חדשות הנדל"ן: כלכלנית ראשית חדשה באוצר, ושלל עסקאות

פרויקט התחדשות עירונית ענק של שיכון ובינוי ברמלה יוצר לדרך • תוכנית מתאר חדשה לגבעת שמואל • פרויקט מגורים ומלונאות סמוך לנמל התעופה הישן באילת

שיתוף הכתבה
חדשות הנדל"ןחדשות הנדל"ן

• הממשלה אישרה השבוע את מינויה של שירה גרינברג לתפקיד הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. גרינברג מכהנת משנת 2008 במגוון תפקידים באוצר ומאז שנת 2015 משמשת כסגנית בכירה לממונה על התקציבים (תחומים כלכליים). גרינברג כיהנה גם בוועדות ובגופים ציבוריים רבים. היא בת 39, בעלת תואר ראשון במתמטיקה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים וכן בעלת תואר מוסמך בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב.

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון הפקידה להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר לגבעת שמואל, הכוללת תוספת של 5,600 יחידות דיור לעיר בשנים הבאות, לסך כולל של כ-16,000 יח"ד. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 937,000 מ"ר. התוכנית הינה ביוזמת הוועדה המקומית גבעת שמואל ונערכה ע"י משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

• יוצא לדרך פרויקט ההתחדשות הענק בעלות כוללת של כ-4-5 מיליארד שקל של  שיכון ובינוי נדל"ן וחברת היזמות "א.צ.נ. צמרות גרופ" שבבעלות האדריכל משה צור (שתכנן את הפרויקט) במתחם יוספטל ברמלה, שיכלול פינוי של 790 יחידות דיור קיימות ובנייה של אלפי יחידות דיור חדשות, בניינים חדשים, תשתיות, מרכזים מסחריים, טיילת ירוקה בתי-קפה ומסעדות. בימים אלה, מתנהלות החברות מול גופי התכנון על מנת להתאים את התכנון המקורי לשינויים שהוכתבו לחברות במסגרת שינוי מדיניות ארצי על ידי ועדות התכנון והרשויות. חברת "א.צ.נ. צמרות גרופ" היא יזמית המתמחה בהתחדשות עירונית שבבעלות משה צור אדריכלים , עורך הדין גלעד נאמן, רפי אלול, חברת ערן י.ד בע"מ ואריאל בן דיין.

• קבוצת כראל תשקיע 350 מיליון שקל בפרויקט מגורים ומלונאות בשטח הסמוך לנמל התעופה באילת שצפוי להתפנות במסגרת הפתיחה של שדה התעופה רמון בערבה הדרומית כבר החודש. הפרויקט, שייקרא "בראון 42 מעלות", יכלול 223 דירות וכן מלון חמישה כוכבים הכולל 155 חדרים. הקבוצה חתמה עם רשת מלונות בראון על הסכם שכירות וניהול במסגרתו הרשת תמתג את המתחם כולו, תנהל את בית המלון ותעניק שירותים מלונאים לדיירי מתחם המגורים שירצו בכך. מדובר בהסכם ל-25 שנה בהיקף כספי של כ-150 מיליון שקל. המתחם שתוכנן על ידי אדריכל יהודה פייגין צפוי לקבל היתר בנייה בתקופה הקרובה והבנייה צפויה להסתיים בתוך כשלוש שנים. המתחם ממוקם על כביש הערבה ובצמוד לשדה התעופה הישן על פני 15 דונם. כראל רכשה אותו לפני כשנה וחצי תמורת כ-40 מיליון שקל. 

• אלקטרה מגורים מדווחת כי השלימה מכירת 6 בניינים הכוללים 200 דירות בפרויקט "אלקטרה באור ים" תוך פחות מחודש, במחיר ממוצע של כ- 1.5 מיליון שקל לדירה. הפרויקט כולו כולל 328 יח"ד שיתפרסו על פני 8 בניינים מדורגים. שכונת אור ים תכלול בתוכה 3,480 דירות ו-60% שטחים לצרכי ציבור. בשכונה תוקם מערכת חינוך עצמאית עם מערכת שבילים המחברת בין גני ילדים ובתי הספר ובממשק עם הפארק המרכזי, וכן אגמים מלאכותיים, פארקים עם מגרשי ומתקני ספורט, גינות קהילתיות, מרכזים מסחריים ואזורי בילוי ופנאי. 

• חברת אחים דוניץ מוציאה לשיווק את המגדל השני בפרויקט Up Town ברובע החדש באשדוד מע"ר דרום, בן 16 קומות עם 56 דירות. הפרויקט כולו יכלול 5 מגדלים עם כ-470 יח"ד וכ-800 מ"ר למסחר בשני מתחמים שונים. במתחם ששטחו כ-30 דונם יוקם פרויקט Up Town ובמתחם השני יוקם פרויקט עם עירוב שימושים הכולל שטח מסחרי בהיקף של כ-6,200 מ"ר ומעליו 2 מגדלים עם כ-235 דירות.

 

• חברת צרפתי שמעון מדווחת על מכירת 8 דירות בפרויקט "צרפתי בפסגה" בשכונת פסגת זאב בירושלים במהלך חודש דצמבר בלבד. הפרויקט כולל 92 יח"ד ב- 4 בניינים נמוכים: 2 בניינים בני 7-8 קומות ו-2 בניינים בני 6-7 קומות. הבניינים בנויים מעל 3 קומות של חניון תת קרקעי.

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שירה גרינברגאגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצרהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמינהל התכנוןשיכון ובינויאצנ צמרות גרופאדריכל משה צוריחידות דיור חדשותקבוצת כראלאלקטרהאלקטרה באור יםאחים דוניץצרפתי שמעון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...