אושרה התוכנית לשדרוג מרכז רסקו בחצור הגלילית - לטובת "מיצוי מלוא הפוטנציאל שלו ומיתוגו כמע"ר של היישוב"

התוכנית תרחיב את המרכז – אחד משלושת מוקדי המסחר העיקריים ביישוב – עד לכ-20,000 מ"ר בנויים בקירוב • "בעיות מבניות אינן מאפשרות למרכז להגיע כיום למלוא הפוטנציאל התכנוני"

שיתוף הכתבה
חצור הגלילית (יח"צ)חצור הגלילית (יח"צ)

לאחר הפקדתה במרץ האחרון – אושרה התוכנית לחידוש מרכז רסקו בחצור הגלילית. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הודיעה אתמול (א') על אישור התוכנית, אשר מטרתה "שדרוג מרכז רסקו בחצור הגלילית, למיצוי מלוא הפוטנציאל שלו ולמיתוגו כמע"ר של היישוב".

כפי שפרסמנו כאן, מתכנני התוכנית זיהו שלושה מוקדי מסחר מרכזיים ביישוב: קניון הגליל העליון שבסמוך לכביש 90 (הכביש המוביל לקריית שמונה); אזור התעשייה של היישוב; וכמובן מרכז רסקו, אשר נמצא במרכז היישוב ובו חנויות קמעונאיות רבות.

המתכננים זיהו כי שלושת המוקדים הללו סמוכים למדי אחד לשני, ולצד התפתחות רחוב חוני המעגל, אשר נמצא גם הוא באזור, "נוצר פוטנציאל ליצירת מערך מסחרי משותף אחד שיהווה מוקד משיכה עם שרשור נכון ביניהם"

המתכננים זיהו כי שלושת המוקדים הללו סמוכים למדי אחד לשני, ולצד התפתחות רחוב חוני המעגל, אשר נמצא גם הוא באזור, "נוצר פוטנציאל ליצירת מערך מסחרי משותף אחד שיהווה מוקד משיכה עם שרשור נכון ביניהם". כחלק ממהלך זה, מוצע שדרוג מרכז רסקו, כדי לאפשר כניסה של עסקים חדשים ושימושים חדשים. על פי דברי ההסבר לתוכנית, המצב כיום אינו מאפשר כניסה של דם רענן יותר, ובדיוק לשם כך נוסחה התוכנית שאושרה אתמול.

"יכולתו של מרכז רסקו לשגשג ולהצליח אינה נובעת בהכרח מסיבות חיצוניות לו, כמו מקום, אוכלוסייה, מתחרים ועוד", מודגש בדברי ההסבר, "אלא מבעיות מבניות הנעוצות בו עצמו, שאינן מאפשרות לו להגיע למלוא הפוטנציאל התכנוני שיש לו ומעכבות אותו ביכולתו להפוך למרכז עסקים ראשי הולם ליישוב".

בהתאם לכך, מתמקדות הוראות התוכנית בשלושה סעיפים מרכזיים: שינוי ייעודי קרקע; קביעת שימושים, זכויות והגבלות בנייה; הגדרת תנאים להוצאת היתרי בנייה ולפיתוח תשתיות. "הגדלת הפעילות הכלכלית, משולבת עם שירותים ציבוריים, לצד אישיים, והגדלה משמעותית של אירועים נקודתיים, תביא למיצוב מחדש של המרכז", נכתב עוד בדברי ההסבר, "ותהפוך אותו לאתר מבוקש הן ליזמים והן למשתמשים פוטנציאליים".

התוכנית משתרעת על פני 34 דונם, והיא מציעה כמעט 20,000 מ"ר בנויים בסיומו של תהליך השדרוג: 11,114 מ"ר מסחר (מהם מוסיפה התוכנית 4,583 מ"ר); 4,030 מ"ר מבני ציבור (מהם מוסיפה התוכנית 470 מ"ר); ו-3,410 מ"ר תעסוקה (מהם מוסיפה התוכנית 2,119 מ"ר)

התוכנית משתרעת על פני 34 דונם, והיא מציעה כמעט 20,000 מ"ר בנויים בסיומו של תהליך השדרוג: 11,114 מ"ר מסחר (מהם מוסיפה התוכנית 4,583 מ"ר); 4,030 מ"ר מבני ציבור (מהם מוסיפה התוכנית 470 מ"ר); ו-3,410 מ"ר תעסוקה (מהם מוסיפה התוכנית 2,119 מ"ר). בסך הכול מוסיפה התוכנית למרכז רסקו כ-7,200 מ"ר, בבינוי עד ארבע קומות.

היזמית והמגישה של התוכנית היא המועצה המקומית חצור הגלילית; העורך הראשי הוא אדריכל רודי ברגר; המודד הוא יאסר אבו ריא; יועץ הנוף הוא אדריכל נוף ערן געש; יועץ התחבורה הוא מהנדס צבי נוה.

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה המקומית חצור הגליליתמרכז רסקו בחצור הגליליתהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...