הממשלה מפגינה מהירות שיא רגולטורית: יממה לאחר ההחלטה על חיזוק הגולן – מכרז לבניית 1,560 יח"ד בקצרין

המכרז בשטח רובע 12 בעיר, ומציע את שיטת "תכנן ובנה" שבה היזם הזוכה אחראי על תכלול התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה • מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "השיטה - עתיד עולם הבנייה בישראל"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן (דן סבאח)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן (דן סבאח)

שיא חדש בזריזות רגולטורית: משרד הבינוי והשיכון מפרסם היום (ב'), בשיתוף רשות מקרקעי ישראל , מכרז לבניית 1,560 יח"ד בעיר קצרין, בירת רמת הגולן – יממה לאחר ישיבת הממשלה שנערכה בגולן, אשר בה הוחלט על חיזוק ההתיישבות בחבל הארץ הצפוני.

מדובר במכרז "תכנן ובנה - דיור במחיר מטרה", שבמסגרתו נקראים יזמים להגיש הצעות לבניית השכונה החדשה בקצרין, רובע 12, במתכונת "שכונה מחכה לתושב" שבה הקבלן בונה את כלל יחידות הדיור והשימושים הנוספים, ואחראי על תכלול התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה של התשתיות הציבוריות ומבני המגורים. בשכונה החדשה צפויות להיבנות יחידות דיור בתמהיל מגוון - בנייה רוויה לצד בנייה צמודת קרקע, וכן מתחמי תיירות, מסחר ותעסוקה, מוסדות חינוך ומוסדות ציבור. 

משרד הבינוי והשיכון ממשיך לקדם את השיטה החדשנית, שבה מאוחדים כל עבודות התכנון, הפיתוח והבנייה של דירות המגורים, כמו גם מוסדות הציבור השונים, תחת קורת גג אחת. תוכנית זו יוצאת לדרך בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית הנבחרת ועם המשרד, על מנת לייעל את לוח הזמנים שיביא לאכלוס מהיר"

" משרד הבינוי והשיכון ממשיך לקדם את השיטה החדשנית, שבה מאוחדים כל עבודות התכנון, הפיתוח והבנייה של דירות המגורים, כמו גם מוסדות הציבור השונים, תחת קורת גג אחת", נכתב בהודעת המשרד. "תוכנית זו יוצאת לדרך בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית הנבחרת ועם המשרד, על מנת לייעל את לוח הזמנים שיביא לאכלוס מהיר".

מדובר במכרז שמציע חוזה חכירה ישירה ללא הסכם פיתוח לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 25 ביולי 2022, בשעה 12:00. חוברת המכרז צפויה להתפרסם ב-28.03.2022.

נציין כי המכרז הוא חלק מתמל/1032, רובע 12, שיוקם בדרום העיר על שטח של כ-663 דונם, מדרום לרחוב הזוויתן וממזרח לנחל קצרין, בשטח לא בנוי בשולי העיר. התוכנית מאפשרת יצירת מערך שכונתי הכולל 1,642 יח"ד, לצד 68 חדרי אירוח כפרי ומתחמי תיירות, שטחים פתוחים ומבני ציבור, דרכים ותשתיות. לכן המכרז שפורסם כעת מהווה את רוב יחידות הדיור שיוקמו בשכונה.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "בהמשך לישיבת הממשלה שקיימנו אתמול ברמת הגולן, אנו לא מחכים ומתחילים לעבוד. משרד הבינוי והשיכון בראשותי ממשיך לחזק את רמת הגולן. היום התחלנו בכך הלכה למעשה, בדרך לעמוד ביעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו להכפלת תושבי האזור תוך ארבע שנים. נמשיך לקדם את רמת הגולן עד להשגת היעדים".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן: "היום כבר אין ספק כי שיטת תכנן ובנה היא עתיד עולם הבנייה בישראל. שיטת הבנייה הייחודית שהובלנו במשרד מאפשרת להעניק בית וקהילה ולא רק דירה. איכות חיים שלמה שכוללת לא רק קורת גג, אלא את כלל מרכיבי השכונה בבת אחת - מוסדות ציבור, תשתיות, חינוך וכו'. בניית רובע 12 בקצרין בשיטה זו יזרז את הליך הבנייה, ויביא תושבים חדשים לאזור בתוך כמה שנים. אני צופה הצלחה אדירה לשיטה בקצרין, כמו בחריש, בשדרות ובבית שמש".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהמועצה האזורית גולןזאב אלקיןאביעד פרידמןעיריית קצריןשיטת תכנן ובנהרובע 12 בקצרין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...