ב"ש: הופקדה התוכנית המעודכנת לשכונת "קריית גנים" בעיר: הפחתת מספר המגדלים – והגדלת מספר הקומות ל-30

מספר המגדלים בתוכנית, שאותה מקימות אזורים ו-י.ח דמרי, יופחת מ-19 ל-17, אך "בתמורה" יצמחו המגדלים לגובה – שעל פי התוכנית הקודמת היו אמורים לכלול עד 21 קומות בלבד

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת קריית גנים בבאר שבע (אזורים)הדמיית שכונת קריית גנים בבאר שבע (אזורים)

שינויים בתוכנית להקמת שכונת "קריית גנים" במרכז העיר באר שבע, על שטח אצטדיון הכדורגל וסרמיל: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מעודכנת לשכונה, המשנה את התוכניות הקודמות ומאפשרת, בין היתר, "צמיחה" של המגדלים בה לגובה 29 קומות, זאת לצד הפחתה של מספר המגדלים בשכונה כולה.

השינויים הם אלו: איחוד וחלוקה של מגרשי מגורים, שב''צ, שצ''פ ודרכים; ביטול בניינים במרכז השכונה והקטנת מספר בנייני המגורים מ-19 ל-17; הגבהת בנייני מגורים מ-21-18 קומות מגורים מעל קומת הקרקע וקומה מפולשת+קומת גג+2 קומות מרתפי חניה - ל-29 קומות מגורים מעל קומת קרקע כפולה בגובה"

מטרת התוכנית המעודכנת היא "שינוי מגרשים ובינוי, תוך שמירה על מערכת הכבישים המאושרת בקריית גנים". על פי דברי ההסבר של התוכנית, השינויים הם אלו: איחוד וחלוקה של מגרשי מגורים, שב''צ, שצ''פ ודרכים; ביטול בניינים במרכז השכונה והקטנת מספר בנייני המגורים מ-19 ל-17; הגבהת בנייני מגורים מ-21-18 קומות מגורים מעל קומת הקרקע וקומה מפולשת+קומת גג+2 קומות מרתפי חניה - ל-29 קומות מגורים מעל קומת קרקע כפולה בגובה (בסך הכולכ 30 קומות + קומת גג טכנית מעל שתי קומות מרתפי חניה).

במגרשי מגורים - תוספת שטחי שירות על-קרקעיים, שטחים למרפסות ללא תוספת שטחים עיקריים לדירות; שינוי קווי בניין במגרשי מגורים; קביעת זכויות בנייה עבור חניון תת-קרקעי בתאי שטח עם ייעוד שצ''פ; קביעת זיקת הנאה להולכי רגל בגגות מגוננים של מבנה בתא שטח 302 (שב''צ) כהמשך לפארק; שינוי זיקת הנאה להולכי רגל בין הפארק הפנימי לבין רחוב ההיקפי; קביעת זיקת הנאה הדדית בזוגות תאי שטח מגורים עבור כניסות משותפות לרכב; התאמת תאי שטח עם ייעוד 'דרך' לתכנון כבישים".

בדברי ההסבר מודגש כי מספר יחידות הדיור בשכונה, 2,000 בסך הכול, לא ישונה. התוכנית מתפרסת על פני כ-157 דונם, במקום שבו עמד בעבר, כאמור, אצטדיון הכדורגל העירוני "וסרמיל" הידוע. התוכנית מציעה גם 20,905.2 מ"ר שטחים למבני ציבור וכן 13,846.15 מ"ר שטחי מסחר

בדברי ההסבר מודגש כי מספר יחידות הדיור בשכונה, 2,000 בסך הכול, לא ישונה. התוכנית מתפרסת על פני כ-157 דונם, במקום שבו עמד בעבר, כאמור, אצטדיון הכדורגל העירוני "וסרמיל" הידוע. התוכנית מציעה גם 20,905.2 מ"ר שטחים למבני ציבור וכן 13,846.15 מ"ר שטחי מסחר.

המגישות של התוכנית הן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באר שבע, לצד החברות אזורים ו-י.ח דמרי, אשר מקימות את הפרויקט ונחשבות גם ליזמיות שלו. העורכת הראשית היא אדריכלית לאה רובננקו ממשרד לאה רובננקו אדריכלים; המודד הוא עמי אלקבץ ממשרד אלקא מהנדסים; שמאי המקרקעין של התוכנית הוא ירון ספקטור ממשרד ירון ספקטור שמאות מקרקעין. נזכיר כי באפריל 2019 הודיעו היזמיות על הריסת האצטדיון המיתולוגי במאי אותה שנה.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמריעיריית באר שבעאזוריםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהירון ספקטוראדריכלית לאה רובננקומשרד לאה רובננקו אדריכליםקריית גנים בבאר שבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...