שמונת החודשים הראשונים של השנה ברמ"י: כ-190 מכרזים שווקו; הוקצו קרקעות בהיקף של 53,000 יח"ד

על פי מנהל רמ"י, עו"ד קוינט, מדובר על נתונים הגבוהים ב-60% מהתקופה המקבילה ב-2018 – שנחשבה לשנת השיא עד כה • 40% מהמכרזים מתחילת השנה פורסמו במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת

שיתוף הכתבה
מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט. "הישגים מצוינים" (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)מנהל רמ"י, עו"ד יעקב (ינקי) קוינט. "הישגים מצוינים" (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)

התיקון מהשנה שעברה הגיע? רשות מקרקעי ישראל מפרסמת היום (ד') נתונים שאותם היא מגדירה "שיא חסר תקדים": על פי הנתונים, בשמונת החדשים הראשונים של השנה שיווקו רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון כ-190 מכרזי קרקע, והוקצו קרקעות  בהיקף כולל של  53,000  יחידות דיור.

"מדובר בהיקף השיווקים הגבוה ביותר בהשוואה לתקופות מקבילות בשנים עברו", נכתב בהודעת רמ"י. "נציין כי מכלל המכרזים הפומביים שפורסמו, כ-40% אחוז שווקו במסלול דיור במחיר מופחת, המבטיח מראש כי מחיר הדירה יופחת בכ-200,000 שקל בממוצע לרוכשים". אפשר לומר בפה מלא כי לאורך החודשים האחרונים אכן ניכר שיווק מאסיבי – ומוצלח מאוד – של קרקעות מצד רמ"י, ובייחוד במסלול מחיר מופחת.

זוהי רשימה חלקית של שיווקים מתחילת השנה ברחבי הארץ:

 רשימה חלקית של שיווקים מתחילת השנה ברחבי הארץ רשימה חלקית של שיווקים מתחילת השנה ברחבי הארץ

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "קידום בנייה, הגדלת היצע הדירות וחתירה לדיור בר השגה עבור אזרחי ישראל הן גולת הכותרת בפעילות משרד הבינוי והשיכון . מספר השיווקים הגבוה מהווה דוגמא לתנופת הפיתוח האדירה שבה אנו נמצאים. מדובר בהצלחה משמעותית ובעלת חשיבות רבה לפיתוח העתידי של אזורי מגורים. 

מרגע הגעתי אל המשרד הנחיתי את כל הגורמים לפעול ללא לאות במטרה להסיר חסמים ולקדם שיווקים, מתוך ראייה כי חשיבותם הינה רבה, ראשית עבור הציבור, שנית עבור הקבלנים והיזמים ושלישית, כמובן, גם עבור הרשויות המקומיות. צריך לזכור כי ענף הנדל"ן הוא הקטר של הכלכלה הישראלית, ופיתוחו משמעו קידום המדינה ודאגה ליציבותה". 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרדימן: "אני שמח שהעבודה המשותפת של המשרד עם רמ"י, מול הרשויות המקומיות, מביאה לתוצאות מיידיות בשטח. שיווקים יעילים הם הבסיס להתמודדות עם הצורך של האוכלוסייה הגדלה בפתרונות דיור. אם בעבר שיווקי קרקע היוו חסם בתחום הדיור, היום אנו פועלים באופן אינטנסיבי, חכם ואפקטיבי במטרה לייצר את ההיצע שלו אנו משוועים, ואם ניתקל בחסמים נפעל בכל הכלים להסרתם, לטובת אזרחי ישראל."

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עו"ד יעקב (ינקי) קוינט: "אני מברך על ההישגים המצוינים בהגדלת היצע יחידות הדיור בשמונת החודשים הראשונים של השנה. נתונים אלו גבוהים, לעת הזו, בכ-60% משנת 2018, שבה היו נתוני השיווק הגבוהים ביותר עד היום. למרות החסמים והקשיים, תמשיך הרשות, בעבודה משותפת עם משרד הבינוי והשיכון , הרשויות  המקומיות ויתר משרדי הממשלה,  במאמציה לעמוד בהצלחה ביעדים ובאתגרים שהציבה הממשלה לטובת פתרון משבר הדיור".

רמ"י תשווק קרקעות בשטח האוניברסיטה העברית בירושלים?

במקביל להודעה לעיל, ובהמשך לה, דיווחה היום רמ"י כי היא נמצאת במגעים מתקדמים עם האוניברסיטה העברית בירושלים, לקבלת קרקעות לטובת שיווק למגורים ולמסחר, שיגדילו את היצע  יחידות הדיור בעיר ירושלים. על פי ההודעה, שני הצדדים "הגיעו להסכמות בנושא מימוש נכסים בהיקף של כ-400 מיליון שקל, לטובת שיווקם למגורים ולתעסוקה בירושלים.

המתווה שסוכם מתבסס על הסכם הבראה שנחתם ב-28.2.18 בין מדינת ישראל לבין האוניברסיטה העברית, שמטרתו מימוש נכסים פיננסים של האוניברסיטה שיניבו את התשואה המיטבית ביותר. עוד סוכם כי לאחר אישור התוכנית ולצורך בחינת מימוש, השבחה , או הפקת תועלת כלכלית מיטבית מנכסי האוניברסיטה הנמצאים בתחומי הקמפוסים או בצמוד להם, יוקם צוות שיפעל לגיבוש סיכום עקרונות".

במסגרת הבדיקות שנעשו על ידי הצדדים זוהו חטיבות קרקע בשטח כולל של כ-150 דונם, בעלות פוטנציאל תכנוני. ייעוד השטח על פי התוכניות התקפות הינו מבנים ומוסדות ציבור, למעט חטיבת קרקע בשטח של כ-25 דונם בשטח אזור מגורים עירוני. אלה ישונו על ידי רמ"י וישווקו.

מדובר על הנכסים הללו: בהר הצופים - מתחם ברונפמן, עם 420 יח"ד וכ-2,600 מ"ר למסחר; מתחם הספורט (מרכז לרנר) ומאירסדורף (מעונות רזניק) ומגרש "בעל חשיבות לאומית", עם 1,039 יח"ד, 200 יחידות דיור מוגן, כ-4,000 מ"ר מסחר וכ-2,500 מ"ר תעסוקה; מתחם הארזים, עם כ-17,200 מ"ר תעסוקה ומסחר; בגבעת רם - מגרש הכורכר (מתחם קוסל),עם 224 יח"ד וכ-7,000 מ"ר תעסוקה ומסחר; מגרש החניה הצפוני – בניין תעסוקתי עם קומה מסחרית בשטח כולל של כ-19,950 מ"ר.

מגרש החניה הצפוני – בניין תעסוקתי עם קומה מסחרית בשטח כולל של כ-19,950 מ"ר.מגרש החניה הצפוני – בניין תעסוקתי עם קומה מסחרית בשטח כולל של כ-19,950 מ"ר.

שמאי מרחב ירושלים ברשות מקרקע ישראל ערך אומדן כללי, ועל פי הפרוגרמה הצפויה שווי המקרקעין המתוכננים הינו כ-1.6 מיליארד שקל, ולפיכך התמורה שהאוניברסיטה צפויה לקבל על פי ההסכמות שצוינו לעיל עתידה לכסות את ההוצאות המינימליות הדרושות לה, בהנחה שהפרוגרמה לא תיפגע וערך הקרקע לא ירד. רמ"י תעביר לאוניברסיטה סך של 400 מיליון שקלים חדשים כתשלום ראשון ולא מותנה עבור הקרקע, על-מנת שתוכל לעמוד ביעדים של הסכם ההבראה. סכום זה ינוכה מחלקה של האוניברסיטה בתמורות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהאוניברסיטה העברית בירושליםשיווק קרקעותינקי קוינטזאב אלקיןאביעד פרידמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...