התיקון לחוק המכר יעלה להצבעה: רק 40% ממחיר הדירה יוצמד למדד התשומות

על פי הנוסח העדכני התשלום הראשון שמהווה 20% מהמחיר לא יוצמד כלל. הקבלן יחויב לשלם פיצוי על עיכוב במסירה בכל מקרה

שיתוף הכתבה
 יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר (קרדיט צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת) יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר (קרדיט צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)

התיקון לחוק המכר (חוק מדד תשומות הבנייה ) צפוי לעלות מחר להצבעה בקריאה שנייה ושלישית רגע לפני התפזרות הכנסת. התיקון שעלה כהצעת חוק שלוש פעמים בחצי השנה האחרונה הוא אחד הנושאים המרכזיים בו עסקה ועדת הכספים בראשותו של אלכס קושניר אשר הגיש את הצעת החוק הפרטית בחודש מרץ.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ קושניר: הצעת החוק המקורית ביקשה לבטל את ההצמדה של רכיב הקרקע ורכיב הרווח הקבלני למדד תשומות הבניה. אולם במהלך הדיונים בוועדת הכספים, זיהינו קושי תפעולי של ביצוע ההוראה הזאת, מכיוון שעלות הבנייה באזורים שונים בארץ מתומחרת באופן שונה, ובמידה וההצעה הממשלתית הייתה מתקבלת – זה היה מעכב את החוק ומחייב לדון בתקנות שיסדירו את הסוגייה. 

לאחר דיון אינטנסיבי הגענו לפתרון יעיל שיוכל להיכנס לתוקף באופן מידי עם העברת החוק: התשלום הראשון על הדירה, אשר מהווה 20% מכלל המחיר , לא יוצמד לשום מדד. רק מחצית מה80% הנותרים יוצמדו למדד תשומות הבניה. המשמעות היא שרק 40% ממחיר הדירה יוצמד למדד תשומות הבנייה. בנוסף, דאגנו בחקיקה שמיום העברת החוק, הקבלן יהיה מחויב לשלם פיצוי על איחור במסירה בכל מקרה, ולא כמו היום שהרוכשים צריכים להגיש תביעה. ברגע שהחוק יכנס לתוקף, לא תהיה יותר הצמדה לאחר מועד המסירה. כלומר גם אם הקבלן מאחר במסירה , מחיר הדירה לא ימשיך להיות מוצמד לשום מדד. 

מעבר לכך, אנחנו פועלים מול המפקח על הבנקים על מנת להגדיל את המשכנתא באופן יחסי לעליית המדד ככל שתהיה, וכך לאפשר לרוכשים לממן את המדד מתוך משכנתא ולא להוציא סכומים משמעותיים מהכיס. הגיע הזמן לתקן עיוותים של שנים והחוק הזה הוא אחד מהם. התיקונים הללו מצמצמים באופן דרמטי את מרחב אי הוודאות של הרוכשים, ויביאו לחסכון של עשרות אלפי שקלים ברכישת דירה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כנסת ישראלחוק המכראלכס קושנירועדת הכספיםמדד תשומות הבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...