הממשלה אישרה: שדרות תתרחב בכ־4,200 יח"ד

ועדת השרים אישרה היום הקמה של שלושה מתחמים מועדפים לדיור בשכונות מגורים חדשות בעיר

שיתוף הכתבה

הממשלה אישרה הבוקר (א'), שלושה מתחמי דיור מועדפים ( ותמ"ל ) בשדרות, במסגרתם יוקמו כ־4,200 יח"ד נוספות בעיר. זאת בשל הביקוש הגבוה וקצב הגידול הדמוגרפי בעיר. לכן הוכנה תכנית ייחודית עבור העיר לפיה יקודמו כאמור שלושה מתחמי דיור בשכונות מגורים חדשות.

העיר שדרות נמצאת בשנים האחרונות בתנופת קידום ופיתוח וכלל שיווקי הקרקעות בה זוכים להצלחה רבה. בהובלת השרים זאב אלקין ואיילת שקד, התקבל הבוקר סדר הפיתוח של המתחמים, הערר שהוגש על הצעה נמשך לאחר הסכמה בין הצדדים וניתן אור ירוק להתקדם לעבר שדרות גדולה יותר.

על פי התכנון המוצע תקודם הרחבה לעיר שדרות בשכונות מגורים חדשות, לצד פיתוח אזורי תעשייה ותעסוקה. בכלל המתחמים פוטנציאל לתכנן כ-4200 יח"ד כשהמספר הסופי ייקבע בתכנון המפורט ולא פחות מהמספר המינימאלי הקבוע בחוק.

השטחים החדשים שאושרו בוועדת השרים כוללים כ-3,560 דונם, והם ממוקמים בצמידות דופן לבינוי הקיים בעיר שדרות בשלושה מתחמים, כדלקמן:  המתחם הצפוני הכולל כ-2,110 דונם, והוא נמצא בשטח השיפוט של העיר שדרות. המתחם הדרום-מערבי הכולל כ-1,200 דונם, ממוקם בצמידות דופן מדרום לעיר ולאזור תעשייה הקיים "פארק תעשיות ספירים". בשטח ממוקמת כיום תחנת הרכבת שדרות בצפון. השטח המזרחי כולל כ-245 דונם, מצוי בשטח השיפוט של העיר. ממוקם בצמידות דופן לאזור תעשייה הקיים "פארק תעשיות ספירים" ומדרום-מערב לכביש 334.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין : ״אני שמח שהנחישות שלנו לפיתוח והרחבת העיר שדרות ניצחה ותוכנית הדיור הגדולה של שדרות אושרה לדיון במסגרת הותמ"ל. אמשיך לפעול בכל כוחי לחזק את שדרות ולהרחיב את מלאי פתרונות הדיור לזוגות הצעירים בכל מקום בארץ.״

שרת הפנים, איילת שקד: "אנחנו ממשיכים בתנופת התכנון בותמ"ל בדגש על איזורי ביקוש והיום עשינו צעד נוסף. כשרת פנים אני מחויבת להרחבת העיר שדרות שנמצאת בפריחה אמיתית וקולטת אוכלוסייה צעירה וחזקה. אני שמחה שיש באפשרותנו להגדיל את העיר בעוד 4,200 יחידות דיור, זו התרחבות משמעותית שתשפיע באופן ישיר על צעירי העיר שיוכלו לבנות בית ולהקים משפחה בעיר שהם אוהבים".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "לאחר עשור של התפתחות מואצת של העיר שדרות, אני שמח שבזכות החלטת הותמ"ל ואישורה היום בממשלה, אנחנו דואגים לדור העתיד של העיר, גם במקומות מגורים, אך לא פחות חשוב במקומות מסחר ותעסוקה. אני מודה לשרים אלקין ושקד שפעלו רבות למען קידום התוכנית, לצוותים המקצועיים בעירייה ובמשרד הפנים וכמובן לכל מי שתמך בתוכנית למען עתידה של העיר שדרות, עיר המטרופולין של האזור. נמשיך לשתף פעולה עם שכנינו בשער הנגב במיזמים משותפים שיתרמו לתושבי שתי הרשויות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדשדרותזאב אלקיןותמ"לאלון דוידימתחם מועדף לדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...