תקדים: אותו הבניין קיבל שני היתרים שונים לתמ"א 38 בהפרש של עשור

לאחר שלפני עשור הופסקו העבודות בבניין בירושלים בשל סכסוך עסקי בין היזמים, החליטה ועדת הערר המחוזית לאפשר את הוצאת ההיתר בשנית, לאחר שהוכח כי הבניין טרם חוזק

שיתוף הכתבה
עו"ד אריאל גבאי על רקע הפרויקט. צילום: דרור פזואלועו"ד אריאל גבאי על רקע הפרויקט. צילום: דרור פזואלו

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה ירושלים קבעה לאחרונה בהחלטה תקדימית לדחות ערר שהוגש נגד החלטת הוועדה המקומית בירושלים להעניק  היתר בניה לפרויקט  תמ"א 38 /1 (עיבוי וחיזוק),  לבניין ברחוב עין גדי בשכונת תלפיות בירושלים. בכך הפך בניין זה לראשון אי פעם שעבורו מוציאים מוסדות התכנון שני היתרי בניה שונים לביצוע פרויקט תמ"א 38, וזאת בהפרש של יותר מעשור בין שני ההיתרים. במסגרת ההיתר המקורי, מסוף שנת 2010, אישרה הוועדה תוספת זכויות וחיזוק לבניין הנ"ל אך הפרויקט לא הסתיים עד היום, ותוקפו של ההיתר פג.

"שני יזמים החלו לבנות את הפרויקט ואף בנו קומת שלד, אבל העבודות הופסקו בעקבות סכסוך ביניהם", מסביר עו"ד אריאל גבאי ממשרד לאור גבאי המתמחה בהתחדשות עירונית, אשר ייצג את הדיירים המשיבים בערר. "הדבר הביא להליכים משפטיים ארוכים מאוד בין הדיירים ליזמים במטרה להסיר את הערות האזהרה של היזמים מהרכוש המשותף, כדי לקבוע שכלל זכויות הבניה שייכות לדיירים". עוד נדונה סוגיית הפיצוי ליזמים על העבודה שכבר נעשתה, ומנגד פיצויי הנזק לדיירים.

בבקשה הנוכחית, בהתאם להוראות המעודכנות של התמ"א, הוגשה בקשה הכוללת תוספת זכויות לקומה נוספת, וכן תוספת של 5 דירות במקום 3 על פי ההיתר המקורי, על מנת שהפרויקט יהיה כלכלי. בסך הכל צפוי הבניין המחודש לכלול בסוף הפרויקט, שאותו מקדמת חברת י.א.ר נדל"ן  6 קומות ו-12 דירות.

יש לציין כי הוראותיה של התמ"א דווקא אוסרות על הוצאת היתר לפרויקט תמ"א עבור בניין אשר כבר קיבל היתר בעבר. אולם לדברי גבאי, מקרה זה הוא יוצא דופן בשל העובדה שהבניין מעולם לא חוזק בפועל, כלומר – תכלית התמ"א לא התממשה, ומכאן שהסעיף שאוסר הוצאת היתר פעם נוספת אינו רלוונטי.

"לפי הפסיקות שניתנו עד היום, לא היה צריך להתיר את היתר הבנייה הזה. אבל ועדת הערר קבעה שלאור הייחודיות של המקרה, ובגלל שאין ספק שהבניין לא חוזק כפי שהראו חוות דעת הנדסיות שהוגנו, הערר נדחה ויש להתיר את הפרויקט". מסכם גבאי את משמעות התקדים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 1/38ירושליםאריאל גבאיועדת הערר המחוזית ירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...