18 יח"ד בבנייה רוויה, 2,662 מ"ר – וסכום כולל של פחות ממיליון שקלים וחצי

הסכום הזה, שכולל גם את הוצאות הפיתוח וגם את התוספת לתמורה המופחתת, זיכה את אור נתיבות ישראל בחכירת קרקע במצפה רמון – במסגרת מכרז דיור במחיר מופחת ששווק לראשונה בהצלחה בעיירה

שיתוף הכתבה
מצפה רמון (שאטרסטוק)מצפה רמון (שאטרסטוק)

מכרז לקרקע פנויה לבנייה רוויה – שמשווק בפחות ממיליון שקלים וחצי, כולל הוצאות פיתוח ותוספת לתמורה המופחתת? כן, זה אפשרי, כשמדובר במצפה רמון למשל: חברת אור נתיבות ישראל הוכרזה השבוע כזוכה במכרז לבניית 18 יח"ד בעיירה הדרומית – המכרז הראשון במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת בעיירה, שעל דבר סגירתו המתקרבת פרסמנו כאן לפני כשבוע וחצי.

מדובר בהזמנה להגשת הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 18 יחידות דיור במתחם אחד בבניה רוויה במצפה רמון שכונת רמות ספיר. כאמור, המכרז הוא במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת, והוא קובע כי תשע יחידות דיור ישווקו במסגרת המסלול, ותשע ישווקו בשוק החופשי. המכרז קבע כי המחיר המינימלי למ"ר יהיה 4,900 שקל, והמחיר המקסימלי – 6,100 שקל.

הזוכה במכרז, אור נתיבות ישראל, הציעה על התמורה המופחתת בגובה 85,540 שקל, תוספת לתמורה המופחתת של 291,810. כשמוסיפים לכך את מחיר הוצאות הפיתוח, 1,055,105 שקל, מקבלים סכום כולל של 1,432,455 – פחות ממיליון שקל וחצי

הזוכה במכרז, אור נתיבות ישראל, הציעה על התמורה המופחתת בגובה 85,540 שקל, תוספת לתמורה המופחתת של 291,810. כשמוסיפים לכך את מחיר הוצאות הפיתוח, 1,055,105 שקל, מקבלים סכום כולל של 1,432,455 – פחות ממיליון שקל וחצי.

עד כמה המחיר נמוך יחסית? נמוך מאוד – ודאי סביב טירוף מחירי הקרקעות שמעסיק את כל אנשי הענף בחודשים האחרונים. ראשית נציין כי מחיר השומה לקרקע עומד על 470,000 שקל, אם כי במכרזים מסוג זה נתון זה רלוונטי פחות, בשל התמורה המופחתת שנקבעת מראש.

שנית, ולשם השוואה, נציג לכם שני מכרזים בעלי היקף יח"ד דומה – אחד באזורי הביקוש והשני בפריפריה. הראשון הוא המכרז שעליו דיווחנו כאן, לבניית 30 יח"ד בעין כרם בירושלים. במכרז זה תשלם מימושים מגשימים פוטנציאל סכום של 16.47 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח; בירוחם, לא רחוק ממצפה רמון, שווק מכרז ל-30 יח"ד גם כן, בסכום של כ-4.2 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח, שאותו תשלם חברת עבדון ישראם מתכת 2015.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאור נתיבות ישראלשכונת ספיר במצפה רמוןבנייה רוויהדיור במחיר מופחת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...