שטחי המועצות דלית אל כרמל ועוספיה יורחבו במעל 7,000 דונם

מדובר בשטחים חסרי המעמד מוניציפאלי הגובלים בשטחי הרשויות המקומיות. בחלקם יש שטחי חקלאות ובחלקם עבירות בנייה

שיתוף הכתבה
מעמד החתימה (מתוך אתר משרד הפנים) מעמד החתימה (מתוך אתר משרד הפנים)

שרת הפנים, איילת שקד חתמה אתמול (ג') על מעבר של 3,287 דונם לתחום מועצה מקומית דאלית אל כרמל  ו-3,893 דונם  נוספים לתחום מועצה מקומית עוספיה.

ההמלצות התבססו על המלצות הוועדה הגאוגרפית חיפה אשר דנה בנושא במסגרת שינויי גבולות בין מועצה מקומית דאלית אל כרמל ומועצה מקומית עוספיה ושטח ללא שיפוט (אזור הר הכרמל).

.הוועדה הגאוגרפית בחנה את הבקשה של דאלית אל כרמל במקביל לבקשה של המועצה המקומית עוספיא הגובלת בה. שני היישובים הדרוזיים הם חלק מרכס הכרמל. הוועדה קיימה כמה סיורים באזור בשטחים חסרי המעמד המוניציפאלי הגובלים בשטחי הרשויות המקומי. ותחלקם שטחים חקלאיים מגודרים אשר משרתים את תושבי היישובים; ובחלק מהשטחים ישנן הפרות בנייה, טוענים במשרד הפנים.

 הוועדה  ציינה כי "שיוך השטחים, כמו האצלתן וביזורן של סמכויות מהשלטון המקומי לשלטון המרכזי, עשוי לשפר את רמת השירותים הניתנים לתושבים". בנוסף לכך בהסכם בין הרשויות המקומיות ובין רשות הטבע והגנים ייגרעו שטחים מהגן הלאומי פארק הכרמל. לטענת הוועדה, שטחים אלו יסייעו לרשויות בפיתוח תכנית המתאר הכוללנית של דאלית אל כרמל ועוספיה.

לדברי שרת הפנים, איילת שקד: ״אחרי לא מעט לבטים קיבלתי את ההחלטה הנכונה להעביר אדמות פרטיות של תושבים דרוזים לשטח השיפוט של דאלית אל כרמל ועוספיה כדי לאפשר את התפתחות היישובים".

"האכיפה והפיקוח בכל הנוגע לפעילות בשטחים הללו היא באחריות הרשות המקומית ויחידת האכיפה הארצית ואני מאמינה כי הרשויות יבצעו את המוטל עליהן על הצד הטוב ביותר. שיוך אלפי הדונמים לשטחי הרשויות יסייע כלכלית וישפר את איכות חיי התושבים תוך מענה לצורכי דיור, תחבורה ותעסוקה בישוב. אני מאמינה שההחלטה הזו תחזק את הקשר העמוק בין העדה הדרוזית למדינת ישראל
מדינת ישראל מחויבת לפתרון בעיית הדיור ביישובים הדרוזיים. עלינו לדאוג שבני העדה יוכלו לבנות ולתכנן ביישובים הדרוזיים ולא יהפכו לעברייני בנייה בעל כורחם.״


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמשרד הפניםדליית אל-כרמלעוספייההוועדה הגיאוגרפית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...