קבוצת מנרב מרחיבה את זרוע הביצוע; רוכשת את קבוצת ארדן-משב ב-72 מיליון שקלים

ארבעה חודשים לאחר רכישת השליטה בחברת התשתיות דרך עפר, מודיעה החברה על הרחבת זרוע הביצוע גם לתחום האלקרו מכני. המטרה: שיפור היכולת התחרותית במכרזים לצד הגדלת סל השירותים ללקוחות החברה

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

קבוצת מנרב שבשליטת אסנס פרטנרס של האחים וייל, הודיעה היום לבורסה לניירות ערך על רכישת קבוצת ארדן-משב תמורת 72 מיליון שקלים. חברת ארדן עוסקת בביצוע פרויקטים אלקטרו מכניים בתחומי החשמל, מיזוג אוויר מרכזי וקירור תעשייתי, וכן במתן שירות, אחזקה ובדק בתחומים אלה, ומעסיקה כ- 290 עובדים עם מחזור הכנסות של 284 מיליון שקלים בשנה האחרונה, בכך מרחיבה קבוצת מנרב את הזרוע הביצועית של החברה.

כזכור, קבוצת מנרב נרכשה באוגוסט האחרון על ידי האחים וייל וקבוצות משקיעים נוספים, מידי מייסד החברה אברהם קוזניצקי שהלך לעולמו רק ביום חמישי האחרון. כפי שפרסמנו, עם רכישת  הקבוצה, החברה הפסיקה להיסחר בבורסה, אך המשיכה לפעול כתאגיד מדווח.

כחצי שנה לפני מכירת הקבוצה בידי קוזניצקי, חברת מנרב מכרה את חברת הביצוע שלה מנרב פרויקטים תמורת 574 מיליון שקלים. מיד לאחר רכישת קבוצת מנרב, חתמו המשקיעים על רכישת השליטה בחברת התשתיות דרך עפר, הקבוצה שילמה 52 מיליון שקלים לפי שווי חברה של 82 מיליון שקלים, תמורת 60% ממניות החברה. כמו כן על פי תנאי העסקה, הקבוצה יכולה להשלים את רכישת את רכישת כלל מניות החבברה עד 48 חודשים ממועד העסקה.

כעת החברה מרחיבה את היקף הביצוע של החברה גם לתחום האלקטרו מכני, החברה תשלם 72 מיליון שקלים תמורת כלל מניות של קבוצת ארדן-משב. בהודעת החברה לבורסה לניירות ערך נכתב כי "ההסכם כולל מצגים בסיסיים, התחייבויות ושיפויים מסוימים שניתנו לחברה על ידי המוכרים, לרבות התחייבות לאי תחרות, וכן התחייבות מצד אחד המוכרים) שהינו מנכ"ל ארדן (להעמיד לארדן שירותי ייעוץ וליווי עסקי למשך תקופה של 12 חודשים. השלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים כמקובל54  בעסקאות מסוג זה, לרבות קבלת אישור הממונה על התחרות, תוך 90 ימים".

עוד הוסכם כי "מיד לפני מועד ההשלמה, תחלק ארדן דיבידנד בסך מקסימלי של 60 מיליון ש"ח. היה ויתרת המזומן של ארדן לא תאפשר חלוקת דיבידנד בסכום של 55 מיליון ש"ח לפחות מיד לפני מועד ההשלמה, יהיו המוכרים רשאים לבטל את ההסכם . במקרה כאמור, תהא החברה רשאית להשלים את העסקה תוך תשלום תוספת תמורה בגובה הפער שבין סכום הדיבידנד הניתן לחלוקה לבין 55 מיליון ש"ח וההסכם לא יבוטל".

פיני דקל, מנכ"ל קבוצת מנרב: "אנו רואים ברכישת קבוצת ארדן-משב רכישה אסטרטגית, שלצד רכישת חברת 'דרך עפר' שאותה השלמנו לאחרונה, ממצבת את מנרב במקום מצוין לקראת הצמיחה הצפויה בשנים הקרובות בתחום התשתיות והבינוי. מדובר ברכישה סינרגטית לפעילותינו שתעניק למנרב יתרונות רבים, תרחיב את סל המוצרים שאנו מציעים ללקוחותינו לצד שיפור היכולת התחרותית, ותאפשר לנו התמודדות טובה יותר במכרזים. 

קבוצת ארדן-משב, שהינה מהמובילות בארץ בתחום האלקטרו-מכניקה, נהנית ממוניטין ויכולת מקצועית גבוהה, ויש בה  הון אנושי  איכותי ביותר שבכוונתנו לשמר ולטפח. אני מודה על האמון מהבעלים הנוכחיים, בראשות חגי אבנטל, מנכ"ל החברה ומבעלי החברה, שימשיך ללוות אותנו למשך שנה, יעזור לשמירה על יציבות והמשכיות החשובה לחברה ולעובדיה. אנו רואים ברכישה וחיזוקה של קבוצת מנרב חלק מצוואתו של מייסד החברה אברהם קוזניצקי, שנפטר בשבוע שעבר".
    


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אברהם קוזניצקיהבורסה לניירות ערךדרך עפרהאחים ויילמנרב פרויקטיםארדן-משב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...