גזית גלוב שינתה את שמה ל-G city ומציגה עלייה של כ-31% בשכר הדירה בשכירות למגורים

החברה פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2022 וחשפה הפסד של 321 מיליון שקל ● שינוי השם נועד לבטא את המעבר שביצעה החברה לחברת נדל"ן תפעולית, המתמקדת במטרופולונים המובילים בעולם ועוסקת בעיקר בהשבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים

שיתוף הכתבה

  

חברת גזית גלוב פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2022, מהם עולה כי  NOI מנכסים זהים עלה ברבעון בכ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה- NOI באיחוד יחסי (ללא השפעת שע"ח) עלה ברבעון בכ- 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הדוחות מציגים כי ברבעון זה חלה עלייה של 31% בשכר הדירה הממוצע Leasing Spread בהסכמי השכירות למגורים, 101 הסכמים לרבות מימושי אופציות בשטח כולל של כ-8,000 מ"ר.

בתוך כך, פרסמה החברה הודעה על החלטתה לשנות את שמה – והיא תיקרא מעתה G city  בע"מ. שינוי השם נועד לבטא את המעבר שביצעה החברה לחברת נדל"ן תפעולית, המתמקדת במטרופולונים המובילים בעולם ועוסקת בעיקר בהשבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים. שינוי שם החברה הוא מיידי ויחול על כלל הפעילות בישראל לרבות מרכזי הקניות, מתחמי המשרדים, והדיור להשכרה תחת המותג ."G"  החברה תיסחר בבורסה תחת הסימול GCT.

ההפסד ברבעון הסתכם בכ-321 מיליון שקל (כ-2.03 שקלים למניה) לעומת רווח של כ-137 מיליון שקל (0.90 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נובע בעיקרו משערוך שלילי של מכשירים פיננסיים נגזרים ברבעון בסך של כ- 412 מיליון שקל לעומת רווח משערוך מכשירים פיננסיים נגזרים ברבעון המקביל אשתקד וכן מגידול בהפרשי מדד של כ- 124 מיליון שקל ברבעון לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שערוך הנגזרים השלילי הינו כנגד עלייה בהון העצמי כתוצאה משינויים בשערי החליפין בסך של כ- 630 מיליון שקל. ברבעון לא נרשמה התאמת שווי נדל"ן להשקעה כתוצאה מעלייה במדד.

בשכר הדירה הממוצע Leasing Spread בהסכמי השכירות במסחר חלה עלייה של כ- 5.7% במהלך הרבעון, ומדובר ב-158 הסכמים לרבות מימושי אופציות בשטח כולל של כ- 36 אלף מ"ר. בין השאר חתמה החברה על שני הסכמי שכירות של חנויות קונספט של אדידס האחד בנכס טופ-סנטר בסאו-פאולו והשני במרכז וורשה בנכס Wars Sawa Junior.

הדוחות הכספיים מציגים עלייה של כ- 9% במספר המבקרים לעומת הרבעון המקביל בשנת 2019 במרכזים המסחריים בישראל (ללא בתי קולנוע) בברזיל עלייה של כ- 21% ובאטריום קיטון של כ- 8% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2019.

במהלך הרבעון השלימה החברה את מיזוג אטריום על ידי רכישת 25% ממניותיה שנותרו בציבור ומחיקתה מהמסחר, תמורת כ-360 מיליון אירו והחלה ביישום תוכנית האינטגרציה התפעולית והפיננסית. כמו כן, החברה רכשה קרקע והחלה בבניית בניין למגורים להשכרה בן 334 דירות בטמפה פלורידה. לחברה כיום כ- 1,100 דירות יוקרה להשכרה, חלקן מניב וחלקן בהליכי בנייה ורישוי בדרום פלורידה בשווי כולל צפוי של כ- 740 מיליון דולר.

נכון להיום החברה השקיעה בנדל"ן לפיתוח בהיקף של כ- 1.8 מיליארד שקל אשר צפוי להניב כ- 300 מיליון שקל בשנה. ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה ליום 31 במרץ 2022 עלה לכ-5.9 מיליארד שקל, כ-35.9 שקל למניה לעומת כ- 5.3 מיליארד שקל, כ-35.0 שקל למניה ליום 31 בדצמבר 2021.

החברה מפרסמת תחזית FFO למניה לשנת 2022 – לפיה תעמוד בטווח של 2.1 ל- 2.3 שקל למניה. ה- FFO (ללא השפעת שע"ח) הסתכם בכ-67 מיליון שקל (0.43 שקל למניה) לעומת 97 מיליון שקל (0.64 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהגדלת הוצאות המימון לרבות הנפקת אגרות חוב היברידיות בהיקף של כ- 700 מיליון אירו באמצע שנת 2021, השבתת נכסים לצורך פיתוחם מחדש וגידול של כ- 4.6% בכמות המניות כתוצאה מהנפקת הון. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת למניה (סולו מורחב) עמד על כ- 0.44 שקל למניה ליום 31 במרץ 2022

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G CITY, מסר: "הדוחות משקפים עלייה בכל הפרמטרים התפעוליים. את פירות ההשקעה נקטוף בסוף 2023 ותחילת 2024".

"פעילותנו בתחום המגורים להשכרה ממשיכה לצמוח והופכת למנוע צמיחה משמעותי בשנים הקרובות. במהלך הרבעון השלמנו את עסקת מיזוג אטריום והתחלנו לממש את הסינרגיות התפעוליות והפיננסיות שאת תוצאותיהן נראה ברבעונים הבאים. אנו ממשיכים בטיוב הפורטפוליו ומכירת נכסים שאינם בליבת הפעילות ומאמינים כי הקבוצה בעמדה מצוינת ליצירת ערך משמעותי לבעלי המניות שלה".

בנוגע לשינוי שם החברה, הוסיף כצמן: "השם החדש מבטא היטב את המיקוד האסטרטגי של החברה, להיות תמיד בלב העניינים, לבחור את המיקומים הכי חזקים במרכזים אורבניים, לפתח ולהעצים פרויקטי עירוב שימושים , אשר נותנים מענה מלא וחווייתי לכל הלקוחות שלנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןG city
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...