מועצת עיריית נתניה החליטה: היטל השבחה בשיעור של 50% על מתחמי פינוי בינוי בכל רחבי העיר

מועצת עיריית נתניה החליטה אתמול (ד') לאשר את מתווה אזורי ההשבחה בעיר באופן בו יהיה היטל השבחה מלא של 50% בכל האזורים בעיר

שיתוף הכתבה
מרכז העיר בנתניה (שאטרסטוק) מרכז העיר בנתניה (שאטרסטוק)

מועצת עיריית נתניה החליטה אתמול לאשר את מתווה אזורי ההשבחה בעיר באופן בו יהיה היטל השבחה מלא של 50% בכל האזורים בעיר. בהצבעה שנערכה במועצת העיר, 17 חברי מועצה הצביעו בעד, 2 נגד ולא היו נמנעים. המתווה, לפי חוק ההסדרים נותן לעיריות אפשרות להחליט על איזורי חלוקה וקביעת היטל השבחה בהם ל-5 שנים עד תחילת חודש מאי ובאם לא תתקבל החלטה היטל ההשבחה יעמוד על 25%.  

מהנדס העיר ארז טל פנה למועצה בבקשה לאשר את ההחלטה ואמר: "אנחנו בחנו את הדבר הזה בכל התוכניות. חילקנו את העיר לאזורים. כל אחד מהאזורים נבדק על ידי שמאי, חלק מהשמאים בכלל לא היו שמאים שלנו אלא שמאים של משרד השיכון והרשות להתחדשות עירונית. הבחינה נעשתה אל מול ערכי הקרקע, צרכי הציבור וכו'. חשוב לי להדגיש שהיטלי ההשבחה הללו הולכים לחידוש המרקמים שבהם אנחנו מבצעים את פעולות ההתחדשות העירונית".

כאשר אחת מחברות המועצה הציגה את ההודעה של המועצה בחיפה שהחליטה שהיטל ההשבחה יעמוד על 0% ברחבי כל העיר כדוגמה לאופן אחר שבו יכולה להתקבל ההחלטה בעניין היטל ההשבחה ברחבי העיר וחבר מועצה נוסף פנה למהנדס העיר על מנת להבהיר את הוראת הממשלה בעניין חלוקת העיר לאזורים לקביעת היטלי השבחה אמרה ראש העיר פיירברג: 

"כשבדיקות השמאות נעשו, ובדקו כמה צריך להוסיף לכל קבלן כדי שהתוכנית תשתלם, כבר מראש לקחו בחשבוןן היטל השבחה של 50% כפי שהיה עד היום. רק השבוע הייתה כתבה על נושא הפינוי בינוי. איך חברות התעשרו על חשבון התוכניות השונות בעקבות כך שאין להם את האחריות של מחויבות ציבורית ונתניה נבדקה". 

בתגובה לכך שאלה חברת מועצה את ראש העירייה איך תוכל העיר לעודד קבלנים לגשת לשכונות החלשות יותר ושאלתה ענה מהנדס העיר: "הם כבר שם, בכל השכונות החלשות יש לנו קבלנים". וראש העירייה פיירברג הוסיפה: "הקבלנים לא צריכים תמריץ. היום הם בכל העיר". יו"ר מועצת העיר אלון אלרואי הוסיף: "זה לא מונע מבן אדם לבנות בטח כשהוא מקבל עוד זכויות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחההתחדשות עירוניתעיריית נתניהמרים פיירברגפינוי בינוי נתניהארז טל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...