מתחילים ליישם בפועל את עיקרון הציפוף: שכונת המגורים מצפון לגוש הגדול בת"א תכלול כ-400 יח"ד יותר

התוכנית להקמת השכונה, באחת מעתודתו הקרקע האחרונות בתל אביב, אושרה • היא תציע 1,530 יחידות דיור חדשות, במקום 1,117 יח"ד בתכנון המקורי • שטח דירה ממוצע – 95 מ"ר

שיתוף הכתבה
אזור הגוש הגדול, תל אביב (יח"צ)אזור הגוש הגדול, תל אביב (יח"צ)

התוכנית להקמת שכונת מגורים מצפון לגוש הגדול בתל אביב אושרה – ומעניקה ביטוי בשטח להחלטת מוסדות התכנון מהשנים האחרונות, להגביר את הציפוף, בעיקר באזורים עירוניים: התוכנית, אשר אושרה על ידי ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מגדילה את מספר יחידות הדיור במתחם ב-413, כך שבניגוד לתוכנית המקורית, שקבעה בינוי של 1,117 יחידות דיור, יהיו בשכונה בסופו של דבר 1,530 יחידות דיור חדשות – באחת מעתודות הקרקע הפנויות האחרונות שיש לתל אביב להציע.

התוכנית המקורית, תוכנית תא/3388/א, פורסמה למתן תוקף עוד בספטמבר 2012; היא התקבלה לבחינה ראשונה במוסדות התכנון במרץ 2011, הופקדה בפברואר 2012, ואושרה במאי 2013. מטרתה הייתה הקמת שכונה בין רחוב לוי אשכול, רחוב פרופס והמשכו המתוכנן של רחוב אבן גבירול

נזכיר כי התוכנית המקורית, תוכנית תא/3388/א, פורסמה למתן תוקף עוד בספטמבר 2012; היא התקבלה לבחינה ראשונה במוסדות התכנון במרץ 2011, הופקדה בפברואר 2012, ואושרה במאי 2013. מטרתה הייתה הקמת שכונה בין רחוב לוי אשכול, רחוב פרופס והמשכו המתוכנן של רחוב אבן גבירול. כעת, כאמור, היא עוברת עדכון חשוב, בדמות תוכנית תא/3388/ב, אשר מגדילה את הצפיפות בשכונה החדשה – ולא רק.

עיקרי התוכנית כוללים הוראות לגבי שטח קומה טיפוסית ושטח עיקרי מותר למגורים – 145,272 מ"ר בסך הכול; הגדלת מספר היח"ד ב-30%; קביעת השטח הממוצע לכל דירה על כ-95 מ"ר (לעומת 120 מ"ר בממוצע בתוכנית המקורית); הגדלת השטח העיקרי למשרדים ב-599 מ"ר; 

שינוי חלוקת שטחי הבנייה המותרים בתוכנית, כולל העברת שטחים למסחר לדופן הדרומית של רחוב 2297, על מנת לייצר עירוב שימושים בשדרה המרכזית החוצה את השכונה ממזרח למערב, ומהווה המשך לאזור מסחרי בשכונת נופי ים (רמת אביב החדשה, מדרום לשכונה זו); יצירת תנועה המשכית (מעגלית) בתחום השכונה, על ידי ביטול הדרכים ללא מוצא, ויצירת מערך תנועה חד-סיטרי בפנים השכונה; הגדלת השטחים לצורכי ציבור ופיזור השטחים בתחום התוכנית באופן מיטבי, על מנת לייצר נגישות הולכי רגל לכלל המבנים בתחום השכונה.

הבינוי בתוכנית יהיה מגוון, ואמור להגיע לכל היותר עד 17 קומות. השכונה החדשה תשתרע על פני כ-191 דונם, ותציע – לצד שטחי המגורים – גם 20,049 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 3,860 מ"ר שטחי מסחר ו-3,929 מ"ר שטחי תעסוקה. המגישה והיזמית היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן

על רקע האישור לתוכנית, מעניין לקרוא את פרוטוקול החלטות ועדת המשנה ב' להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, שנערכה בספטמבר 2012. בדיון זה בחנו חברי הוועדה, בין היתר, התנגדות לתוכנית הנוגעת לצפיפות בה. המתנגדים טענו כי הצפיפות היא רק 6.58 יח"ד לדונם – זאת למרות שבהגדרות התוכנית נכתב כי הצפיפות נטו היא 17 יח"ד, ובשל כך ההתנגדות נדחתה על ידי חברי הוועדה.

במסגרת זו נאמר כי הצפיפות – 17 יח"ד לדונם – "הינה בטווח הצפיפות שקבעה תמ"א 35 . נוסף על כך, הצפיפות נקבעה על פ'י מגבלות הגובה בשל הקרבה לשדה התעופה שדה דב ולמגבלות משרד הביטחון, ובשל הצורך למענה פרוגרמתי לצורכי ציבור

ובכל זאת, נאמר במסגרת זו כי הצפיפות – 17 יח"ד לדונם – "הינה בטווח הצפיפות שקבעה תמ"א 35 . נוסף על כך, הצפיפות נקבעה על פ'י מגבלות הגובה בשל הקרבה לשדה התעופה שדה דב ולמגבלות משרד הביטחון, ובשל הצורך למענה פרוגרמתי לצורכי ציבור. היקף השטחים הציבוריים בתחום התוכנית נגזר מפרוגרמה לשכונה".

לעיון בפרוטוקול הישיבה לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הגוש הגדולהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביב-יפוהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהתא/3388/ב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...