תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת שפרינצק ברמלה אושרה למתן תוקף בוותמ"ל

התוכנית כוללת 615 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 5-9 קומות, חלקם מעל קומת מסחר וכן בבנייה גבוהה יותר של עד 25 קומות מעל קומת מסחר ומבנה נוסף בן 18 קומות המשלב תעסוקה ומגורים

שיתוף הכתבה
העיר רמלה (שאטרקסטוק) העיר רמלה (שאטרקסטוק)

 

הוועדה למתחמים מועדפים (הותמ"ל),החליטה לאשר היום, למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת שפרינצק ברמלה (תמ"ל 2032). התוכנית שקודמה על ידי עיריית רמלה והרשות להתחדשות עירונית, הינה על שטח כולל של 22 דונם והיא ממוקמת במתחם הרצל-בן יוסף בשכונת שפרינצק ברמלה. מדובר בתוכנית הראשונה שאושרה מתוקף חוק הותמ"ל החדש. נזכיר כי החוק אושר על ידי מליאת הכנסת באוגוסט 2021 וצוות הותמ"ל עמל חודשים רבים על קידום תוכניות למגורים והבאתן לקראת אישור וזאת במסגרת היעדים שנקבעו לוועדה. 

התוכנית כוללת 615 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 5-9 קומות, חלקם מעל קומת מסחר וכן בבנייה גבוהה יותר של עד 25 קומות מעל קומת מסחר ומבנה נוסף בן 18 קומות המשלב תעסוקה ומגורים. מתוך כלל יחידות דיור, יוקצו  122 יחידות דיור עבור דירות קטנות ו-30 יחידות דיור יוקצו עבור דיור להשכרה ארוכת טווח. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מענה לצרכי ציבור, מבנים הכוללים מגורים בערוב שימושים, שטחים פתוחים, שטחי תעסוקה ומסחר ומבנים לשימור. סה"כ כ- 2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-8,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה. כיום מצויים במתחם 10 מבני שיכון טוריים בני 3 ו-4 קומות משנות ה- 50 שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

בהיבט התחבורתי, התוכנית משפרת את רשת הרחובות והמעברים להולכי הרגל, לרבות חיבור רחוב הרצל לרחוב סוקולוב ורחוב בן יוסף, במטרה לשפר את הנגישות של התושבים לצירי התחבורה הציבורית ולשטחים הפתוחים בשכונה. המתחם צפוי להיות משורת על ידי תחבורה ציבורית ברמת שירות גבוהה: תחנת מטרו עתידית במרחק של כחמש דקות הליכה, קו רכבת קלה במרחק של כשלוש דקות הליכה וכן נתיב נסיעה ייעודי לתחבורה ציבורית 'מהיר לעיר' שנמצא כעת בביצוע על רחוב הרצל, ותחנת רכבת ישראל נמצאת במרחק של 950 מ'. 

כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו שבילי אופניים, מדרכות רחבות ונטיעות עצים וכן שתי גינות ציבוריות לצד שטחי מסחר ובתי קפה. הבינוי הרציף ועירוב השימושים המוצע בתכנית יעצימו את רחוב הרצל כרחוב עירוני פעיל לאורך כל שעות היום, יעודדו הליכה ויסיעו בחיזוק הכלכלה המקומית. השכונה נמצאת בלב מרקם עירוני היסטורי מימי המנדט הבריטי בו נשתמרו חמישה מבנים מתקופה זו. לאחר בחינה מעמיקה נבחרו שניים מהמבנים כמתאימים לשימור. מבנים אלו ישמשו למסחר ולצורכי ציבור לרווחת תושבי השכונה. התוכנית נערכה על ידי משרד ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים.

יו"ר הותמ"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי הייזלר: "מדובר בתכנית איכותית המעלה על נס את איכות חיי התושב והעירוניות בעיר רמלה. יחד עם זאת, ראוי לציין את מהירות קידומה בוועדה במטרה להבטיח תוספת יחידות דיור בפנים הערים בשנים הקרובות".  התוכנית קודמה במהירות שיא של 8 חודשים מהיום שהתוכנית הוגשה לדיון בותמ"ל, וזאת לאחר עבודת מטה שכללה מתן מענה לסוגיות בנושאי חברה, תשתיות ועוד וכל זאת תוך שמירה על תכנון מיטבי הכולל תמהיל דיור מגוון, בניה מרקמית ומגדלית ועירוב שימושים ליצירת רחובות עירוניים ופעילים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות להתחדשות עירוניתשלומי הייזלררמלהותמ"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...