מנהל רמ"י ינקי קוינט: "נכון שיש פער בין ההיצע לביקוש - 50,000 ל-100,000 יח"ד; הוא יודבק בתוך שנתיים-שלוש"

מנהל רמ"י ינקי קוינט דיבר בשיחת "אחד על אחד" עם קני קושמרו, במסגרת פסגת הנדל"ן, ואמר עוד: "הפתרון הוא להגדיל את ההיצע, וזה מה שאנחנו עושים. כל שאר הפתרונות הם מלאכותיים"

שיתוף הכתבה
עו"ד יעקב (ינקי) קוינט בפסגת הנדל"ן (יוסי אלטרמן)עו"ד יעקב (ינקי) קוינט בפסגת הנדל"ן (יוסי אלטרמן)

"השנה כבר נסגרו 55,000 יחידות דיור בעסקאות, ונגיע ליותר מ-60,000 עסקאות עד לסוף השנה. אם נוסיף את ההתחדשות העירונית ועוד – נעבור בהרבה את הצורך של השוק. נכון שיש פער בין ההיצע לביקוש, בסביבות 100,000-50,000 יחידות דיור, אבל זה פער שיודבק בתוך שנתיים-שלוש.
אנחנו הולכים להציף את השוק, להסיר חסמים – וכבר עכשיו נמצאים ב-40% מעבר לשיא, כמעט פי שניים מהממוצע של השנים האחרונות".

בדקנו את הנושא של מכרזי ממוצע, זכייה של מספר שתיים או מספר שלוש מבחינת דירו ההצעות, וכמו שחשבנו – במכרזים כאלו זה לא השפיע על המחירים בשוק. את הדלתא הזאת יקבלו היזמים, ולא הצרכנים"

כך אמר היום (ב') עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל מקרקעי ישראל, בשיחת "אחד על אחד" עם דני קושמרו, מגיש N12, במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן 2021. קוינט אמר עוד כי "הפתרון הוא להגדיל את ההיצע, וזה מה שאנחנו עושים. כל שאר הפתרונות הם מלאכותיים: בדקנו את הנושא של מכרזי ממוצע, זכייה של מספר שתיים או מספר שלוש מבחינת דירוג ההצעות, וכמו שחשבנו – במכרזים כאלו זה לא השפיע על המחירים בשוק. את הדלתא הזאת יקבלו היזמים, ולא הצרכנים".

קוינט גם הגיב להגדרת רמ"י כ"ספסרית קרקעות" ואמר: "ספסרות היא כינוי גנאי ואני כופר בשימוש בטרמינולוגיה הזאת. זה נכון שרמ"י הכניסה השנה יותר מ-20 מיליארד שקל, וזה הולך לכיסוי הגירעון הממשלתי, אבל בסופו של דבר רק חלק מתוך זה הולך לשם - כי אנחנו משתמשים בכסף לפיתוח תשתיות – כיתות לימוד, גנים, כבישים, ביוב, ניקוז, כל צרה שיש. הכסף משמש אותנו גם לפינוי בסיסים, בתי חולים – מהלכים שעולים מיליארדים. לא היית מגיע לכמות היחידות ששיווקנו השנה בשום דרך אחרת".

אנחנו עומדים בהסכמים, והסכמים צריכים לכבד. גם בהרצליה נוכל לשווק, ועוד השנה להכפיל את יחידות הדיור. חלק גדול מהקרקעות שאנחנו משווקים הן באזור המרכז, והתוכניות של השנים הבאות ישנו את מפת מדינת ישראל. אנחנו נמשיך להציף את השוק ביחידות דיור"

"באזורי הביקוש קשה לשווק, זה נכון, אבל לפעמים קשה יותר לעשות זאת בפריפריה. הצורך והמצוקה הם אמיתיים, אבל הבעיה מול ראשי הרשויות לא חמורה כל כך. היו מחלוקות, והן מיושבות. היה צורך בשיפור השיטה, במתן מימון לראשי הרשויות בכל הנוגע לתשתיות.

בנוגע לפרשת 'קריית שחקים' בהרצליה, אנחנו עומדים בהסכמים, והסכמים צריכים לכבד. גם בהרצליה נוכל לשווק, ועוד השנה להכפיל את יחידות הדיור. חלק גדול מהקרקעות שאנחנו משווקים הן באזור המרכז, והתוכניות של השנים הבאות ישנו את מפת מדינת ישראל. אנחנו נמשיך להציף את השוק ביחידות דיור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלינקי קוינטקריית שחקיםדני קושמרו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...