שכונת אכזיב בנהריה מתהווה כמוקד נדל"ן מרכזי בצפון – אך המחירים בעיר צנחו ב-28% בשנתיים

על רקע רכישת קרקע בשכונה בידי אפי קפיטל, תמורת כ-136 מיליון שקל, בדקנו את המחירים – וגילינו מגמה הפוכה מהמתרחש בשאר חלקי הארץ • אפי קפיטל פועלת להקים על הקרקע 396 יח"ד

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת אכזיב בנהריה (יוני פיק אדריכלים)הדמיית שכונת אכזיב בנהריה (יוני פיק אדריכלים)

שכונת אכזיב בנהריה רוחשת וגועשת – אבל המחירים בעיר כולה דווקא צנחו: חברת אפי קפיטל נדל"ן דיווחה היום (ב') כי רכשה 16 דונם בשכונה, תמורת 136.6 מיליון שקל בשכונה – קרקע שנרכשה מחברת שובל הנדסה. זכויות הבנייה בשטח מאפשרות הקמה של 360 יחידות דיור, והחברה מתכננת להעלות את הזכויות בעשרה אחוזים, ל-396 יחידות.

עלות ההשקעה בפרויקט, כך להערכת אפי קפיטל , נאמדת ב-467 מיליון שקל, וצפי הכנסה של החברה נאמד בכ-555 מיליון שקל, כך שדירה ממוצעת תעלה כ-1.4 מיליון שקל, על פי ההערכות. מנתוני רשות המיסים עולה כי העסקאות בשכונה מדביקות כבר היום את המחיר הזה, עם ממוצע של 1.34 מיליון שקל לדירות ארבעה חדרים.

הקרקע ממוקמת בסמיכות לרחוב הצדף בגוש 18206 חלקה 22, במרחק של כ-400 מטר מחוף הים, לצד הגן הלאומי ושמורת הטבע אכזיב. החברה עתידה לבנות במקום חמישה בניינים בבנייה מרקמית של 15-10 קומות, עם תמהיל דירות מגוון ושטחי מסחר בהיקף של 1,500 מ"ר. המצב הסטטוטורי של הקרקע נמצא בשלבי תכנון וקבלת היתר. הבנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה וחצי.

שכונת אכזיב, המשתרעת על פני 211 דונם, תוקם בצפון העיר נהריה. לפני כשלושה חודשים היא הופקדה, זאת לאחר שהתוכנית תוקנה וקבעה כי לא יתאפשר בינוי ברצועה של 100 מטר מחוף הים. גם מספר חדרי המלון בשכונה הופחת, מ-750 ל-200 בלבד.

ירידה מתמשכת מדצמבר 2019

השכונה נחשבת מבוקשת מאוד כבר כיום, בין היתר בשל מקומה הייחודי, על חוף הים באחד האזורים הבתוליים בארץ מבחינה זו. גם העובדה שהיא נמצאת בצפון העיר, במרחק מה ממרכזה, מוסיפה לפסטורליה ולתחושת הניתוק. נכון להיום המחירים בנהריה כולה אינם עולים כבשאר הארץ, ואף להפך: מבדיקה שערכנו, על סמך נתוני אתר מדלן , נראה כי מדצמבר 2019 ועד היום, לאורך כשנתיים, חלה דווקא ירידה במחירים – של כ-28%.

הירידה במחירים בנהריה נראית היטב. נתונים: אתר מדלןהירידה במחירים בנהריה נראית היטב. נתונים: אתר מדלן

ייתכן כי המגמה הזו היא מעין "הקדמה" לעלייה האפשרית ברחבי העיר, זאת עם השלמת הקמתה של שכונת אכזיב, ובשל העובדה שהעיר מציע הנגישות תחבורתית נוחה למדי, בזכות הרכבת הכבדה והקרבה לכבישים מרכזיים בצפון. עוד נציין כי הירידה משקפת, אולי, את ריבוי פרויקטי " מחיר למשתכן " בעיר, אשר ייתכן שהשפיעו על הגרף הכללי במידה כזו או אחרת.

עינב כהן, מנהלת שיווק בחברת אפי קפיטל. קרדיט: טל גבעוניעינב כהן, מנהלת שיווק בחברת אפי קפיטל . קרדיט: טל גבעוני

עינב כהן, מנהלת השיווק באפי קפיטל: " מדובר בפרויקט שני שלנו בעיר, לאחר שזכינו לפני כשלושה חודשים במכרז מחיר מופחת לבניית 218 יחידות דיור בשכונת האצטדיון. נהריה מתפתחת מאוד בשנים האחרונות, ומהווה יעד אטרקטיבי עבור קהלים רבים - החל בזוגות צעירים וכלה במשפרי דיור ובמשקיעים. לאור הביקושים הרבים בעיר ניתן לראות כי הפוטנציאל הנדל"ני הגלום בה טרם מומש במלואו, על אחת כמה וכמה בשכונה הצפונית באכזיב, שנמצאת בסמיכות לים ומהווה יעד מגורים נחשק. 

נהריה מתפתחת מאוד בשנים האחרונות, ומהווה יעד אטרקטיבי עבור קהלים רבים - החל בזוגות צעירים וכלה במשפרי דיור ובמשקיעים. לאור הביקושים הרבים בעיר ניתן לראות כי הפוטנציאל הנדל"ני הגלום בה טרם מומש במלואו, על אחת כמה וכמה בשכונה הצפונית באכזיב, שנמצאת בסמיכות לים ומהווה יעד מגורים נחשק"

יתר על כן, בזכות הרכבת הממוקמת במרכזה והטבות המס שניתנות לתושביה, העיר חווה הגירה חיובית והגעה של קהלים חדשים המחזקים את העיר, דבר שיבוא לידי ביטוי במחירי הדירות ובביקושים העתידיים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםמדלןאפי קפיטלשכונת אכזיב בנהריהשובל הנדסהעינב כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...