אושרה תוכנית "גבעת משואה צפון" במערב ירושלים: שכונה חדשה עם 667 יחידות דיור חדשות

התוכנית תוכננה לטובת "שדרוג החזות הפיזית של השכונה, ולשימוש יעיל ואופטימלי בתשתית העירונית הקיימת" • היא חולשת על פני כ-87 דונם, וכוללת גם שטח בדרום גבעת משואה, שיוקצה עבור מסוף אוטובוסים קבוע

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית גבעת משואה צפון בירושלים (קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיית תוכנית גבעת משואה צפון בירושלים (קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית ברמה מפורטת "שכונת מגורים - גבעת משואה צפון" או תוכנית מספר 101-0635938, שנמצאת במערב העיר, בהמשך לשכונת גבעת משואה הקיימת, מצפון כמובן. התוכנית מציעה 667 יח"ד, וכן מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים פתוחים.

"התוכנית מתייחסת לחטיבת קרקע בשטח של כ-87 דונם בשוליה הצפוניים של שכונת גבעת משואה", נכתב בדברי ההסבר, "ומתאפיינת בטופוגרפיה בעלת שיפועים תלולים. תוכנית 5322 המאושרת ייעדה את רוב השטח ל'שטח ציבורי פתוח מיוחד – יער', ובחלקה הצפון-מערבי של התוכנית, בתחום הדרך המאושרת, קיים כיום חניון אוטובוסים.

נוסף על השטח העיקרי של התוכנית, היא כוללת שטח של כ-1.6 דונמים במורדות הדרומיים של שכונת משואה - שטח שיוקצה עבור מסוף אוטובוסים קבוע, באמצעות תוכנית מפורטת נוספת. בפינה הצפונית-מזרחית מתוכנן בניין מגורים גבוה, בן 30 קומות"

נוסף על השטח העיקרי של התוכנית, היא כוללת שטח של כ-1.6 דונמים במורדות הדרומיים של שכונת משואה - שטח שיוקצה עבור מסוף אוטובוסים קבוע, באמצעות תוכנית מפורטת נוספת. בפינה הצפונית-מזרחית מתוכנן בניין מגורים גבוה, בן 30 קומות".

בדברי ההסבר נכתב כי "עיבוי שכונת גבעת משואה בבנייה חדשה ואיכותית יביא לשדרוג החזות הפיזית של השכונה, ולשימוש יעיל ואופטימלי בתשתית העירונית הקיימת. התוכנית מאפשרת הקמת מתחם חדש, שבמרכזו שטח נרחב שיועד כשטח ציבורי פתוח וכשטח למבנה ציבור. 

במתחם מתוכננת דרך פנימית המשרתת את כל מבני המגורים ומבני הציבור הבנויים לאורכה. כמו כן, מציעה התכנית בניית דופן מגורים לצידו הדרומי של רחוב קוליץ, כמו גם לכיוון הרחוב הפנימי (דרך 1). התכנון נעשה בתשומת לב רבה להשתלבות השכונה בטופוגרפיה הקיימת, תוך שמירה על פתיחותו של הוואדי שבלב הפרויקט".

התוכנית מציעה, לצד שטחי המגורים, 15,653 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור, 3,555 מ"ר של שטחי תעסוקה ועוד 3,400 מ"ר של שטחי מסחר. המגישה והיזמית היא רשות מקרקעי ישראל ; העורך הראשי הוא אדריכל רנדי אפשטיין ממשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים; יועץ התחבורה הוא המהנדס האזרחי אברי מונטה ממשרד רעמ הנדסת כבישים ותנועה; המודד הוא משה פלוס ממשרד הלפרין-פלוס, מדידות ופוטוגרמטריה.

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכליםאדריכל רנדי אפשטייןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהשכונת גבעת משואה בירושליםתוכנית גבעת משואה צפון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...