הוכרזו הזוכות בפרס יקיר התכנון לשנת 2022

מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר וד"ר נילי שחורי; הפרס מוענק אחת לשנה במסגרת הכנס השנתי של איגוד המתכננים

שיתוף הכתבה
ד"ר נילי שחורי (אדי שיינבלום) ודלית זילבר (ניב קנטור) ד"ר נילי שחורי (אדי שיינבלום) ודלית זילבר (ניב קנטור)

היום (ג'), הוכרזו שמות הזוכות בפרס יקיר.ת התכנון לשנת 2022: מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר וד"ר נילי שחורי. הפרס מוענק אחת לשנה במסגרת הכנס השנתי של איגוד המתכננים. הפרס יוענק השבוע ביום חמישי, 16.6.22 במליאת הפתיחה של הכנס השנתי של איגוד המתכננים, שייערך בעיר לוד בהשתתפות מאות מתכננים, בעלי תפקידים בכירים במינהל התכנון, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, בשוק הנדלן, במגזר הפרטי ומהאקדמיה.

מבין נימוקי חבר השופטים לבחירתה של דלית זילבר:  מתכננת דלית זילבר צמחה בתוך מערכת התכנון הארצית והמחוזית, בתפקידיה אלה היא קדמה באופן נחוש ואמיץ תהליכי תכנון מקצועיים, בתנאים שלא תמיד היו פשוטים. השיקולים התכנוניים-מקצועיים תמיד עמדו לנגד עיניה והראיה הכוללת המשלבת תכנון פיזי, סביבתי וחברתי היא שהובילה אותה בניהול מערכת התכנון המרכזית בישראל.

זילבר השכילה לאזן היטב בין צרכי הפיתוח לבין הצורך בשמירה על השטחים הפתוחים והובילה מדיניות שאיזנה בין הצורך בייעול וקידום של הליכי תכנון מהירים לבין הצורך בשמירה על תכנון מקצועי ואיכותי. בנוסף הובילה זילבר שיתופי פעולה עם כלל משרדי הממשלה, השלטון המקומי והחברה האזרחית.

דלית הגנה בנחישות על מעמד המתכנן המקצועי לאורך כל תקופת כהונתה. בתפקידיה השונים, ובעיקר בתפקידיה האחרונים, היא תרמה תרומה ניכרת לאיכותו של התכנון בישראל. על כל אלה ועל השפעתה הרבה על פני התכנון בארץ מצאנו את המתכננת דלית זילבר ראויה לאות יקירת התכנון לשנת 2022.

עם היוודע דבר זכייתה בפרס אמרה מנכלית מינהל התכנון , מתכננת דלית זילבר: לאורך כל הקריירה המקצועית שלי, מתפקידי הראשון בה, ועד הנוכחי כמנכ"לית מינהל התכנון, האינטרס הציבורי והדאגה לאדם ולדורות הבאים היו נר לרגלי. התפקיד הציבורי נותן בידייך את הזכות והכבוד לקדם עשייה עבור ובשם הציבור הרחב - אותו ציבור שקולו לא נשמע ולא תמיד יש מי שיגן על רווחתו. כאשת מקצוע, דאגתי תמיד לצקת תוכן איכותי ורלוונטי לתפקיד ולהקפיד על איכות, מקצועיות ועצמאות  מינהל התכנון ומוסדות התכנון. אני נרגשת ומודה על ההכרה  ועל זכייתי בפרס יקירת התכנון.

מבין נימוקי חבר השופטים לבחירת של ד"ר נילי שחורי: דר' נילי שחורי, לאורך קריירה ארוכה, הניחה את היסודות המקצועיים לתחום ייחודי וחשוב מאין כמוהו: תכנון כלכלה אורבנית ומוניציפלית בישראל. נילי ניהלה פרויקטים פורצי דרך בתחום הפיתוח הכלכלי בפריפריה, תרמה רבות לפיתוח כלים מעשיים להתמודדות עם אתגרי הניהול העירוני, פיתחה כלים לניהול מערכתי של שימור המורשת הבנויה ונאבקה לחיבור בין התכנון-ליישום-לניהול ולתחזוקה של המרחב העירוני.

תרומתה של נילי למקצוע התכנון הוא החיבור הייחודי שהיא עושה בין תחומי התכנון הפיזי והחברתי לתחומי הפיתוח והניהול של הכלכלה האורבנית והמוניציפלית. חיבור זה מתבטא בפיתוח מודלים ייחודיים לתכנון ולניהול אזורי תעשייה ותעסוקה בישראל, במציאת פתרונות ייחודיים לבעיות קנייניות בחברה הערבית המונעות קידום תהליכי פיתוח כלכלי. מודלים אלו היוו את הבסיס לתהליכי שיתוף הציבור בישראל ולשילוב השיקולים החברתיים והקהילתיים בתכנון.

את עיקר מאמציה היא ממקדת באוכלוסיות מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל ובעיקר בפיתוח כלכלי של הנגב ושל החברה הערבית בישראל. אזורי התעשייה והתעסוקה שתכננה גם בנגב וגם בחברה הערבית מהווים עד היום את הדוגמאות הבולטות ברמה הארצית לאופן בו ראוי וכדאי לקדם מרחבים כלכליים ברשויות המקומיות. תרומתה המתודולוגית והמעשית קידמה מאד את החוסן הכלכלי והחברתי של רשויות מקומיות רבות בארץ ותרמה לרווחת תושביהן.

על כל אלה מצאנו את דר' נילי שחורי ראויה לאות יקירת התכנון לשנת 2022.

עם היוודע דבר זכייתה בפרס אמרה ד"ר נילי שחורי: אני מודה ומתרגשת מההערכה שקיבלתי על שנות עבודתי. התכנון האורבני והפיתוח הכלכלי הם לא עבודת יחיד, הם שיתופי פעולה עם קולגות מתחומים מגוונים וגם להם אני מודה. לו יכולתי הייתי מודה לכל אחת ואחד מהם באופן אישי על התובנות והידע שתרמו לי. מאחלת לכולנו שנמשיך ונפתח את התחום.

ועדת השיפוט כללה את: פרופ' (אמריטוס) אליהו שטרן (יו"ר), פרופ' נורית אלפסי, מתכננת תמי גבריאלי,  מתכנן אורי פוגל, פרופ' ערן רזין.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דלית זילברד"ר נילי שחורינילי שחוריפרס יקיר התכנוןלוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...