משווקי הנדל"ן: למרות ההאטה במכירות מחירי הדירות לא יירדו

אחרי שנה וחצי של עליית מחירים הגיעה ההאטה. האם זה סימן גם לירידת מחירים? מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן ומנכ"ל VCELL התארחו באולפן מרכז הנדל"ן לענות על השאלה

שיתוף הכתבה
רוני כהן, נמרוד בוסו, מוטי ויזל (מרכז הנדל"ן)רוני כהן, נמרוד בוסו, מוטי ויזל (מרכז הנדל"ן)

אחרי שנה וחצי של טירוף מחירים הגיעה רגיעה בשוק. האם גם מחירי הדירות יירדו או לפחות ייעצרו?

הפעם באולפן מרכז הנדל"ן התארחו רוני כהן, מנכ"ל ושותף, אלדר שיווק נדל"ן, ומוטי ויזל, , מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי VCELL, לענות על השאלה.

לדברי כהן, "המציאות מאוד פשוטה, ברורה וחיובית,  מדי חודש בחודשו נשברו שיאי מכירות. אם היינו בעלייה של 50% אז היום יש רגיעה של 20%, זו לא ירידת מחירים. משרדי המכירות לא שוממים.  התהליכים של קבלת החלטות לרכישה מתארכים, וזה טבעי".

 על עליית מחירי הקרקע, והסיכון בעקבות ההאטה אמר ויזל, "יזמי נדל"ן הצטיידו בשנים האחרונות בקרקעות או ברכישה עצמית או במינהל. זה לא סוד שמחירי הקרקע האמירו  פי שניים- שלושה מהערכת השמאי הממשלתי השאלה איזה קהל יפגשו בדרך. מי שקיבל היתר בנייה בפרויקטים שכבר יצאו לדרך יפגוש את הקהל שקיים כרגע. מי שלא קיבל היתר בנייה יפגוש קהל אחר. אבל הביקוש לנדל"ן לא השתנה, הזוגות הצעירים ממשיכים להיות בלי דירה, גם חסרי הדיור וגם מי שמתגרש. השתנו רק מספר פרמטרים, כמו הריבית". עוד הוא אומר שצריך לשים לב לרחשי השוק ומה קורה במשרדים.

לגבי השאלה אם יירדו המחירים התשובה של כהן היא חד משמעית: לא. "זה שבשנתיים האחרונות מכרו הרבה, זה אומר דבר אחד, המלאים הצטמצמו. יזמים מוכרים לפני שהם מסיימים את הבנייה . אין להם סיבה להוריד מחירים. בנוסף הדמוגרפיה לא משתנה, ונולדים עוד ילדים. גם עלויות הייצור עולות כל חודש והרגולציה לא מתקצרת עם השנים. המשמעות היא עלייה בעלויות המימון שמתגלגלת אל הדיירים.

לדברי וייזל, מה שקרה בשנה וחצי האחרונות ולא רק בשוק המגורים הוא לא נורמלי. ברמת גרף היו פחות מכירות אבל אחד לא ייפגע. זו האטה נקודתית. לא יקרה ליזמים כלום. . לדבריו, המחירים תלויים גם באזורים שבהם יש ביקוש מול מעט דירות, שם המחירים צפויים לעלות ללא קשר לנסיבות אחרות

צפו בסרטון לשיחה המלאה:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורמוטי ויזלרוני כהןVCELLאלדר שיווק נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...