ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין אישרה אימות חתימה דיגיטלי בעסקאות מקרקעין

פרסום ראשון: ההחלטה עשויה לחולל מהפכה באופן החתימה על עסקאות מקרקעין. אם יאשר משרד המשפטים את המהלך תיעשה החתימה באופן אלקטרוני. הדבר עשוי לפתוח פתח לחתימה על עסקאות נדל"ן מרחוק בעתיד

שיתוף הכתבה
חתימה על הסכם. בדרך למהפכה (שאטרסטוק)חתימה על הסכם. בדרך למהפכה (שאטרסטוק)

ועדת האתיקה הארצית של לשכת עורכי הדין קיבלה החלטה המאפשרת לציבור עורכי הדין אימות חתימה דיגיטלי בעסקאות מקרקעין לאמת חתימה בעסקאות מקרקעין באופן דיגיטלי. כך הודיע יו"ר ועדת האתיקה הארצית מנחם מושקוביץ במכתב ששלח ביום רביעי האחרון אל המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יוליס, ואשר הגיע לידי " מרכז הנדל"ן ". כעת תידרש עמדת משרד המשפטים לגבי אופן היישום של אימות החתימה הדיגיטלי. אך ככל שהמהלך יאושר, מדובר יהיה בלא פחות ממהפכה שתשנה מהיסוד את האופן שבו יחתמו הצדדים על עסקאות במקרקעין.

ככל שיקבל משרד המשפטים את השינוי, המשמעות היא כי מהלך החתימה יוכל להיעשות מעתה ואילך באופן מקוון בחתימה על פד אלקטרוני, כפי שנעשה כיום למשל במערכת הבנקאית, ולא בחתימה על נייר כמקובל כיום. ייתכן כי בעתיד יפתח הדבר אפשרויות גם בכל הקשור בחתימה על עסקאות מרחוק.

"מצ"ב החלטת ועדת האתיקה הארצית 22/163 המאפשרת לציבור עורכי הדין לאמת חתימה בעסקאות מקרקעין באופן דיגיטלי, כתב מושקוביץ ליוליס, "החלטה זו הנה פרי עבודתם המשותפת של הוועדה וכן יו"ר פורום מקרקעין, עו"ד אברהם ללום. אבקשכם להתייחס לשאלות המשפטיות הנוגעות לתחום הדיגיטציה, דרישת הכתב, ודרישת החתימה".

פרוץ מגפת הקורונה בתחילת 2020 הביא להאצת תהליכי העבודה מרחוק וכבר הביא לשינויים נרחבים בכל הקשור לאימות דיגיטלי מקוון. כך למשל כבר ניתן כיום לאמת חתימה באופן דיגיטלי על תצהירים הנדרשים לצורך הליכים משפטיים. ואולם עד כה הדבר לא התאפשר במסגרת עסקאות מקרקעין.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לשכת עורכי הדיןועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדיןאבי ללוםכרמית יוליסמנחם מושקוביץאימות חתימה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...