למה בכפר נטר מתנגדים להרחבת מסילת החוף בין תחנת חוף כרמל לשפיים?

לטענת התושבים, כביש התחבורה היחיד בכפר יהפוך לכביש הגישה לאזור התעסוקה הקיים והמתהווה של נתניה; בנוסף הכביש מוצג כנתיב תחבורה ציבורי אך התושבים טוענים כי לאור העובדה שאין צורך בכביש לטובת אוטובוסים, הוא צפוי לשמש ככביש לכלי רכב פרטיים בצמידות לרכבת

שיתוף הכתבה
רכבת ישראל (שאטרסטוק)רכבת ישראל (שאטרסטוק)

ועד מקומי כפר נטר הגיש לוועדה לתשתיות לאומיות השגה לתוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף בין תחנת חוף כרמל לשפיים (המוכרת כתוכנית תת"ל 65א ).  

התושבים טוענים כי התוכנית תפגע באופי המושב, באיכות חייהם ובאיכות הסביבה ותהפוך את המושב הפסטורלי לכביש הגישה לאזור התעשייה של נתניה. את ההשגה הגיש הועד המקומי באמצעות עורכת הדין ורד מאירוביץ סייג.

בדברי מינהל התכנון נכתב כי מטרת התוכנית היא הוספת מסילות בנוסף למסילות הקיימות, כדי לאפשר הגדלת קיבולת הנסיעה ושיפור מהירות הנסיעה במסילת הברזל המהווה את השדרה המרכזית של רשת המסילות הארצית, כדי להתאים את התחבורה הציבורית לביקושים הצפויים ולעודד את הגברת השימוש בתחבורה ציבורית. עוד הזכירו את הבטיחות, שדורג מסילות קיימות ושדרוג התחבורה הציבורית בין שפיים לנתניה. התוכנית נמצאת כיום בשלב שמיעת ההשגות על ידי החוקר האדריכל ברוך יוסקוביץ. מלבד ההשגה של כפר נטר, שהוגשה בחודש שעבר, יש לתוכנית השגות רבות, בין היתר של ועדה מחוזית חיפה, עיריית חיפה, חברת אינטל, אדם טבע ודין ועוד.

התוכנית לשדרוג והרחבת מסילת החוף חלה  על תוואי באורך של כ- 70 ק"מ והיא כוללת את הכפלת מסילת החוף לכל אורכה ל- 4 מסילות ( שתי מסילות מהירות ושתי מסילות פרבריות) בנוסף, במקטע בין נתניה לשפיים יתווספו: שתי מסילות פרבריות נוספות, דרך לתחבורה ציבורית, דרך פנימית המחברת בין נתניה לכפר נטר וכן התוכנית מסמנת תחנת עתידית ממזרח למסילה - תחנת ספיר.

כפר נטר הוא מושב בעל אופי כפרי חקלאי המאופיין בבתים צמודי קרקע ומרחבים פתוחים רבים. הוועד המקומי טוען, כי התכנית עוברת בצמידות לכפר נטר ובלא מעט נחלות במושב וכן בסמיכות גבוהה לבתי התושבים בהרחבת הכפר, ולכן מאיימת לפגוע בייחודיות של המושב ובאיכות חיי התושבים.

לטענתם, כביש התחבורה היחיד בכפר יהפוך לכביש הגישה לאזור התעסוקה הקיים והמתהווה של נתניה. חיבור זה יגרום לשימושים מוגברים בעורק התנועה העיקרי של המושב ויגרום לשיתוק מוחלט בתנועה של  תושבי המושב.

התכנית גם מוסיפה בצמידות לחלקה המזרחי של המסילה כביש דו נתיבי חד מסלולי באורך של כ- 16 ק"מ וברוחב של כ-20 מטר שיעבור בצמידות לכפר נטר. הכביש מוצג כנתיב תחבורה ציבורי אך התושבים טוענים כי לאור העובדה שאין צורך בכביש לטובת אוטובוסים, הוא צפוי לשמש ככביש לכלי רכב פרטיים בצמידות לרכבת - זאת בניגוד למדיניות משרד התחבורה שלפיה יש לקדם את התחבורה הציבורית בישראל. הוועד המקומי טוען, כי הכביש המוצע יהפוך למפגע תחבורתי, בריאותי, סביבתי וקנייני. בנוסף, הנת"צ אשר ייסלל מאספלט יגביר את בעיות הניקוז שממנו האזור סובל, יפגע מאוד באיכות האוויר במקום באמצעות פליטות מכלי הרכב השונים ויגרום לבעיות רעש קשות לאור הקרבה בין ציר תחבורה מרכזי למושב כפרי ושקט. כך טוענים התושבים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כפר נטרמסילת החוףכרמלשפייםמינל התכנוןהשגות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...