ליברמן התייחס לראשונה לתוכנית החירום של משרד האוצר: "מחיר הקרקע הוא המרכיב הקריטי ביותר בעליית המחירים"

על הצפי לעליית המחירים: "נפעל למתן את העלייה עד 7%" • על מועד חקיקת התוכנית: "בתחילת מושב הקיץ או בחוק ההסדרים הקרוב • על גיבוש התוכנית: "הכל נעשה מאחורי הקלעים, במטרה שלא ידליפו או יפילו אותה"

שיתוף הכתבה
שר האוצר אביגדור ליברמן (שאטרסטוק; רומן ינושבסקי)שר האוצר אביגדור ליברמן (שאטרסטוק; רומן ינושבסקי)

שר האוצר אביגדור ליברמן השתתף היום בכנס 'האנשים של המדינה' וסיפר לראשונה באופן פומבי על התוכנית שהוא מקדם לבלימה בעליית מחירי הדיור. כבר בסוף השבוע האחרון פורסם כי שר האוצר מקדם תוכנית לטיפול בבעיית עליית המחירים בדיור, בעקבות עליית המחירים החדה במחירי הדיור בשיעור של 13% על פי דו"ח הלמ"ס משבוע שעבר. 

התוכניות שהובאה לדיון במשרד האוצר עשוייה לשנות לחלוטין את תנאי המכרזים של רמ"י. לפי התוכנית, המדינה תקבע מחיר מרבי לקרקע בהתאם לאזורים. כמו כן הקבלנים שיציעו את המחיר הנמוך ביותר יזכו במכרז, בניגוד למצב שהיה עד כה. נוסף על כך, הקבלנים יהיו מחויבים לסיים את הבנייה תוך שלוש שנים.

השינוי העיקרי הוא שעד כה בעלי ההצעה הגבוהה ביותר היו זוכים במכרז. בכך המדינה מוותרת על עד 20% מהכנסות המדינה. זו למעשה הרחבה של תוכנית מחיר למשתכן , שיזם שר האוצר לשעבר משה כחלון. אבל בניגוד לתוכנית של כחלון, התנאים חלים על כל המכרזים ולא רק על הזכאים. כמו כן באוצר שוקלים הטלת מס מוגבר על בעלי דירה רביעית.

ליברמן התייחס לדברים שאמר באוקטובר על העלייה במחירי הדיור בכ־11% בשנת 2021, מספרים לא רחוקים משמעותית מהמספר בפרסום של דו"ח הלמ"ס בשבוע שעבר שעמד על 13%. לעומת זאת, התקווה של השר שהעלייה בשנת 2022 לא תעבור את רק ה־6% אינה נראית ריאלית ואמר בכנס: "אנחנו נעשה הכל כדי למתן את עליית מחירי הדיור. אני חושב שניתן להגיע לעלייה של עד 7%".

בהתייחסו לתוכנית אותה הוא מנסה לגבש, אמר שר האוצר שמחיר הקרקע הוא המרכיב הקריטי ביותר בעקבות מה שהוא כינה "הספסרות בקרקעות" וטען שיש למכור את הקרקע במחיר קבוע. ליברמן גם התייחס לאופן בו הוא בנה את התוכנית מאחורי הקלעים שלא כחלק מדיונים בממשלה במטרה שלא ידליפו או יפילו אותה וטען שיעשה מאמץ להעביר את התוכנית בחוק ההסדרים על מנת שלא תיפול בין הכסאות הפוליטיים של הכנסת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמחירי הדיורקרקעאביגדור ליברמןזאב אלקיןרמ"ידירה בהנחהמרכיב הקרקעמחיר הקרקע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...