תביעה בסך 112 מיליון שקל נגד אשדר ושותפהּ לפרויקט "ג'רוזלם פוסט" בירושלים

התובע, בעלי הקרקע בעיר הבירה, טוען ל"כשלים בתפקוד היזם בקידום הפרויקט, רשלנות של היזם בתכנון התב"ע ובהוצאת היתר בנייה" • אשדר והשותף "לומדים את התביעה ובכוונתם להגיש כתב תביעה שכנגד"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן (דרור סיתהכל)מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן (דרור סיתהכל)

אשדר חברה לבניה נתבעת בכ-112 מיליון שקל סביב פרויקט "ג'רוזלם פוסט" בירושלים – שבוטל בתחילת השנה: החברה עדכנה היום (ב') בהודעתה לרשות לניירות ערך כי לפני ימים אחדים התקבל לידיה כתב תביעה במסגרת הליך בוררות שמתנהל בין החברה ושותפתה בפרויקט לבין בעלי קרקע בירושלים. השתיים היו היזמיות בפרויקט.

"התביעה עומדת על סך של כ-112 מיליון שקל, בקיזוז הלוואה בסך 11 מיליון דולר שניתנה לבעלי הקרקע מצד היזם במסגרת הסכמים שנחתמו בין הצדדים", כך בהודעה, "ומורכבת בעיקרה מטענות לכאורה לכשלים בתפקוד היזם בקידום הפרויקט, לרשלנות של היזם בתכנון התב"ע ו/או בהוצאת היתר בנייה.  

יובהר כי לעמדת החברה סכום התביעה הינו בשים לב לכך שמדובר בהליך בוררות כאמור, שאינו מצריך תשלום אגרת בית משפט המחושבת לפי סכום התביעה. החברה ושותפתה לומדות את התביעה ובכוונתן להגיש, נוסף על כתב ההגנה לתביעה, כתב תביעה שכנגד, אשר יכלול בין היתר את הדרישה לאכיפת ההסכם כך שהחברה ושותפתה תוכלנה לממש את הפרויקט מבלי שבעלי הקרקע יעכבו את קידומו".

על הקרקע פעלו בעבר מחנה שנלר המפורסם, מערכת עיתון הג'רוזלם פוסט וכן מפעלי החברות תנובה ורמקו. על הקרקע אושרה תוכנית להקמת שלושה בנייני מגורים בני 129 יח"ד, ולצידה הוכנה תוכנית נוספת, להקמת 204 יח"ד. ההסכם במסגרת עסקת הקומבינציה דיבר על תמורות בשיעור של כ-50% מסך המכירות, והחברות העריכו בזמנו כי היקף ההכנסות הכולל מהפרויקט צפוי להגיע ל-260 מיליון שקל

הפרויקט יצא לדרך לאחר שאשדר והשותף התקשרו בעסקת קומבינציה עם בעלי קרקע במקרקעין בשכונת רוממה בירושלים. על הקרקע פעלו בעבר מחנה שנלר המפורסם, מערכת עיתון הג'רוזלם פוסט וכן מפעלי החברות תנובה ורמקו. על הקרקע אושרה תוכנית להקמת שלושה בנייני מגורים בני 129 יח"ד, ולצידה הוכנה תוכנית נוספת, להקמת 204 יח"ד. ההסכם במסגרת עסקת הקומבינציה דיבר על תמורות בשיעור של כ-50% מסך המכירות, והחברות העריכו בזמנו כי היקף ההכנסות הכולל מהפרויקט צפוי להגיע ל-260 מיליון שקל. 

כאמור, היזמיות העניקו הלוואה לבעלי הקרקע, אך בחודש ינואר 2021 התקבל מכתב מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים ולפיו התוכנית אינה בתוקף. בחודש פברואר 2021 שלחו בעלי הקרקע מכתב לאשדר ולשותף, ובו הודיעו על ביטול ההסכם. בעקבות כך נפתח הליך בוררות בפני בורר מוסכם. כעת, הוגשה כאמור התביעה מצד בעלי הקרקע – במהלך ראשון שעוד צפוי לגרור אחריו צעדים נוספים, משני הצדדים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשדרפרויקט ג'רוזלם פוסטעיריית ירושליםהרשות לניירות ערךעסקת קומבינציה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...