תוכנית המתאר של מתחם ה-BBC בבני ברק אושרה סופית

הוועדה המחוזית מחוז תל אביב אישרה באופן סופי את תוכנית המתאר המקומית למתחם. בתוכנית- כ-מיליון מ"ר לתעסוקה וכ-240 אלף מ"ר לשטחי ציבור, מעבר לשטחים המאושרים

שיתוף הכתבה
מתחם הBBC (שאטרסטוק)מתחם הBBC (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב אישרה באופן סופי את תוכנית המתאר המקומית למתחם העסקים BBC בבני ברק. התוכנית הופקדה תחילה במאי 2020 כהמשך לתוכנית המתאר הכוללנית של העיר בני ברק שייעדה את האזור למכרז עסקים ראשי (מע"ר) של בני ברק. אזור התעסוקה הוא העוגן הכלכלי של העיר בני ברק, רק לפני ימים ספורים חברת דירוג האשראי מעלות S&P העלתה את דירוג האשראי של העיר לרמת ilAAA, בין היתר בעקבות הכנסות גבוהות ממתחם ה-BBC בעיר.

שטח התוכנית הוא כ-400 דונם. תוכנית המתאר מאשרת 965,444 מ"ר לתעסוקה מעבר ל-800,000 מ"ר המאושרות. כמו כן, התוכנית מאשרת 238,845 מ"ר לשטחי ציבור מעבר ל-40,604 מ"ר המאושרות. מרבית משטחי הציבור ישובלבו בתוך מבני התעסוקה. "התוכנית משנה ייעודי קרקע ממגורים, מסחר ותעשיה לתעסוקה, תוך שהיא מעודדת את פיתוח המתחם בבניה לגובה של עד 60 קומות על ידי איחוד מגרשים".

מתחם ה-BBC ממוקם בין הרחובות: דרך אם המושבות וששת הימים מצפון, המכבים והחשמונאים ממזרח, הירקון וז'בוטניסקי מדרום, בן גוריון ממערב.

מתוך דברי ההסבר לתוכנית: בשנים האחרונות השקיעה עיריית בני ברק מאמצים ומשאבים רבים בפיתוח אזורי תעסוקה ומסחר בעיר כחלק בלתי נפרד ממטרופולין ת"א, ובראשם אזור התעסוקה הצפוני ה-BBC. פיתוח המתחם הינו משמעותי לחיזוק כלכלת העיר, תוספת מקומות עבודה והעלאת רמת חיי התושבים.

האזור מתפתח בשנים האחרונות בקצב מואץ, קמו מספר רב של מבנים, אחרים נמצאים בהקמה ומקודמות תוכניות להקמת מבנים נוספים בעתיד הקרוב. תוכנית המתאר הכוללנית המאושרת של העיר בני ברק, מייעדת את האזור למע"ר של בני ברק במסגרת צרכים וראיה מטרופולינית.

בתוכנית המתאר משולב שלב פירוט נוסף המתווה את המדיניות של המע"ר בכלל הנושאים הנדרשים לתכנון ופיתוח. התוכנית המוצגת מהווה נדבך נוסף בהיררכיה התכנונית הנדרשת, כפירוט סטטוטורי המסדיר את זכויות והוראות הבניה במגרשים לתעסוקה, מסחר והקצאת שטחי ציבור במתחם ה-BBC. מתוקף התוכנית ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה למבנים ולמרחב הציבורי". 

נציין, כי נכון להיום במתחם ה-BBC ישנם עשרה מגדלים מאוכלסים, ולצידם ישנם עוד חמישה מגדלים בבנייה. עוד שני מגדלים נמצאים בשלבי תכנון כאלו ואחרים. על פי העירייה, 15 המגדלים המאוכלסים, וחמשת המגדלים שבבנייה, יכללו  יחד 426 קומות משרדים ומסחר. כאמור, התוכנית הנוכחית מאשרת הוספת זכויות למתחם מעבר למצב הקיים והמאושר כבר. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם ה-BBCהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבבני ברק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...