שפרעם: אושרה התוכנית להקמת שכונת "אל וסטאני"; תציע 204 יח"ד וכ-19,000 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור

מדובר בשכונה שתקום במערב העיר, "על גבעה מתונה הנצפית מכל הכיוונים ומהווה נקודת ציון" • תכלול גם בית ספר תיכון עם 18 כיתות לימוד, וכן כנסייה – שעבורם מוקצים מרבית השטחים למבני ציבור

שיתוף הכתבה
שפרעם (שאטרסטוק)שפרעם (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית להקמת שכונת אל וסטאני במערב שפרעם. מטרת התוכנית נחלקת לשני חלקים: האחד - הקמת שכונת מגורים בת כ-204 יחידות דיור; השני - הקצאת שטח לבית ספר תיכון ולכנסייה.

התוכנית מייעדת את השטח לשכונת מגורים, הכוללת תמהיל של טיפוסי מגורים, החל בצמודי קרקע ועד בתי דירות. הצפיפות הממוצעת תואמת צפיפות עירונית - שש יח"ד לדונם"

"התוכנית חלה על שטח שהוגדר על ידי התב"ע החלה במקום כ'שטח לתכנון מיוחד', בחלקה המערבי של העיר שפרעם", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית מייעדת את השטח לשכונת מגורים, הכוללת תמהיל של טיפוסי מגורים, החל בצמודי קרקע ועד בתי דירות. הצפיפות הממוצעת תואמת צפיפות עירונית - שש יח"ד לדונם.

בתחום התוכנית שטח המיועד לבית ספר תיכון, עם 18 כיתות, ולכנסייה. בתכנון ניתן דגש לתנועת הולכי רגל ולחיי רחוב: הרחוב המרכזי והרחוב הצפוני מהווים שדרות ירוקות הקושרות בין שטחי הציבור המשיקים להן בשני קצותיהן, ממערב בית הספר והכנסייה, וממזרח, בכניסה לשכונה, השצ"פ המרכזי. רחובות אלו מקושרים על ידי שבילים נגישים ושבילי מדרגות ניצבים, המאפשרים קשר הליכה נוח בתוך השכונה.

התוכנית מייעדת את השטחים המישוריים יותר, על שדרת הגבעה, לבנייני הדירות ולשטחי הציבור, ואת השטחים המשופעים ליחידות צמודות הקרקע. אופי הבנייה בתוכנית מלווה את הטופוגרפיה הטבעית. השכונה ממוקמת על גבעה מתונה הנצפית מכל הכיוונים ומהווה נקודת ציון. לכך ניתן דגש על ידי נטיעת עצי רחוב בעלי נוף ניכר, תמיר, לאורך שדרת הגבעה ברחוב המרכזי ולאורך הרחוב הצפוני".

התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-75 דונם. לבד משטחי המגורים, שמסתכמים ב-32,060 מ"ר, ישנם כאמור גם שטחים למבני ציבור בתוכנית, בשטח כולל של 18,795 מ"ר. משרד הבינוי והשיכון הוא המגיש והיזם

התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-75 דונם. לבד משטחי המגורים, שמסתכמים ב-32,060 מ"ר, ישנם כאמור גם שטחים למבני ציבור בתוכנית, בשטח כולל של 18,795 מ"ר. משרד הבינוי והשיכון הוא המגיש והיזם.

העורכת הראשית של התוכנית היא אדריכלית נילי בר-און ממשרד נילי בר-און, עידית שלומי אדריכלות ובינוי ערים; המודד הוא טוביא אשראף ממשרד נביל אבו קרשיין-טוביא-ברהום; יועצת הנוף היא אדריכלית נוף אורית אלחייני ממשרד ברקן אלחייני אדריכלות נוף .

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן

נזכיר כי במאי האחרון אושרה תוכנית המתאר לעיר שפרעם, אשר מוסיפה לה – כך על פי התכנון – 1.2 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ועוד 831,000 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור. המטרה: צמיחת העיר עד לכ-98,000 תושבים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית שפרעםמשרד הבינוי והשיכוןתוכנית מתארהוועדה המחוזית לתכנון ובניהשכונת אל וסטאני בשפרעם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...