תדהר וחן ואיתי גינדי זכו במכרז ל-170 יח"ד במתחם הסדנה בכפר יונה – במחיר גבוה פי 12 ממחיר המינימום

הצעתן המשותפת, והזוכה, של שתי החברות הייתה בגובה כ-118 מיליון שקל – לעומת מחיר מינימום של 10.5 מיליון שקל • המתחם נמצא על שטח סדנת רכב לשעבר של צה"ל

שיתוף הכתבה
מבנה עיריית כפר יונה (עיריית כפר יונה)מבנה עיריית כפר יונה (עיריית כפר יונה)

החברות תדהר ייזום והשקעות נדל"ן וחן ואיתי גינדי (באמצעות ליה ויקטוריה) הן הזוכות במכרז רשות מקרקעי ישראל להקמת 170 יח"ד במתחם "סדנת הרכב" בכפר יונה. השתיים זכו במכרז לאחר שהציעו סכום של 118,118,118 שקל, גבוה פי 12 כמעט ממחיר המינימום שנקבע למכרז: 10,503,207 בלבד. לסכום הזכייה יוסיפו החברות גם 1,431,368 מיליון שקל הוצאות פיתוח.

ועדת המכרזים של רמ"י הודיעה על זכייתן של השתיים אתמול (ד'), וזאת לאחר שבחנה לא פחות מ-24 הצעות שהוגשו במסגרת המכרז. הן יקימו 170 יחידות דיור חדשות, לצד שטחי מסחר ותעסוקה. ממוצע ההצעות במכרז עמד על 51 מיליון שקל

ועדת המכרזים של רמ"י הודיעה על זכייתן של השתיים אתמול (ד'), וזאת לאחר שבחנה לא פחות מ-24 הצעות שהוגשו במסגרת המכרז. הן יקימו, כאמור, 170 יחידות דיור חדשות במתחם, זאת לצד שטחי מסחר ותעסוקה. נציין כי ממוצע ההצעות במכרז עמד על 51 מיליון שקל – גבוה פי חמישה ממחיר המינימום שנקבע. מחיר השומה לא צוין.

המדובר הוא במכרז פומבי לתכנון, לפיתוח ולרכישת זכויות החכירה במתחם. מדובר בשטח של 20,223 מ"ר, ששימש בעבר את צה"ל כסדנת רכב. הוא מתוחם על ידי רחוב העצמאות (דרך 57 המקשרת בין כביש 6 לכביש החוף) מצפון, רחוב אגוז בדרום, רחובות שקמה והעלייה במזרח ורחוב יצחק רבין במערב.

על פי התכנון, ייבנו במתחם ארבעה בנייני מגורים בני 11.5 קומות כל אחד; ארבעה בנייני מסחר בני שתי קומות כל אחד; ועוד ארבעה בנייני תעסוקה בני שתי קומות כל אחד. בסך הכול יציע המתחם, לצד שטחי המגורים, 1,600 מ"ר של שטח בנוי ציבורי, 1,840 מ"ר של שטחי מסחר ו-6,000 מ"ר של שטחי תעסוקה

על פי התכנון, ייבנו במתחם ארבעה בנייני מגורים בני 11.5 קומות כל אחד; ארבעה בנייני מסחר בני שתי קומות כל אחד; ועוד ארבעה בנייני תעסוקה בני שתי קומות כל אחד. בסך הכול יציע המתחם, לצד שטחי המגורים, 1,600 מ"ר של שטח בנוי ציבורי, 1,840 מ"ר של שטחי מסחר ו-6,000 מ"ר של שטחי תעסוקה.

בתנאי המכרז נכתב, בין היתר, כי "על היזם להגיש תוכנית בסמכות הוועדה המחוזית, אשר תתאים לתוכנית המתאר הכוללנית של עיריית כפר יונה שנמצאת בקידום בימים אלו". עוד נכתב כי השטח המדובר ריק ממתקנים כיום, לאחר שפונה על ידי צה"ל, וכי קיימים בו מכמה עצים המיועדים לשימור.

היישוב כפר יונה צפוי, להערכת רבים, להפוך בעתיד הקרוב לאחד מהמוקדים הנדל"ניים החמים ביותר באזור הצפון ובישראל בכלל. כבר כיום מתוכנן בו פרויקט פינוי-בינוי גדול, עם 850 יחידות דיור חדשות, שאושר על ידי הוועדה המחוזית בתחילת החודש שעבר. ב-2014 הוכרז היישוב רשמית כעיר, והצפי הוא שימשיך לצמוח בקצב גבוה

נציין כי היישוב כפר יונה צפוי, להערכת רבים, להפוך בעתיד הקרוב לאחד מהמוקדים הנדל"ניים החמים ביותר באזור הצפון ובישראל בכלל. כבר כיום מתוכנן בו פרויקט פינוי-בינוי גדול, עם 850 יחידות דיור חדשות, שאושר על ידי הוועדה המחוזית בתחילת החודש שעבר. ב-2014 הוכרז היישוב רשמית כעיר, והצפי הוא שימשיך לצמוח בקצב גבוה. כיום מתגוררים בו קרוב ל-30,000 איש.

ברקע הדברים נציין כי בתיאור התוכנית ישנה התייחסות ספציפית לדרך 57, שם נכתב כי המדרג שלה בתוכניות החדשות ירד, "ועם סלילת דרך עוקפת כפר יונה, הכוונה היא לבטל את מעמדה כדרך אזורית ולהפוך אותה לרחוב ראשי מאסף עירוני. בתוכנית המתאר הכוללנית המתגבשת בימים אלה לעיר כפר יונה מוגדרת דרך 57 כמע"ר ליניארי, עם עוצמות גבוהות של זכויות בנייה ושימושים מעורבים למגורים, תעסוקה, מסחר ומוסדות ציבור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלבנייה רוויהעיריית כפר יונהחן ואיתי גינדיקבוצת תדהרליה ויקטוריהמתחם "סדנת הרכב" בכפר יונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...