חוק המכר נכנס לתוקף: "רוכשים רבים העדיפו להמתין כדי ליהנות מביטול ההצמדה"

החל מהיום לא יוכלו היזמים להצמיד את מלוא מחיר הדירה למדד תשומות הבניה. לדברי אנשי שיווק, היו רוכשים שהעדיפו להסתכן בהתייקרות ולהמתין עם העסקה עד כניסת החוק לתוקף

שיתוף הכתבה
עסקת נדל"ן (שאטרסטוק) עסקת נדל"ן (שאטרסטוק)

היום (ה') נכנס לתוקף התיקון לחוק המכר שעבר רק לפני שבוע, בקריאה שניה ושלישית בכנסת. לפי התיקון, חברות הבנייה יוכלו מעכשיו להצמיד למדד התשומות רק עד 40% ממחיר הדירה. בעקבות הכניסה המהירה של החוק לתוקף, הציפייה בשוק הייתה שהשבוע קצב המכירות יצטנן, אך מבדיקת  מרכז הנדל"ן לא נראה שהיה שינוי משמעותי בשטח.

אירית הופר, מבעלי חברת השיווק IN HOUSE: "בעקבות אישור החוק ברוב הפרויקטים הייתה עלייה מיידית במחירים של 3% בממוצע. אנחנו נקטנו בשיטה מאוד ברורה ושקופה, ונתנו לאנשים את אפשרות הבחירה בין מה שהיה עד כה, ומה שצפוי לקרות לאחר שהתיקון יכנס לתוקף והמחירים יעלו מצד אחד, על חשבון ההטבה של תשומות הבנייה מצד שני. החלוקה בין האנשים שהחליטו לבצע את הרכישה והאנשים שהחליטו לחכות לשינוי הייתה שווה. 50% מהרוכשים עשו ביטול רכישה וירכשו בתחילת השבוע הבא או שיעשו חשיבה מחדש".

רונן סיונוב, מנכ"ל ובעלי חברת  הומרקט סיפר על כך שבחברה שלו, אשר עובדת באיזורי ביקוש, לא הורגשה האטה בקצב העסקאות. "לקוחות שרוצים לסגור עסקה, ממשיכים בתהליך. בסופו של יום אנחנו מרגישים שגילום תשומות הבנייה יבוא לידי ביטוי בעדכונים במחירוני היזמים".

כאמור, החוק נכנס היום לתוקף, לאחר ויכוחים בוועדת הכספים. אך כפי שפרסמנו אתמול, לא כל השחקנים בשוק מרוצים שהתיקון נכנס לתוקף כבר היום וארגון הקבלנים שלח מכתב התראה לכנסת בדרישה לבטל את החוק במספר טענות, ובבסיסן - תהליך חקיקה בעל פגמים רבים.

מעבר לשינוי בחלק הבסיסי שיוצמד למדד החוק קובע שתשלומים שלא יפחתו מ-20% ממחיר הדירה לא יוצמדו למדד כלל. כמו כן, לא ניתן יהיה להצמיד את מחיר הדירה למדד לאחר מועד המסירה שנקבע בחוזה, גם במקרה שהדירה תימסר באיחור.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חוק המכררונן סיונובהתאחדות בוני הארץמדד תשומות הבנייהשיווק דירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...