הופקדה שכונת מגורים חדשה בבאר יעקב: 2,200 יח"ד

התוכנית, שביוזמת רשות מקרקעי ישראל, היא על שטח כולל של כ-300 דונם; שיוקמו בבניינים בני 7 קומות ולצדם מגדלים בגובה של  עד 18 קומות, מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ- 440 יוקצו עבור דירות קטנות

שיתוף הכתבה
מילוסלבסקי אדריכליםמילוסלבסקי אדריכלים

לאחר הדיון שלשום  החליטה אתמול (רביעי, 25.5.22) הוועדה למתחמים מועדפים (הוותמ"ל),בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי הייזלר, על הפקדת תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במערב באר יעקב. מדובר בתוכנית הרביעית בעיר באר יעקב שנדונה בוותמ"ל, לאחר מתחמי צריפין בצפון העיר.

התוכנית, שביוזמת רשות מקרקעי ישראל , היא על שטח כולל של כ-300 דונם, והיא ממוקמת במערב העיר באר יעקב ומצפון לכביש 431, בשטחים שבבעלות המדינה ובעלים פרטיים. התוכנית ממשיכה את הרצף העירוני הבנוי של העיר באר יעקב, ונמצאת מצפון, ובסמיכות, למרקם הבנוי של ראשון לציון.

התוכנית כוללת בסוף  2,200 יחידות דיור שיוקמו בבניינים בני 7 קומות ולצדם מגדלים בגובה של  עד 18 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ- 440 יוקצו עבור דירות קטנות (עד 80 מ"ר),ומתוכן לפחות 110 דירות יהיו קטנות-מאוד (עד 55 מ"ר),באופן התואם את צורכי משקי הבית הקטנים (זוגות ויחידים). עוד מאפשרת התוכנית הקמת 160 דירות נפרדת לפיצול בדירות גדולות, ו-300 יחידות דיור בדיור מוגן לאזרחים ותיקים.

נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת הקמת שדרה עירונית מרכזית שלאורכה יוקמו שטחי תעסוקה משולבים בשימושי מסחר ומגורים. עוד כוללת התוכנית, היצע מגוון של מבני ציבור ו-122 דונם שטחים פתוחים של גינות ופארקים שכונתיים ועירוניים, מתוכם פארק מרכזי על שטח של 100 דונם, שישמש גם כאתר טבע עירוני וכאזור לוויסות והחדרת מי נגר, כפתרון מבוסס טבע למניעת נזקי שיטפונות.

את התוכנית תכנן מילוסלבסקי אדריכלים   והיא משקפת תכנון בראייה קומפקטית ומאופיין במרחב ציבורי המבוסס על העדפה להולכי הרגל ורוכבי האופניים

לדברי מתכננת הוותמ"ל, אדריכלית סיגי בארי: "הוותמ"ל גאה להיות שותפה למאמץ לצמיחת ושגשוג העיר  באר יעקב, וזאת באמצעות תהליך מתמשך ובשיתוף פעולה יוצא מהכלל עם העירייה לטובת התושבים הקיימים והעתידיים וטיוב איכות המרחב העירוני. השכונה החדשה היא נדבך חשוב נוסף במתן פתרונות לצורכי הדיור בלב אזורי הביקוש".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל בירך על הפקדת התכנית וציין כי "השכונה החדשה מציעה כ- 2,000 יח"ד והיא ממשיכה את תנופת הגידול והפיתוח שעוברת באר יעקב שהפכה לעיר אשתקד. השכונה עתידה להמשיך את הרצף העירוני לכיוון מערב,  ובתחומה ימוקמו פארק עירוני ואזור תעסוקה נרחב שיתנו מענה לצרכים כלל עירוניים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סיגי באריותמ"לבאר יעקב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...