שתי תוכניות לפינוי בינוי בקטמונים לבניית 750 יח"ד אושרו להפקדה השבוע

במסגרת התוכנית ייהרסו ששת מבני שיכונים הוותיקים הקיימים במתחם, ויבנו מגדלים למגורים הכוללים כ-650 יח"ד חדשות; בנוסף לכך נדרשה היזמית קבוצת בית ירושלמי להפרשה של מעון יום וגן ילדים, בית כנסת בשטח של כ-400 מ"ר, והקמת פארק בחזית

שיתוף הכתבה
אבישי מאירוביץ', סמנכ"ל פיתוח עסקי, על רקע מגדלי קטמונים (הדמיה, יח"צ)אבישי מאירוביץ', סמנכ"ל פיתוח עסקי, על רקע מגדלי קטמונים (הדמיה, יח"צ)

לאחר דיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, החליטה הוועדה לאשר את הפקדת התוכנית לפינוי בינוי במתחם 'מגדלי קטמון' בשכונת קטמונים ח' ט', הממוקמת ברחוב בר יוחאי 17,19,21 ורח' אלמליח 143,144,145.

זאת בהמשך לדיווח שלנו על דיון בשלוש תוכניות פינוי בינוי ירושלים. במסגרת התוכנית ייהרסו ששת מבני שיכונים הוותיקים הקיימים במתחם, וייבנו מגדלים למגורים הכוללים כ-650 יח"ד חדשות, ושדרה מסחרית לכיוון הקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה. בנוסף לכך נדרשה היזמית קבוצת בית ירושלמי להפרשה  של מעון יום וגן ילדים, בית כנסת בשטח של כ-400 מ"ר, והקמת פארק בחזית הפרויקט של כ-2.5 דונם.

לדברי אבישי מאירוביץ' מ'קבוצת בית ירושלמי', "לאורך קידום הפרויקט נדרשנו להציג לא פחות מ-17 חלופות תכנון שונות, בגלל המיקום הייחודי של הפרויקט בכניסה לשכונה, לצד הרכבת הקלה העתידית וצורתו הייחודית של המתחם, ומיקומו בחזית של אצטדיון טדי וארנה. גורמי התכנון ביקשו שוב ושוב לראות איך יתוכנן המתחם בצורה המיטבית, עם סנכרון מלא לרכבת הקלה ותוכניות התחדשות עירונית נוספות בסביבה".

את התוכנית ערכו משרד 'עומר בר ועמית מנדלקרן אדריכלים' והיא מציגה בחלופתה הנוכחית בינוי של שני מגדלים בגובה של 38  קומות, ושני מבנים נוספים בני 17 קומות. תכנון זה נערך בהתאם למדיניות התכנון ההולכת ונשנית של גורמי התכנון לבינוי גבוה מחד ויצירת שטחי ציבור ושטחים פתוחים מאידך, כך שניצול הקרקע מיטבי.

"כיום אנו עדיין בעיצומו של ההליך לקידום הפרויקט", מוסיף מאירוביץ', "אך אפשר לציין בסיפוק את הדרך הארוכה שעברנו עד כה, מגיבוש המתחם, ועד לחלופה הנוכחית שאושרה בוועדה, הנוטלת חלק משמעותי מהתחדשות קטמונים כולה".

בנוסף, אושרה בוועדה המחוזית תוכנית נוספת בקטמונים של קבוצת בית ירושלמי, ברחוב השומר 15 – יצחק שדה 8. התוכנית מציעה פינוי של מבני שיכון ותיקים ובנייתם של 2 מבנים בני 10 קומות הכוללים כ-100 יח"ד חדשות, מעל לחזית מסחרית פעילה הפונה לרחוב יצחק שדה. את התוכנית ערכו משרד 'בריידמן אגמון אדריכלים'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קטמוניםבית ירושלמיאבישי מאירוביץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...