15 מגרשי תעסוקה ומסחר שווקו בעכו תמורת 376 מיליון שקלים

המגרשים בסך כולל של 152 דונם שווקו ע"י רמ"י בשכונת מזרח העיר ובעלי פוטנציאל לכ־445 אלף מ"ר בנוי. בין הזוכים: ס.א.ל נדל"ן בישראל, אינג' בר יהודה ורמי לוי שווק השקמה

שיתוף הכתבה
הדמיית המגרשים בעכו (משרד השיכון) הדמיית המגרשים בעכו (משרד השיכון)

רשות מקרקעי ישראל שיווקה בהצלחה מכרז בן 15 מגרשים בייעוד למסחר, תעסוקה ותעשייה בשכונת עכו מזרח. הסכום שרמ"י תכניס מכלל ההצעות הזוכות עומד על כ־192.4 מיליון שקלים בתוספת הוצאות פיתוח בסכום של כ־183.7 מיליון שקלים. סך הפוטנציאל של מגרשים אלו, עומד על 445,000 מ"ר בנוי על כ־152 דונם.

המכרז פורסם בחודש דצמבר האחרון ונפתח בסוף חודש מרץ. המכרז ננעל ב־13 ליוני בשבוע שעבר וועדת המכרזים הכריזה על הזוכים יומיים לאחר מכן.

המגרש שזכה למספר ההצעות הגדול ביותר (10 הצעות) כמו גם להצעה הגדולה ביותר בין כל המגרשים היה המגרש השני בגודלו במכרז בגודל 17.1 דונם. ההצעה הזוכה של ס.א.ל נדל"ן בישראל על אותו מגרש הייתה קרובה ל־30 מיליון שקלים כאשר הוצאות הפיתוח במגרש זה עומדות על כ־18.2 מיליון שקלים.

המגרש הגדול ביותר (כ־18.6 דונם) נמכר תמורת כ־22.5 מיליון שקלים, אך ניתן לשער שהיה פחות מבוקש עם חמש הצעות בסך הכל בעקבות הוצאות הפיתוח הגבוהות בין כל מגרשי המתחם ואף יותר מההצעה עצמה עם סך של כ־25.2 מיליון שקלים. החברות שזכו בו היו אינג' בר יהודה יחד עם רמי לוי שווק השקמה.

המגרשים ממוקמים כאמור בשכונת עכו מזרח, על כביש 85, בחיבור מידי לעוקף קריות ובקרבה לנמל חיפה הגדל והמתחדש, ובכך מהווים מגנט משיכה וכוח קנייה משמעותי למרחב ירכא – כפר יאסיף, כאשר הנוסעים אל ומירכא עוברים דרך אזור זה.

שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו: "עכו מייצרת אלטרנטיבה זמינה, נגישה וגדולה בצפון, לעסקים ותעשיינים. לאחרונה החלה פריחה עצומה בתחום פיתוח השכונות והעיר וכיום ניתן למצוא עשרות פרויקטים הנמצאים בשלבים של יציאה לביצוע, בעיצומה של בנייה ואף בשלבי סיום. שיווק מגרשים אלו, הם  סימן נוסף לכך שהעיר עכו עומדת בפני עידן עסקי חדש ומבטיח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שמעון לנקריעכו מזרחעכומכרז רמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...