מצרפים עוד "פיסה" לתוכנית האיחוד וחלוקה בשכונת התקווה בת"א: הופקדה תוכנית לשמונה דונמים

מדובר בשטח הכולל את חלקות 81 ו-139 בגוש 7069 • הוא מתווסף לשטח של כ-11 דונם שהופקד ביולי השנה • העירייה התחייבה, כזכור, להפקיד את כל התוכניות מסוג זה בשכונה עד לסוף השנה

שיתוף הכתבה
איל רונן, מנהל מחלקת תכנון העיר מזרח בעיריית תל אביב-יפו (דרור סיתהכל)איל רונן, מנהל מחלקת תכנון העיר מזרח בעיריית תל אביב-יפו (דרור סיתהכל)

עיריית תל אביב ממשיכה לקדם את התוכנית לאיחוד וחלוקה מחדש בתחומי שכונת התקווה – תוכנית שתאפשר הסדרה מלאה של המקרקעין בתחומי השכונה שבדרום העיר. העירייה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת בסמכות הועדה המקומית, תוכנית 507-0884080 או תא/מק/4899 – "רה פרצלציה בגוש 7069 שכונת התקווה".

מדובר בשטח של כשמונה דונמים במערב השכונה, בין הרחובות חנוך והרותם מצפון, יקותיאל מדרום, הרותם ותדהר ממערב וחלקה מספר 5 ממזרח. התוכנית מציעה הסדרה של שתי חלקות בגוש 7069 – 81 ו-139.

"התוכנית מסדירה את המגרשים על ידי חלוקתם לתאי שטח, בדרך של איחוד וחלוקה בהסכמת הבעלים", כך בדברי ההסבר, "זאת בהתאם למצב הקיים בשטח ככל הניתן. ועל ידי כך מעודדת התוכנית את התחדשות האזור.

התוכנית הינה תוכנית רה- פרצלציה אשר עיקרה חלוקה ורישום של מגרשי מגורים, קביעת שטח ציבורי פתוח ודרכים. על התוכנית חלה תוכנית תא/2215, 'תוכנית שיקום שכונת התקווה' המאושרת מיום 26.03.1992, על שינוייה.

התוכנית כוללת חלקה בבעלות רשות הפיתוח בשלמותה, וחלקה בבעלות עיריית תל אביב בשלמותה. התוכנית קובעת חלוקה למגרשים בהתאם לסקר המחזיקים, וככל הניתן בהתאם למצב הבנוי, תוך שאיפה לשמירה ולחיזוק הקהילה הקיימת וכן על מנת לעודד פיתוח והתחדשות עירונית השומרת ככל הניתן על אופייה של השכונה"

התוכנית כוללת חלקה בבעלות רשות הפיתוח בשלמותה, וחלקה בבעלות עיריית תל אביב בשלמותה. התוכנית קובעת חלוקה למגרשים בהתאם לסקר המחזיקים, וככל הניתן בהתאם למצב הבנוי, תוך שאיפה לשמירה ולחיזוק הקהילה הקיימת וכן על מנת לעודד פיתוח והתחדשות עירונית השומרת ככל הניתן על אופייה של השכונה. התוכנית מסדירה מצב קיים ללא תוספת של זכויות בנייה מעבר למצב המאושר. כמו כן, היא משנה הוראות בינוי, הוראות לאיחוד מגרשים, הגדרת צפיפות וגודל יח"ד מינימלי".

העורכים הראשיים של התוכנית הם אנטון סנדלר ועמרי בורנשטיין; שמאי המקרקעין שלה הוא דור בן שטרית; המודד הוא בר חיים רם; ענייני ההנדסה הם באחריות האגף לתכנון העיר בעירייה. מגישת התוכנית והיוזמת היא, כמובן, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו.

נציין כי ביולי האחרון הכריזה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה על הפקדה של שטח נוסף בתחומי התוכנית – שטח המשתרע על פני 11 דונם אשר מצפון לו נמצא רחוב מושיע, ממזרח רחוב בועז, מדרום רחוב הרן וגבול חלקה 25, וממערב רחוב שבתאי ורחוב נדב. זאת כחלק מתוכנית כוללת לרה- פרצלציה ב-400 דונם בשטחי השכונה, אשר עלותה להערכת העירייה היא 50 מיליון שקל.

בהקשר זה נזכיר כי איל רונן, מנהל מחלקת תכנון העיר מזרח, אמר כמה ימים לפני כן, בכנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו" המשותף למרכז הנדל"ן ולעיריית תל אביב-יפו, כי "באשר לתוכניות הפרצלציה לשכונת התקווה, התחייבנו להפקיד את כולן עד לסוף השנה הנוכחית".

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפורה-פרצלציהשכונת התקווה תל אביבאיל רונןהוועדה המקומית לתכנון ובנייההתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...