קבוצת לוזון נכנסת לתחום הדיור להשכרה בחו"ל – באמצעות רונסון; היעד: כ-5,000 דירות להשכרה עד סוף 2025

3,000 יחידות דיור, כך על פי התכנון, יהיו פעילות להשכרה במועד זה • הדירות יהיו בערים ורשה, ורוצלב ופוזנן • החברה קיבלה שומת מס של 10.5 מיליון שקל על פעולה שביצעה רונסון ב-2016 – ומתכוונת להגיש השגה עליה

שיתוף הכתבה
עמוס לוזון, בעל השליטה בקבוצת לוזון (יח"צ)עמוס לוזון, בעל השליטה בקבוצת לוזון (יח"צ)

קבוצת לוזון נכנסת לתחום הדיור להשכרה בחו"ל – זאת באמצעות החברה הבת שלה, Ronson Development SE. האחרונה פרסמה דיווח מיידי בדבר החלטתה להרחיב פעילותה, באמצעות חברות בנות ועם שותפים פיננסיים, בתחום הדירות להשכרה בפולין, בעיקר בוורשה, בירת פולין, וכן בערים ורוצלב ופוזנן. 

"החברה צופה כי כניסת רונסון לפעילות האמורה עשויה לשמש מנוע צמיחה נוסף לפעילותה של רונסון", נכתב בעדכון החברה למהלך. "נכון למועד זה חתמה רונסון על חוזים לרכישת קרקעות שונות בוורשה בהיקף של כ-1,500 דירות המיועדות על ידה להשכרה. על פי תוכניתה של רונסון, עד לסוף שנת 2025 יהיו בבעלותה קרקעות המיועדות לכ-5,000 דירות להשכרה, ומתוכן כ-3,000 יהיו פעילות להשכרה".

הפעילות בתחום השכירות למגורים תהיה משנית ונוספת לפעילות המרכזית שלה. עיקר הפעילות של רונסון היא ייזום, הקמה ומכירה של מבני נדל"ן למגורים בפולין, בעיקר בנייני דירות למגורים, בארבע ערים במדינה: הבירה ורשה, פוזנן, ורוצלב ושצ'צ'ין"

רונסון מדגישה בהודעתה כי הפעילות בתחום השכירות למגורים תהיה משנית ונוספת לפעילות המרכזית שלה. עיקר הפעילות של רונסון היא ייזום, הקמה ומכירה של מבני נדל"ן למגורים בפולין, בעיקר בנייני דירות למגורים, בארבע ערים במדינה: הבירה ורשה, פוזנן, ורוצלב ושצ'צ'ין.

נכון לסוף 2020, כך על פי הדו"ח המסכם לאותה שנה, לקבוצת רונסון 651 יחידות דיור המוצעות למכירה ב-13 אתרים, מתוכן 567 יחידות דיור המוצעות למכירה בפרויקטים בהקמה ו-84 יחידות דיור בפרויקטים שהקמתם הושלמה. "הפרויקטים בהקמה כוללים כ-1,457 יחידות דיור, ומתוכן הקמת כ-1,124 יחידות דיור מתוכננת להסתיים במהלך שנת 2021", כך בדו"ח.

מוקדם יותר היום הודיעה קבוצת לוזון כי נמסרה לה החלטת פקיד שומה לפי מיטב שפיטה עבור השנים 2019-2016, ולפיה בגין השנים האמורות, לאחר קיזוז הפסדים בסך של כ-83 מיליון שקל, חייבת החברה בתשלום מס בסכום של כעשרה מיליון שקלים וחצי (קרן וריבית).

החברה עדכנה כי שומה זו "מתבססת על דרישת רשות המיסים לסווג את הרכישה העצמית שביצעה Ronson Europe N.V (שמה הקודם של Ronson Development SE) בשנת 2016 כדיבידנד רעיוני של החברה, ובשל כך לחייבה במס כאמור, וכן על ביטול הפסד הנובע מפירוק חברת א.דורי בניה, שנכלל כהפסד מהפסקת פעילות.

החברה חולקת על עמדת רשות המיסים וסבורה, לאחר בחינה ראשונית והיוועצות עם יועצי מס, כי קיימות לה טענות טובות נגד עמדת רשות המיסים, לרבות נגד חיוב המס לתשלום"

החברה חולקת על עמדת רשות המיסים וסבורה, לאחר בחינה ראשונית והיוועצות עם יועצי מס, כי קיימות לה טענות טובות נגד עמדת רשות המיסים, לרבות נגד חיוב המס לתשלום. בכוונת החברה להגיש השגה על השומה במועדים הקבועים לכך בדין, ואם יידרש לאחר מיצוי הליך ההשגה - לבחון פנייה לערכאות המשפטיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת לוזוןרונסוןהרשות לניירות ערךרשות המיסיםשומת מס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...