אורי יוניסי: "חודש מרץ שבר את כל השיאים בהיקפי המשכנתאות בישראל; בין 13 ל־14 מיליארד שקל"

את הדברים אמר אורי יוניסי ראש חטיבת המשכנאות בבנק לאומי בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן • על בנק ישראל להגדיל את שיעור המימון למשכנתאות: "לווים נאלצים להשלים את ההון העצמי דרך נטילת הלוואות מגופים לא מפוקחים"

שיתוף הכתבה
אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי (גיל מגלד)אורי יוניסי, ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי (גיל מגלד)

ראש חטיבת המשכנתאות בבנק לאומי, אורי יוניסי השתתף באירוע פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ודיבר על עליית מחירי הדירות בתקופה האחרונה ועל היקפי המשכנתאות ששוברים בכל חודש שיאים מחדש בעקבות העלייה בביקושים וברכישת דירות. לדבריו, הסחרור לא ייעצר כל עוד מדינת ישראל לא תצא בתוכנית מסודרת לבלימת מחירי הדיור.

בהתייחס לשיעור המשכנתאות אותם נוטלים הרוכשים מהבנקים בישראל אמר יוניסי: "חודש מרץ שבר את כל השיאים בהעמדת משכנתאות בישראל, ההערכה היא שהגענו להיקפי הלוואות של כ־14-13 מיליארד שקל  – סכומים שלא נראו כאן מעולם". היקפי המשכנתאות מלמדים על גידול ענק בביקושים לדירות, לדברי יוניסי התופעה הזו צפויה להימשך ואין סימנים שהיא עומדת להיעצר: "קצב הרכישות, שהוא עצמו מתדלק את הביקושים ואת עליית המחירים, צפוי להימשך".

בדבריו קרא יוניסי לממשלה לקום ולעשות מעשה ולעצור את הטירוף הזה: "על ממשלת ישראל מוטלת האחריות לצאת באופן מידי בתוכנית ברורה שתטפל בעליות המחירים בטווח הקצר והארוך כדי לעצור את הסחרור הזה". פרט מעניין שסיפק יוניסי, מתייחס לעלייה בביקושים בתקופה האחרונה מצד תושבי חוץ ועולים חדשים: "אנו רואים בבירור גידול דרמטי בביקושים מצד תושבי חוץ ועולים חדשים כתוצאה מהמצב הגיאופוליטי וכן כתוצאה מהמגיפה העולמית, כל אלו מוסיפים לעליית מחירים".

לבסוף יוניסי התייחס לשיעור המימון למשכנתאות ללווים, לדבריו, על בנק ישראל לאפשר מימון מעבר ל־75% הקיימים: "הגיעה העת שבנק ישראל יבחן ברצינות אפשרות להגדלת שיעור המימון למשכנתאות לדיור, מאחר והמצב כיום מביא רוכשים שנדרשים להשיג הון עצמי בהיקף של לפחות 25% עושים זאת בין היתר באמצעות נטילת הלוואות על ידי גופים לא מפוקחים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משכנתאותאורי יוניסימימון עצמיפסגת ההתחדשות העירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...