דייירי השוק הסיטונאי תובעים 30 מיליון שקל מהרבוע הכחול: "ליקויי בטיחות מסכני חיים"

לטענת הדיירים, מאז עברה השליטה בשוק הסיטונאי לידי הרבוע הכחול הופסק הטיפול בליקויים. הרבוע הכחול: "טענות ממוחזרות ומופרכות. האחריות לתיקון הליקויים היא על הדיירים"

שיתוף הכתבה

"פרויקט של פעם ב- 100 שנה התגלה ככזה הכולל מפגע בטיחותי המשקף סיכון של ממש לחיי הדיירים והמבקרים במתחם, וכפרויקט כושל הסובל מליקויי חשמל, הנדסה ובנייה חמורים" - כך נפתח כתב התביעה על סך 30 מיליון שקלים שהגישה השבוע נציגות בעלי הדירות בפרויקט השוק הסיטונאי בתל-אביב נגד חברות מגדלי לב תל-אביב.

את הפרויקט יזמה חברה בבעלות משותפת של קבוצת גינדי השקעות וקבוצת רבוע כחול נדל"ן, אך בשנת 2019 השליטה המלאה בה עברה לקבוצת הרבוע הכחול נדל"ן. לטענת הדיירים, "מדובר בכשלים שחלקם מהווה סכנה ממשית לחיי אדם ולשלומם, שרק באורח נס לא גרמה עד כה לנפגעים בגוף". את התביעה הגישו הדיירים באמצעות עו"ד גבי ספרן ועו"ד לורה והבה ממשרד ספרן, שרף, יפה ושות'.

ליקויים מסכני חיים

אחת הדוגמאות אשר הובאו במסגרת התביעה היא השריפה שפרצה לפני כשנה בחדר החשמל שבאחד מבנייני המגורים במתחם המגורים של השוק הסיטונאי, הצמוד לקניון TLV. למרות שבאותה עת שהו בקניון ובמתחם המגורים מאות בני אדם, אשר נשקפה סכנה ממשית לחייהם עקב השריפה – מערכות הבקרה שהיו אמורות להתריע על השריפה במתחם המגורים כלל לא פעלו, נכתב בתביעה. לדברי התובעים, הרבוע הכחול לא טיפלה בליקויים גם לאחר היוודע על השריפה.

עוד הוסיפו התובעים שמדובר בתוצאה ישירה של תכנון לקוי וביצוע לקוי של מערכות החשמל ומערכות ההתרעה בפרויקט כולו, אשר מעמידים את המתחם בכללותו בסיכון חמור. 

בתביעה מתוארים ליקויים נוספים שנסקרו בדו"חות ההנדסיים, כגון ליקויים במתקני חשמל ותקשורת; ליקויים בתחום הבטיחות; ליקויים במסגרות; ליקויים במעליות ,ליקויים במערכות הביוב וניקוז, ליקוי מערכות קירור ואוורור; וליקויי  בנייה כגון ליקויי איטום ,עבודות טיח וצבע; ליקויים בחיפויים וריצוף , ליקויים בחזיתות; ועוד.

"המצב החמיר לאחר מעבר השליטה לרבוע הכחול"

 לטענת הדיירים, הם העבירו לחברות הנתבעות חומרים ומסמכים המעידים על ליקויים שונים שהתגלו, והעלו דרישות חוזרות ונשנות לטפל בהם, אלא שרק חלק קטן מהם טופל – ולגבי עניינים רבים לא נעשה דבר, אף שהובטח כי ייעשה כך.

עוד מוסיפים התובעים שמאז עברה השליטה בפרויקט לקבוצת רבוע כחול נדל"ן, שבשליטת מוטי בן משה החמיר המצב עוד יותר. "לחילופי השליטה היתה השפעה הרסנית על אי הטיפול בכשלים, בליקויים ובהפרות ההסכמים, ובאי מתן מענה ראוי לדרישות הנציגות, בין היתר מהיעדר היכרות וידע מתאים בסוגיות הרלבנטיות", טוענים הדיירים. "החל ממועד רכישת השליטה על ידי רבוע כחול, גם תיקונים שונים שהתברר קיומם עוד קודם במגעים מול הנציגות עם נציגי קבוצת גינדי והוסכם על הטיפול בהם, לא טופלו בפועל; והטיפול בליקויים במתחם המגורים פסק כמעט לחלוטין".

הרבוע הכחול: הדיירים מתנערים מהחובות

 מהרבוע הכחול נמסר כי "כתב התביעה שגיבשה נציגות הדיירים אינו אלא צעד נוסף במסע התביעות שלהם נגד כלל הגורמים המעורבים בהקמת הפרויקט (לרבות כנגד עיריית תל אביב יפו, חברת גינדי ואחרים).

"מסע שכל תכליתו ניסיון התנערות של דיירי המתחם מהחובות החוזיות שהם לקחו על עצמם וחובות העתק שנצברו בשל הימנעות נציגות הדיירים מלשלמן במשך שנים.

"כך גם תביעה זו מוגשת לאחר שהחברות נאלצו לפנות לקבלת סעד בית המשפט לגביית חובות הדיירים, ככל הנראה, מתוך הנחה נפסדת כאילו מחזור טענות חסרות שחר שכבר הופרכו בעבר, ואריזתן מחדש בניסוחים העולים כדי הוצאת דיבה, יאפשרו להם להמשיך ולהימנע מתשלום חובם הכבד.

"הפרויקט נמסר לדיירים כבר לפני כ-5 שנים. המסירה נעשתה לאחר שהגורמים המוסמכים בדקו את כל המערכות וחתמו על טופס האיכלוס כמתחייב; בודקים של חברת החשמל בדקו ואישרו את המערכות החשמליות. בודקים מוסמכים של מכון התקנים בדקו ואישרו את מערכות כיבוי האש וכך הלאה.. בניגוד מוחלט לעלול להשתמע מכתב התביעה המופרך, האחריות לתחזק את המערכות לאחר מועד המסירה, מוטלת כולה על נציגות הדיירים. הדברים מעוגנים כמובן בחוזה כתוב וכל ניסיונות ההטעיה המכוונים של נציגות הדיירים בעניינים אלו נדחים על הסף.

"ולמרות זאת, מתוך אחריות מתחייבת לשלום הציבור, החברות שבו ובחנו כל טענה שהעלתה הנציגות בדבר ליקויים כביכול בפרויקט. החברות ביצעו זאת פעם אחר פעם ובאמצעות גורמים מקצועיים, ותוך הוצאת סכומים לא מבוטלים לשם כך. ככל שנמצאו ליקויים (אשר היו מינוריים) הם תוקנו לאלתר למרות אחריות הדיירים לתפעול התחזוקה השוטפת".

 "באשר לסיפורי הבלהות בדבר שריפה מסכנת חיים, די אם נזכיר – כדוגמא בלבד, כיצד בתחילת שנת 2021 פנתה הנציגות לרשות כבאות והצלה בטענה כי במתחם ישנם ליקויים המהווים סכנת חיים...  נוכח הפניה נערך סיור חירום של נציג כבאות והצלה, החברות ונציגי הדיירים.   במסגרת הסיור לא נמצאו ליקויים מסכני חיים כפי שנטען, אלא  מספר הערות תחזוקה מינוריות, אשר, כאמור, היו אמורות להיות מטופלות במסגרת התחזוקה השוטפת ע"י... נציגות הדיירים. נציג רשות הכבאות הבהיר באותו מעמד לנציגות הדיירים , כי המתחם קיבל את אישור הרשות לאכלוסו ועל כן אין כל אמת בטענותיהם. לצערנו, הדבר לא מנע את המשך הטחות הרפש הנהוגות על ידי הנציגות. לנוכח התעקשות הנציגות להמשיך ולהוציא את דיבת החברות, על אף שפעם אחר פעם טענותיהם מופרכות, לא נוכל להסתפק רק במענה לכתב התביעה המופרך, אלא נפעל למיצוי ההליך המתאים כנגד הנציגות ובעלי התפקידים בה על מנת שיחדלו מהפצת הכזבים והוצאת הדיבה".



 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:השוק הסיטונאיגינדי TLVהרבוע הכחול
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...