חדשות הנדל"ן: הוולתנ"ע החליטה להמליץ על הקמת היישוב חנון; השלמת שורת עסקאות של חברות בחו"ל

הוועדה מצטרפת להחלטתה של הוועדה המחוזית דרום להמליץ על הקמת היישוב – והנושא עובר לטיפולה של המועצה הארצית • דה לסר, סקייליין, מדיפאואר, מישורים ובוליגו הודיעו על השלמת עסקאות שונות

שיתוף הכתבה
עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התכנון הלאומי (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התכנון הלאומי (יוסי אלטרמן, גיל מגלד)

• ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) החליטה השבוע להמליץ על הקמת היישוב חנון, יישוב חדש בעוטף עזה, בשטחה המוניציפאלי של המועצה האזורית שדות נגב. ההמלצה על הקמת היישוב תועבר למועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התכנון הלאומי. עו"ד היזלר אמר בעקבות ההחלטה כי היא "מצטרפת להמלצת הוועדה המחוזית, התומכת גם היא בהקמת היישוב חנון. המלצות אלה יונחו בפני המועצה הארצית, אשר עתידה לדון בנושא באחת מישיבותיה הקרובות".

• חברת דניה סיבוס עדכנה השבוע כי התקבל אישור ועדת המכרזים הבין-משרדית של משרד האוצר ומשרד התחבורה להחלפת לפידות קפיטל בדניה כבעלת מניות (25%) בזכיין בפרויקט הנתיבים המהירים – זאת בהמשך להודעתה מאמצע החודש שעבר.

• חברת רותם שני עדכנה – בהמשך לידיעה שפרסמנו כאן בשבוע שעבר – כי אכן קיבלה את היתר הבנייה עבור פרויקט הרצוג בנתניה, פרויקט פינוי-בינוי הכולל הריסה של ארבעה מבנים קיימים והקמה של שני מגדלי מגורים בהיקף של 206 יח"ד - מתוכן 157 יח"ד המיועדות לשיווק על ידי החברה.

• חברת צרפתי צבי ובניו הודיעה כי הרסה את הבניין ברחוב ז'בוטינסקי 10 ברעננה, שבמקומו תקים את פרויקט "צרפתי DUO", אשר יכלול שבע קומות ו-48 דירות, חלק משמעותי מהן דירות קטנות, זאת במקום 16 דירות שהיו בבניין הישן שנהרס. ההריסה התבצעה בנוכחות ראש העיר חיים ברוידא, מהנדס העיר חיים מלמן, בכירי החברה והדיירים.

• חברת דה לסר מדווחת, בהמשך לעדכון שלה מספטמבר האחרון, כי השלימה את מכירת הנכס Fleet Place 101  בניו יורק, תמורת כ-42.75 מיליון דולר – עוד פחות מהמחיר שעליו דיווחה תחילה, ושהיה נמוך בעשרה מיליון דולר משוויו בספריה. "העסקה האמורה הניבה לחברה תזרים עודף של
כ-19.5 מיליון דולר, לאחר פירעון ההלוואה אשר רבצה על הנכס והוצאות עסקה", עדכנה החברה את הרשות לניירות ערך.

• חברת סקייליין דיווחה כי השלימה את עסקת מכירת רוב אתרי הנופש ונכסי הייזום שלה בקנדה – עסקה שעליה דיווחה לא מכבר. "כתוצאה מהשלמת העסקה, קיבלה החברה תזרים מזומנים נטו, לפני מס, תשלומים לבעלי זכויות מיעוט באחד הנכסים והוצאות נוספות, בסך של כ-35 מיליון דולר קנדי, וזאת לאחר פירעון חובות", עדכנה החברה בהודעתה.

• חברת מדיפאואר דיווחה, בהמשך להודעתה מאמצע נובמבר האחרון, כי נחתם הסכם מפורט למכירת המרכז המסחרי Talbot הממוקם בקנדה, זאת בתמורה לסך של 20.85 מיליון דולר קנדי, שהם כ-16.8 מיליון דולר ארה"ב.

• חברת בוליגו הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי השלימה את רכישתו של מכרז מסחרי בשם Red Willow Plaza במטרופולין אורלנדו, פלורידה, שבארה"ב. מדובר במרכז מסחרי בשטח של כ-93,000 מ"ר, והתמורה עבורו היא כ-25 מיליון דולר. "סך היקף העסקה, לרבות עלויות עסקה וסכומים המיועדים להשבחת הנכס, הינו כ-27 מיליון דולר", עדכנה החברה בהודעתה.

• מישורים עדכנה השבוע כי השלימה את העסקה לרכישת מרכז המסחר והבילוי Willowbrook Plaza הסמוך ליוסטון, טקסס, שבארה"ב. מישורים מעדכנת כי ה-FFO שלה צפוי לעלות בשנת 2022 בכעשרה מיליון שקל נוספים בעקבות הרכישה."על בסיס הנחת התפוסה הקיימת בנכס, ה-NOI הצפוי בשנה הראשונה הינו כ-4.1 מיליון דולר (כ-12.8 מיליון שקל)", כך החברה בהודעתה, "המהווה כ-11% תשואה על הנכס בתפוסה הקיימת ותשואה להון של כ-25%".

• בנק מזרחי-טפחות קיים ביום חמישי האחרון כנס מקצועי מיוחד עבור גורמי נדל"ן המתמחים בפעילות מול בקרב עולים חדשים ותושבי חוץ, בהם יועצי משכנתאות, עורכי דין ומתווכים. בכנס, שנערך בגן האירועים "קדמא", נכחו יותר מ-100 משתתפים, לצד גורמים בכירים בבנק, הפעילים בתחום. במהלך הכנס הוצגו לנוכחים תהליכים חדשים לשיפור חווית לקוח תושב חוץ בבנק מזרחי-טפחות, לצד סוגיות באשראי, סקירת שוק הנדל"ן ועוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ולנת"עשלומי הייזלרדניה סיבוסהרשות לניירות ערךרותם שניצרפתי צבי ובניודה לסרסקיילייןמדיפאוארבוליגומישורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...