מידרוג מעלה את דירוג אאורה ואת דירוג איגרות החוב שלה ל-A3.il עם אופק דירוג יציב

בין השיקולים המרכזיים של מידרוג להעלאת הדירוג היו: צפי לגידול משמעותי בהיקף ההכנסות; שיפור משמעותי בפרופיל הפיננסי המשתקף  בירידה ברמת המינוף של החברה; שיפור ניכר ברווחיות הגולמית וצפי לשיפור נוסף בטווח הבינוני

שיתוף הכתבה

לאחר שנת שיא בפעילות החברה, ועם כניסתה של החברה למדד תל אביב 90 אאורה משיגה יעד מרכזי נוסף: חברת הדירוג מידרוג מעלה את דירוג החברה ודירוג האג"ח של החברה לקבוצת ה-A וקובעת דירוג A3 באופק יציב.

חברת " אאורה מחדשים את ישראל" דיווחה היום (א) לבורסה כי חברת הדירוג מידרוג מעלה את דירוג החברה ודירוג האג"ח של החברה לקבוצת ה-A וקובעת דירוג A3 באופק יציב.

בדוח העלאת הדירוג ציינה חברת מידרוג כי אאורה היא מובילת ההתחדשות העירונית בישראל, עם כ-3,000 יח"ד לשיווק בשנה הקרובה ועוד כ-15,000 יח"ד לשיווק בשלבי תכנון שונים החל משנת 2024, כל זאת על רקע מחסור חמור בקרקעות זמינות המוביל לזינוק במחירי הדירות.

בין השיקולים המרכזיים של מידרוג להעלאת הדירוג היו: צפי לגידול משמעותי בהיקף ההכנסות לאור מובילות החברה בתחום ההתחדשות העירונית וצבר הפרויקטים האדיר שלה; שיפור משמעותי בפרופיל הפיננסי המשתקף  בירידה ברמת המינוף של החברה; צוין לטובה שיפור ניכר ברווחיות הגולמית (מ-13% לכ-16%) וצפי לשיפור נוסף בטווח הבינוני (מעל 20%).

אאורה סיימה את שנת 2021 עם שנת שיא בכל הפרמטרים התפעוליים, בהם מכירות שיא של 553 יח"ד, בהיקף של 1.23 מיליארד שקל (כולל מע"מ). הרווח הגולמי השנתי ממכירת יח"ד הסתכם ב-127.7 מיליון שקל עם שיעור רווח גולמי שנתי ממכירת יח"ד שעמד על 15.6%, בהשוואה ל-13.2% בשנת 2020. בנוסף, הרווח הנקי השנתי היה הגבוה בתולדות החברה והסתכם ב-113.5 מיליון שקל וכן ההון עצמי עלה ל-520 מיליון שקל. החברה מציגה גידול עקבי בהון ל-CAP, נטו, שעמד על 41% עם קיטון בחוב הפיננסי של 233 מיליון שקל לסך של 826 מיליון שקל.

לדברי יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה : "זה צעד משמעותי נוסף בהתפתחות המואצת של אאורה. העלאת הדירוג היא פועל יוצא של העבודה הקשה שאנו עושים ובאה לידי ביטוי בכל הפעילויות של החברה וכמובן באה לידי ביטוי בתוצאותיה הכספיות של החברה. אנחנו נמשיך בעבודה הקשה כיוון שהצבנו לעצמנו יעדים שאפתניים אשר בכוונתנו לעמוד בכולם. כפי שעשינו עד היום, נמשיך לחדש את ישראל בכל הארץ - מטבריה ועד אילת עם פרויקטים חדשים, מגוונים ומאתגרים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהיעקב אטרקצ'ימידרוג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...