היום (ב'): חתימה על הסכם הגג הראשון עם רשות ערבית – 15,000 יח"ד באום אל פאחם

הסכם הגג יאפשר את הכפלת אוכלוסיית העיר • ההסכם מתייחס לשבעה מתחמי מגורים ברחבי העיר, שבהם ישולבו גם שטחי מסחר ותעסוקה • כ-5,300 יח"ד ייבנו על קרקעות המדינה – והיתר על קרקעות פרטיות

שיתוף הכתבה

היום (ב') ייחתם הסכם גג בין משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית אום אל פאחם – אירוע חשוב עבור כל רשות באשר היא, אך אירוע היסטורי במקרה הספציפי הזה: זו הפעם הראשונה שבה תחתום רשות ערבית על הסכם גג עם המדינה.

הסכם הגג החדש, שקודם על ידי רשות מקרקעי ישראל , יוסיף לעיר השלישית בגודלה במגזר הערבי עוד 15,000 יח"ד, וצפוי לאפשר את הכפלת אוכלוסייתה, המונה כיום כ-57,000 תושבים. הסכם הגג מורכב משבעה מתחמים, הכוללים כ-15,683 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-5,300 ייבנו על קרקעות המדינה ויאיצו את התפתחות העיר ואת צמיחתה, ויאפשרו מציאת פתרונות דיור גם לבני המקום.

הסכם הגג מורכב משבעה מתחמים, הכוללים כ-15,683 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-5,300 ייבנו על קרקעות המדינה ויאיצו את התפתחות העיר ואת צמיחתה, ויאפשרו מציאת פתרונות דיור גם לבני המקום

היום יתקיים טקס החתימה החגיגי על ההסכם, במעמד שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מנהל רשות מקרקעי ישראל , עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, ראש עיריית אום אל פאחם, ד"ר סמיר מחמיד, והשרה לשוויון חברתי, מירב כהן. זוהי ההזמנה הרשמית לאירוע:

ברשות מקרקעי ישראל מציינים כי באום אל פאחם, ששטחה כ-26,000 דונם, רק כמחצית מהקרקעות הן אדמות מדינה, והיתר הן קרקעות פרטיות. "הסכם הגג יאיץ את התפתחות העיר ואת צמיחתה", אומרים ברשות. "רמ"י תשווק במרוכז כ-1,350 יח"ד במתחמים המאושרים במרכז העיר, מייד לאחר החתימה על הסכם הגג". כמו כן, בכוונת הצדדים לשווק כבר השנה חלק מתוכנית מתחם עראק אל שבאב – אחד משבעת המתחמים הכלולים בהסכם.

"תוספת ההשקעה בתשתיות העל תהיה בהיקף כולל של כ-800 מיליון שקל. לצד אישור הסכם הגג, אושר קדם מימון על סך 35 מיליון שקל, לתכנון ולביצוע תשתיות על מכוח ההסכם"

עוד נמסר מרמ"י כי תקציבי הפיתוח ימומנו על ידי הרשות עצמה, ויבוצעו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית ובפיקוח רמ"י. "תוספת ההשקעה בתשתיות העל תהיה בהיקף כולל של כ-800 מיליון שקל", נמסר בהודעה. "לצד אישור הסכם הגג, אושר קדם מימון על סך 35 מיליון שקל, לתכנון ולביצוע תשתיות על מכוח ההסכם".

עיקרי עבודות הפיתוח אשר יקודמו במסגרת ההסכם הן: הקמת גשר מעל כביש 65, כחלק מתמל/1077 (מתחם עין ג'ראר שבו יוקמו 4,122 יח"ד),סלילת כבישים חדשים והסדרת כבישים קיימים בשטח העיר, הסדרת פתרונות ניקוז, הקמת פארקים ושטחים ציבוריים לרווחת התושבים, העתקת תשתיות חשמל ותקשורת והצבת מיגון אקוסטי למניעת רעש בשטחים הצמודים לכביש 65.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןהסכם גגינקי קוינטד"ר סמיר מחמידעיריית אום אל פאחםזאב אלקיןמירב כהן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...