סמנכ"לית המוצר של יד 2 גל עופרים בפודקאסט "החזית העירונית": "מציגים לגולש לא רק את מה שהוא חיפש, אלא גם את מה שאנחנו חושבים שיכול להתאים לו"

סמנכ"לית המוצר של יד 2, גל עופרים, דיברה בפרק 14 של פודקאסט "החזית העירונית" עם מוטי ויזל, וסיפרה על האופי הטכנולוגי שפיתחה החברה: "נפגשתי לאורך השנים עם מאות סטארט-אפים"

שיתוף הכתבה
מוטי ויזל וגל עופרים (מרכז הנדל"ן)מוטי ויזל וגל עופרים (מרכז הנדל"ן)

יום ראשון הגיע ואיתו פרק נוסף של פודקאסט "החזית העירונית". הפעם אנחנו מגישים לכם את פרק 14, שבו אירח מוטי ויזל (מייסד ומנכ"ל VCELL - פירמת הייעוץ האסטרטגי והמחקר),את גל עופרים, סמנכ"לית המוצר של יד 2. השניים דיברו ביניהם על נדל"ן וטכנולוגיה, על פלטפורמות דיגיטליות חדשות שמובילות את הענף קדימה – וגם על שיתוף הפעולה ביניהם. האזינו:

להאזנה בספוטיפיי 

להאזנה באפל פודקאסטים 

להאזנה בגוגל פודקאסטים

הדילמה בין קידום מוצר חינמי לקידום מוצר שמכניס כסף

"כל הזמן ישנן דילמות מסוימות וקונפליקטים, בין מידת ההשקעה במוצר חינמי, השקעה במוצר שמחר בבוקר יכניס כסף. זו באמת כל הזמן איזושהי דיסציפלינה שבמסגרתה אנחנו נעים בין הצד הזה לצד הזה, וצריכים לאזן כל הזמן ביניהם, כדי שמצד אחד נוכל להביא מוצרים שיכניסו, ובטווח הקצר יסייעו להגדיל את ההכנסות, כי אנחנו בסוף לא ארגון לשם שמיים, ומצד שני אנחנו צריכים ליצור פלטפורמה שנותנת חוויה ומשמשת את כל היוזרים, ושהם ירצו להמשיך להגיע אלינו כל הזמן.

אצלנו ביד 2, עד לפני כמה שנים, העולם הטכנולוגי לא היה מורכב כל כך. היו מעט מאוד מפתחים כאן, וזה עדיין התנהל כמו סטארט-אפ קטן, שהלך וצמח. הברנד היה חזק מאוד, אבל מבחינה טכנולוגית לא נעשתה השקעה מסיבית. לפני ארבע שנים בערך עשינו מהפכה גדולה מאוד, מהפכה ארגונית, וגייסנו בקצב מהיר, במשך כמה חודשים, כמעט 100 מתכנתים, מעצבים ואנשי מוצר, ובעצם הקמנו מחלקת מחקר ופיתוח מכובדת ברמה של הייטק לכל דבר, ופתאום עולם הטכנולוגיה ביד 2 הפך להיות משמעותי מאוד".

"עסקה של דירה היא העסקה הכי משמעותית שתעשה בחיים"

"היוזרים בסופו של דבר נמצאים קצת אבודים בעולם הזה. הקונים והמוכרים מסתמכים על בעלי מקצוע, על מה שקורה בלוח, וקשה מאוד לקבל תמונה מלאה, ובאמת להבין. חשוב לזכור שמדובר פה בעסקאות של מיליונים - זה לא לדעת כמה עולות אוזניות. אין ספק שעסקה של דירה היא העסקה הכי משמעותית שתעשה בחיים שלך, ובגלל שאנחנו מבינים את זה, זה בעצם מה שאנחנו מנסים לעשות: לייצר כל הזמן את הפלטפורמה שתיתן לך דרך טובה הרבה יותר כדי לעשות את העסק הזה בצורה חכמה הרבה יותר.
 
בכל יום יש אלפי הערכות שווי באתר. סביב זה יש גם הרבה מאוד מידע נוסף. אנחנו גם מנגישים מידע של עסקאות רשות המיסים, מידע על בתי ספר, מידע על גנים, מידע על תחבורה ציבורית. זה עוזר בסופו של דבר. נכון שהמחיר הוא הדבר הכי חשוב, אבל חשוב גם להבין את המידע על השכונה שלך, בעזרת חוות דעת שאנחנו עושים כל הזמן על השכונה, כי לא תמיד אנשים מחפשים דירה בשכונה שהם גרים בה. הם לא תמיד מכירים את כל הדברים שקשורים לשכונה, ואנחנו בעצם מגישים הרבה מאוד מידע, כדי לעזור לקבל החלטה יותר חכמה בעסקה של החיים".

"נפגשתי לאורך השנים עם מאות סטארט-אפים"

"אני נמצאת כבר הרבה מאוד שנים ביד 2, ונפגשתי לאורך השנים עם מאות סטארט-אפים, יזמים, רעיונות למיזמים כאלה ואחרים. זה כיף גדול לדעת שאנחנו יכולים לקחת תחת כנפינו רעיונות מעניינים, ולאורך השנים ניסינו באמת הרבה דברים. היו גם דברים שנכשלו, וזה גם בסדר. אנחנו באמת מעדיפים לנסות יותר, גם אם זה אומר להיכשל, כדי באמת בכל פעם להביא דברים חדשים לשוק.
 
דוגמה אחת היא מיזם שאנחנו, אתה ואני, עושים במשותף - yzer, אני קוראת לו גוגל אנליטיקס של עולם הנדל"ן. זו מערכת דאטה ענקית לקבלנים, יזמים, בעלי עניין, בעלי מקצוע כאלה ואחרים, שצריכים לקבל לקבל החלטות חכמות. באמת יש שם דאטה ייחודי מאוד, אי-אפשר להשיג את רובו במקומות אחרים היום בארץ. רואים בו משהו שהתחלנו איתו עוד כשאף אחד עוד לא חשב להסתכל ככה על הדברים.

"הפלטפורמה הפרסומית הכי טובה לנדל"ן ורכב"

"בבסיס העניין, הדאטה שבו אנחנו משתמשים מאפשר לנו פשוט להיות הפלטפורמה הפרסומית הכי טובה לתחומים של נדל"ן ורכב. אנחנו יודעים ברגע נתון מה היוזר מחפש – ונכון, גם בגוגל ובפייסבוק לפעמים יודעים מה הוא מחפש - אבל אנחנו גם יודעים להנגיש לו את הדבר הנכון ברגע שהוא מחפש את הדבר הזה. זאת הנקודה הכי איכותית שיש היום במדינת ישראל מבחינת הנגשת עולמות הנדל"ן והרכב אצלנו באתר. כל זה הוא הבייסיק של מה שאנחנו עושים. זה מה שאנחנו עושים כבר שנים עם הדאטה הזה.

לצד זה אנחנו מנגישים את הדאטה בחזרה גם אל תוך האתר, אם זה בכלים ואם זה במידע ואם זה באמת בהחזרת המידע אל הגולשים, כדי שהם יוכלו להיכנס לאתר ולא רק לחפש דירה אלא גם לקבל הרבה מידע. דבר נוסף שאנחנו עושים עם הדאטה היום: אם עד לא מזמן היית מחפש דירה, רושם במנוע החיפוש שאתה רוצה דירת שלושה חדרים בתל אביב, בשכונה הזו והזו, היום אנחנו כבר מזהים את דפוסי ההתנהגות של הגולש ואת מה שהוא מחפש, ולא רק מציגים לו את מה שהוא חיפש, אלא מציעים לו גם את מה שאנחנו חושבים שיכול להתאים לו, ואנחנו עושים את זה על ידי מנועים של דאטה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פירמת המחקר והייעוץ האסטרטגי VCELLמוטי ויזליד 2גל עופרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...