תשעה זוכים, כחצי מיליארד שקל – ומספר עצום של 450 הצעות: שווק בהצלחה מכרז הענק במחיר מופחת באשקלון

לאחר דחיות רבות נסגר המכרז בהצלחה – כך שלכל מתחם מתשעת המתחמים נבחר זוכה שונה • רוב ההצעות במכרז, על אף שמדובר במסלול מחיר מופחת, היו גבוהות ממחירי השומה שנקבעו למתחמים

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת עיר היין באשקלון (ארמון אדריכלים)הדמיית שכונת עיר היין באשקלון (ארמון אדריכלים)

אחרי דחיות רבות – שווק בהצלחה מכרז הענק של רשות מקרקעי ישראל במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת באשקלון: תשעה זוכים שונים הוכרזו אתמול (ד') על ידי ועדת המכרזים של רמ"י, זאת תמורת סכום כולל של כ-500 מיליון שקל. סכום זה כולל בתוכו גם את הוצאות הפיתוח.

המכרז עבר תהפוכות רבות לאורך השנים: הוא פורסם במקור כבר ביוני 2020, עם 2,000 יח"ד, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ; בתחילה כלל שלושה מתחמים בלבד, אך בהמשך חולק לתשעה; ולאורך הדרך פורסמו שבע הודעות על דחיית מועדים להגשת ההצעות. כאן פרסמנו על המכרז, זמן קצר לפני שהיה אמור להיסגר, לכאורה, בסוף אוגוסט האחרון

המדובר הוא במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה בתשעה מתחמים לבניה רוויה בשכונת עיר היין באשקלון. המכרז עבר תהפוכות רבות לאורך השנים: הוא פורסם במקור כבר ביוני 2020, עם 2,000 יח"ד, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ; בתחילה כלל שלושה מתחמים בלבד, אך בהמשך חולק לתשעה; ולאורך הדרך פורסמו שבע הודעות על דחיית מועדים להגשת ההצעות. כאן פרסמנו על המכרז, זמן קצר לפני שהיה אמור להיסגר, לכאורה, בסוף אוגוסט האחרון.

כאמור, המכרז נסגר עם תשעה זוכים שונים – אחד בכל מתחם. חברת רוי נחמיאס מסעדות זכתה במתחם שבו תוכל להקים 72 יח"ד; חברת נמיר בסמטה זכתה במתחם להקמת 90 יח"ד; חברת אלמוג (כ.ד.א.י.) תקים במתחם שבו זכתה 90 יח"ד; חברת גשם למשתכן תקים 126 יח"ד; חברת הגבעה פרוייקטים הנדסיים תקים 140 יח"ד; יצחק אטיאס השקעות ואודור נכסים יקימו כל אחת 148 יח"ד בשני מתחמים נפרדים; אייל פרץ יזמות ונדל"ן תקים 180 יח"ד; וחברת רמט טרום תקים את מספר יחידות הדיור הגבוה ביותר – 258 יח"ד.

כל החברות הזוכות קבעו את המחיר למ"ר דירתי על 7,700 שקל – המחיר המזערי שנקבע במסגרת המכרז. המחיר שישלמו החברות, כתמורה מופחתת על הקרקע, כולל התוספת לתמורה זו, עומד על כ-305 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח מוסיפות לסכום זה עוד כ-193 מיליון שקל

כל החברות הזוכות קבעו את המחיר למ"ר דירתי על 7,700 שקל – המחיר המזערי שנקבע במסגרת המכרז. המחיר שישלמו החברות, כתמורה מופחתת על הקרקע, כולל התוספת לתמורה זו, עומד על כ-305 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח מוסיפות לסכום זה עוד כ-193 מיליון שקל.

מדהים לגלות שמספר הצעות שהוגשו לכל המתחמים יחד עומד על 450, מספר עצום בכל קנה מידה, המשקף ממוצע של 50 הצעות לכל מתחם במכרז. לשם השוואה, למכרז היוקרתי במתחם אשכול ברובע שדה דב בתל אביב, שבו שווקו ארבעה מתחמים עם 1,574 יח"ד, הוגשו 52 הצעות "בלבד".

כמעט כל ההצעות היו גבוהות ממחיר השומה שנקבע

לצד כל הפרטים שציינו עד כאן מעניין לציין כי על אף שמדובר במסלול דיור במחיר מופחת, ועל אף התמורה המופחתת על הקרקע, שנקבעת מראש, כמעט כל ההצעות במכרז, בהתבוננות פרטנית בכל הצעה והצעה, הייתה גבוהה ממחיר השומה שנקבע לקרקע. 

כל חברה יכולה, במטרה להגדיל את סיכויי זכייתה במכרז, להציע תוספת לתמורה המופחתת. כל החברות הזוכות במכרז זה הציעו תוספת לתמורה המופחתת - ובהתבוננות על כל מתחם זוכה, מתברר כי כמעט כל ההצעות היו גבוהות ממחיר השומה שנקבע לקרקע

נסביר: במכרזים מסוג זה נקבע מראש מחירה המופחת של הקרקע. כל חברה יכולה, במטרה להגדיל את סיכויי זכייתה במכרז, להציע תוספת לתמורה המופחתת. כל החברות הזוכות במכרז זה הציעו תוספת לתמורה המופחתת - ובהתבוננות על כל מתחם זוכה, מתברר כי כמעט כל ההצעות (כסכום התמורה המופחתת והתוספת לתמורה המופחתת) היו גבוהות ממחיר השומה שנקבע לקרקע.

כך למשל, תשלם חברת רמט טרום 57,714,388 שקל (מתוכם 25,750,750 שקל כתוספת לתמורה המופחתת), לעומת מחיר שומה של 52,135,740 שקל; חברת אייל פרץ יזמות ונדל"ן הגדילה לעשות ותשלם 55,168,412 מיליון שקל (מתוכם 37,777,777 שקל כתוספת לתמורה המופחתת) – לעומת מחיר שומה של 30,978,747 שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת עיר היין באשקלוןרשות מקרקעי ישראלדיור במחיר מופחתבנייה רוויהרוי נחמיאס מסעדותנמיר בסמטהחברת אלמוג (כ.ד.א.י.)גשם החזקותהגבעה פרוייקטים הנדסייםיצחק אטיאס השקעותאודור נכסיםאייל פרץ יזמות ונדל"ןרמט טרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...