גיא פרג: "ההשקעות המשותפות בחו"ל יימשכו ויגברו; מזהים פוטנציאל ענק בתחום המלונאות והדיור המוגן"

בעקבות העסקה המשמעותית עם קבוצת טדי שגיא, מתפנה יו"ר דירקטוריון אספן גרופ, גיא פרג, לשיחה על עתיד החברה, ומצהיר: "נמשיך להתפתח באירופה, ולגדול להיקפים משמעותיים הרבה יותר"

שיתוף הכתבה
גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ (אספן גרופ)גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ (אספן גרופ)

חברת אספן גרופ דיווחה היום (ד') על מהלך אסטרטגי רב משמעות, בעיקר בכל הנוגע לפעילותה בחו"ל: החברה הודיעה על חתימת מזכר עקרונות לא מחייב בנוגע לשיתוף פעולה עם קבוצת טדי שגיא, שבמסגרתו צפויה האחרונה להשקיע באספן ובפעילותה באירופה כ-610 מיליון שקל – כל זאת במסגרת מאמץ משותף של שני הצדדים הנפקת החברה באחת מבורסות אירופה, בתוך שנה וחצי מהיום.

צעד שכזה מזמין הסתכלות קדימה, אל עבר עתידה של אספן גרופ ואל עבר האסטרטגיה הכוללת שלה, גם כאן בישראל וגם באירופה, ובשווקים הזרים בכלל. לצורך כך שוחחנו עם יו"ר דירקטוריון אספן, גיא פרג. 

"האסטרטגיה של אספן היא להמשיך ולהתפתח באירופה, ולגדול להיקפים משמעותיים הרבה יותר מאשר היום בתחום הנדל"ן המניב", או אומר בשיחה עם מערכת מרכז הנדל"ן . "הנפקה של החברה באירופה תתרום לה משמעותית, באופן שיאפשר לגייס הון ואג"ח משוק ההון המקומי ולרכוש נכסים רבים נוספים. כמו כן, החברה תיחשף לגופים בינלאומיים רבים ובכך ייפתחו המון אפשרויות לשיתופי פעולה ועסקאות מגוונות".

הנפקה של החברה באירופה תתרום לה משמעותית, באופן שיאפשר לגייס הון ואג"ח משוק ההון המקומי ולרכוש נכסים רבים נוספים. כמו כן, החברה תיחשף לגופים בינלאומיים רבים ובכך ייפתחו המון אפשרויות לשיתופי פעולה ועסקאות מגוונות"

העסקה המתרקמת עם טדי שגיא היא עסקה מול חברת אספן BV, אשר מחזיקה בכל הנכסים שלה בחו"ל. עם זאת, כבר בעבר ידעה החברה עצמה להשיק שיתופי פעולה עם גורמים נוספים למען רכישת נכסים בחו"ל – כדוגמת העסקה שביצעה באוגוסט האחרון, לצד אלטשולר שחם ושלמה ביטוח. מבחינת פרג, זוהי רק ההתחלה.

"החברה ביצעה השקעות משותפות ברמת הנכסים עם גופים מוסדיים ישראלים, שבמסגרתן אספן מתפקדת כשותף שמנהל את הנכסים וזכאי לתגמול עודף. שיתופי הפעולה הללו יימשכו ואף יגברו. ראשית, הם מאפשרים לנו להגדיל את התשואה שלנו על ההון העצמי, בכך שהשותפים משלמים לנו דמי ניהול שוטפים וחלק מהרווח שלהם. נוסף על כך, שיתופי הפעולה הללו מאפשרים לנו להתמודד על עסקאות בהיקפים גדולים יותר. לצד אלה, ישנו יתרון מס משמעותי בהולנד – שם ביצענו את העסקה עם אלטשולר שחם ושלמה ביטוח: לרכישה עם שותפים ישנו פטור ממס רכישה".

בארץ האסטרטגיה של אספן היא להרחיב פעילות גם בתחום הנדל"ן המניב, קרי משרדים ולוגיסטיקה, וגם לפתח את כל הפרויקטים בתחום המלונאות והדיור המוגן. אנו מזהים שם פוטנציאל ענק"

כפי שאפשר להבין, פעילותה של אספן גרופ בחו"ל הולכת ומתרחבת, אך היא אינה שוכחת לרגע את השקעתה בנדל"ן מניב בישראל. אחד המהלכים האחרונים שביצעה במישור זה היה רכישת 50% מחברת פאי סיאם, חברה העוסקת בתחום המלונאות, תמורת כ-405 מיליון שקל – במטרה להרחיב את פעילותה בתחום המלונאות והדיור המוגן בישראל. "בארץ האסטרטגיה של אספן היא להרחיב פעילות גם בתחום הנדל"ן המניב, קרי משרדים ולוגיסטיקה", מספר פרג, "וגם לפתח את כל הפרויקטים בתחום המלונאות והדיור המוגן. אנו מזהים שם פוטנציאל ענק".

"כניסת קובצת טדי שגיא - ציון דרך משמעותי"

בחזרה לעסקה שדווחה היום: על פי מזכר העקרונות תרכוש טדי שגיא, בשלב ראשון, 25% מחברת אספן BV, החברה המרכזת את פעילות אספן באירופה; בהמשך תרכוש קבוצת שגיא 5% מהון מניות אספן גרופ תמורת כ-40.5 מיליון שקל, במסגרת הקצאה פרטית לפי מחיר של 12.1 שקל למניה; כמו כן סוכם כי קבוצת שגיא תעמיד לאספן BV אשראי בהיקף של עד 50 מיליון אירו, להרחבת פעילות החברה בתחום הנדל"ן המניב.

רוני צארום, בעל השליטה באספן גרופ. צילום: סיון צדוקרוני צארום, בעל השליטה באספן גרופ. צילום: סיון צדוק

עוד סוכם בין הצדדים כי במועד השלמת העסקה תרכוש אספן גרופ מקבוצת שגיא מרכז לוגיסטי בישראל, תמורת כ-66 מיליון שקל. הנכס האמור כולל מבנה לוגיסטי בגודל של כ-4,800 מ"ר, על שטח של כ-12 דונם של קרקע פרטית, והיתרה - כארבעה דונמים - הינה קרקע פנויה. ההכנסות השנתיות מהשכרתו של הנכס מסתכמות בכשלושה מיליון שקל.
 
"העסקה תאפשר לקבוצת טדי שגיא להגדיל את החשיפה לנדל"ן בישראל, דרך הפיכתו לבעל עניין באספן גרופ הציבורית", נכתב בהודעת אספן, "ולנדל"ן בצפון-מערב אירופה, בעיקר בהולנד. קבוצת שגיא מחזיקה בחברת Labtech המפעילה פורטפוליו נדל"ן רחב היקף בלונדון. נוסף על כך, הקבוצה החלה באחרונה להשקיע גם בנדל"ן בפלורידה, ארה"ב".

רוני צארום, בעל השליטה באספן גרופ, וגיא פרג, ציינו עם פרסום הידיעה כי "כניסת קבוצת טדי שגיא כשותפה בחברת אספן BV, ושיתוף הפעולה בין הצדדים כדי להרחיב ולהשביח את פעילות החברה באירופה, הינו ציון דרך משמעותי עבור אספן גרופ

שילוב הידע והנסיון שמביאות עימן קבוצת שגיא ואספן גרופ בתחום הנדל"ן המניב באירופה יאיץ את פיתוחה של אספן BV, ויקרב אותה למהלך של הנפקה בבורסה, שיציף ערך עבור בעלי מניותיה. במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים, תשקיע קבוצת שגיא במניות אספן, ואנו רואים בכך הבעת אמון חשובה בפעילותה של אספן ובחזונה העסקי".

בכוחות משותפים נוכל להרחיב משמעותית את פעילות אספן BV במערב אירופה, שכבר היום מחזיקה בנכסים משמעותיים וטובים. נוסף על כך, המהלך יאפשר להרחיב את פעילות הנדל"ן שלנו באירופה"

טדי שגיא, בעליה של הרוכשת, מסר: "אני שמח על שיתוף הפעולה עם קבוצת אספן, המחזיקה בכוח מקצועי וניהולי משמעותי. אני מאמין כי בכוחות משותפים נוכל להרחיב משמעותית את פעילות אספן BV במערב אירופה, שכבר היום מחזיקה בנכסים משמעותיים וטובים. נוסף על כך, המהלך יאפשר להרחיב את פעילות הנדל"ן שלנו באירופה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופטדי שגיאגיא פרגרוני צארוםנדל"ן בחו"לאלטשולר שחםשלמה ביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...