המגדל שישקיף על "רביעיית פלורנטין": אושרה תוכנית מתחם אילת-אליפלט בת"א עם 200 יח"ד

מדובר בתוכנית התחדשות עירונית שבמסגרתה ייהרסו מבני מלאכה, תעשייה ומסחר ישנים בצומת המפגש בין הרחובות • המתחם יכלול שטחי מגורים, שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם אילת-אליפלט בתל אביב (קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים; מזור פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)הדמיית מתחם אילת-אליפלט בתל אביב (קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני ערים; מזור פירשט אדריכלים ומתכנני ערים)

מהמגדל הזה תוכלו להשקיף אל כל דרומה של תל אביב, כולל פרויקט "רביעיית פלורנטין" הסמוך מדרום – אל הים ואל ליבה השוקק של העיר: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה לאחרונה את תוכנית 507-0137190, היא תוכנית מתחם "אילת-אליפלט", מתחם שיציע עירוב שימושים כולל 200 דירות, שטחי ציבור, שטחי מסחר ושטחי תעסוקה.

מטרת התוכנית היא "קידום התחדשות עירונית בדרום תל אביב-יפו על ידי פיתוח מתחם המשלב בינוי עירוני אינטנסיבי, יצירת מרחב פתוח ירוק וכיכר עירונית ציבורית עם חניון תת-קרקעי ציבורי, וקביעת הוראות לשימור בית באר וסביבתו.

המתחם הכלול בתוכנית ממוקם בין הרחובות הרבי מבכרך-אליפלט-אילת, ומהווה חטיבת קרקע רציפה בשטח כולל של כעשרה דונמים. שטח התכנון מצוי במרחב שבין השוליים המזרחיים של המושבה האמריקאית לבין קצהו הצפוני של דרך שלבים ומערב פלורנטין (ממזרח), מדרום לקו האדום של הרכבת הקלה המאושר ולתחנת אליפלט, ודרומית לרצועת המע"ר המתוכננת מצפון לרחוב אילת על פי תוכנית המתאר"

המתחם הכלול בתוכנית ממוקם בין הרחובות הרבי מבכרך-אליפלט-אילת, ומהווה חטיבת קרקע רציפה בשטח כולל של כעשרה דונמים. שטח התכנון מצוי במרחב שבין השוליים המזרחיים של המושבה האמריקאית לבין קצהו הצפוני של דרך שלבים ומערב פלורנטין (ממזרח), מדרום לקו האדום של הרכבת הקלה המאושר ולתחנת אליפלט, ודרומית לרצועת המע"ר המתוכננת מצפון לרחוב אילת על פי תוכנית המתאר. מרחב זה מוגדר בתוכנית המתאר כאזור מעורב".

המתחם נמצא מרחק לא רב מהים שממערב, מדרך סלמה המתעוררת מדרום ואף משדרות רוטשילד שנמצאות בצפון-מזרח. על פי דברי ההסבר, מדובר באזור "אשר סובל מהזנחה מתמשכת ומאופיין כיום בשימושי מלאכה, תעשייה ומסחר". בשטח הקיים פועלים כיום שלל עסקים מסוג זה, במבנים בני ארבע קומות בעיקר – שיפונו במסגרת התוכנית.

"מקומה המיוחד של התוכנית במפגש הרחובות אילת-אליפלט ובסמיכות לתחנת הרק"ל מהווה נקודת ציון חשובה המשתלבת עם עקרונות התכנון של ציר שלבים-אליפלט כפי שאלה באים לידי ביטוי בהוראות תוכנית המתאר, לרבות בנספח העיצוב העירוני המאפיין מוקדים אלו כבנייה חריגה מסביבתה לצורך העצמת הבינוי בצמתים.

התוכנית רואה ברחובות אילת ואליפלט רחובות עירונים אינטנסיביים ומגדירה מרחב עירוני פתוח להולכי רגל ולשבילי אופניים בהתאם לתוכנית האב לאופניים, תוך שהיא יוצרת בינוי המגדיר את דופן הרחוב המאופיין בקומת קרקע מסחרית גבוהה, וכן בנייה לתעסוקה ולמגורים בקומות עליונות".

התוכנית מציעה, כאמור, גם עבודות שימור, בעיקר בשטח המושבה האמריקאית הסמוכה. היא כוללת יצירת שצ"פ אורכי המבוסס על תוואי החומה ההיסטורית של המושבה, "אשר יהווה מרחב פתוח להולכי רגל לרווחת התושבים. כמו כן במתחם קיים בית באר המיועד לשימור במסגרת התוכנית ומשתלב במערך השטחים הפתוחים המתוכנן". שימור בית הבאר הוא חלק מתוכנית השימור ל-12 בתים כאלו בדרום תל אביב וביפו, שהופקדה באוגוסט 2020.

מדרום לרח' הרבי מבכרך מתוכנן מתחם ציבורי גדול ( מגרש מכבי צריפין) "אשר עתיד להיות מוקד ציבורי-חינוכי חדש שישרת את תושבי שכונת פלורנטין, את תושבי המושבה האמריקאית ואת תושבי שכונות המרחב הגובל".

עיקרה של התוכנית הוא מגדל בן 24 קומות, הכולל בנייה מרקמית מלווה רחוב, עד שמונה קומות, בתמהיל שימושים משתנה, ומעליו קומות מגורים וקומת גג. 40 מיחידות הדיור (20%) יהיו דירות קטנות, עד 63 מ"ר שטח עיקרי; 20% יהיו דירות גדולות, עד 140 מ"ר שטח עיקרי; ו-60% יהיו דירות בינוניות, בנות לא פחות מ-75 מ"ר שטח עיקרי

עיקרה של התוכנית הוא מגדל בן 24 קומות, הכולל בנייה מרקמית מלווה רחוב, עד שמונה קומות, בתמהיל שימושים משתנה, ומעליו קומות מגורים וקומת גג. 40 מיחידות הדיור (20%) יהיו דירות קטנות, עד 63 מ"ר שטח עיקרי; 20% יהיו דירות גדולות, עד 140 מ"ר שטח עיקרי; ו-60% יהיו דירות בינוניות, בנות לא פחות מ-75 מ"ר שטח עיקרי. נוסף על כך, המגדל יכלול עד שש קומות מרתף.

התוכנית מציעה גם 300 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור – זאת במקום 600 מ"ר הקיימים במקום כיום; 1,972 מ"ר שטחי מסחר; ועוד 2,548 מ"ר תעסוקה – זאת במקום 11,098 מ"ר הקיימים כיום,  כלומר שטחי התעסוקה יצומצמו משמעותית ביחס להיום, כדי לשוות למתחם חזות רעננה יותר וכזו המזמינה הרבה יותר למגורים.

היזמיות של התוכנית הן חברת אקרו נדל"ן ובית אילת של חברת א.ר.ל נכסים ובנין; הן הגישו אותה לצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו. העורכים הראשיים הם אדריכלית קיקה ברא"ז ממשרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומהנדסי ערים, ואדריכל אורי מזור ממשרד מזור פירשט אדריכלים ומתכנני ערים. אדריכל השימור הוא נאור מימר ממשרד מימר נאור אדריכלות ושימור; שמאי המקרקעין הוא רפאל קונפורטי.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמשרד מזור פירשט אדריכלים ומתכנני עריםעיריית תל אביב-יפואדריכלית קיקה ברא"זאקרו נדל"ןהוועדה המחוזית לתכנון בנייהפינוי בינוי מתחם אילת-אליפלט בתל אביבא.ר.ל נכסים ובניןמשרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומהנדסי עריםאדריכל אורי מזור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...