אילת: "מלון היין", עם 92 חדרי אירוח, יוקם לצד חנות "יינות אילת" המיתולוגית – כחלק מהתחדשות אזור התעשייה

מבנה המלון יכלול שמונה קומות, שש מהן לאירוח, ויציע גם 300 מ"ר שטחי מסחר • התוכנית קובעת כי יתאפשר שינוי של עד 25% במספר חדרי האירוח, ללא תוספת זכויות בנייה

שיתוף הכתבה
אילת (שאטרסטוק)אילת (שאטרסטוק)

מלון נוסף בדרך למימוש באילת – באזור התעשייה הישן אשר חווה את תחילתה של ההתחדשות העירונית בתחומיו, ובסמוך למתחם שדה התעופה הישן, שעובר מהפך כבר בימים אלו. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מתאר מקומית "מלון היין", בסמוך לאחת החנויות הוותיקות ובעלות השם בעיר הדרומית, היא חנות "יינות אילת" ברחוב הבורסקאי.

המוסד הקולינרי 'יינות אילת' קיים כבר יותר מ-15 שנה באזור התעשייה. המקום מהווה אבן שואבת לאנשי יין מהארץ ומהעולם והינו המשואה של עולם היין באילת, ומארח כ-10,000 איש בשנה. התוכנית מבקשת הקמת מלון לצד חנות היין הקיימת, אשר יהווה נקודת ציון התחלתית להתחדשות אזור התעשייה ולחיזוקו של מוסד תרבותי אילתי מקומי ובינלאומי"

"אזור התעשייה הישן באילת צפוי לעבור התחדשות עירונית אשר מוסדרת בתוכנית מספר 250/03/2, בהתאם למגמת ההתחדשות באזור התעשייה", נכתב בדברי ההסבר. "המגרש בתוכנית פונה לציר ראשי, רחוב הבורסקאי, שעתיד להיות אחד הצירים המקשרים בין העיר לבין אזור בתי המלון, לרבות מתחם שדה התעופה.

המוסד הקולינרי 'יינות אילת' קיים כבר יותר מ-15 שנה באזור התעשייה. המקום מהווה אבן שואבת לאנשי יין מהארץ ומהעולם והינו המשואה של עולם היין באילת, ומארח כ-10,000 איש בשנה. התוכנית מבקשת הקמת מלון לצד חנות היין הקיימת, אשר יהווה נקודת ציון התחלתית להתחדשות אזור התעשייה ולחיזוקו של מוסד תרבותי אילתי מקומי ובינלאומי".

על פי הוראות התוכנית, המבנה יהיה בן שמונה קומות – קומת קרקע, שש קומות לאירוח וקומה לשימושי מלונאות עיקריים ולשימושים טכניים. עוד קובעת התוכנית כי "יתאפשר שינוי של עד 25% במספר חדרי האירוח, ללא תוספת זכויות בנייה"

התוכנית משתרעת על פני שטח של כדונם אחד, והיא מציעה כאמור 92 חדרי אירוח, ב-3,980 מ"ר בנויים, וכן 300 מ"ר מסחר. על פי הוראות התוכנית, המבנה יהיה בן שמונה קומות – קומת קרקע, שש קומות לאירוח וקומה לשימושי מלונאות עיקריים ולשימושים טכניים. עוד קובעת התוכנית כי "יתאפשר שינוי של עד 25% במספר חדרי האירוח, ללא תוספת זכויות בנייה".

מגישת התוכנית היא חברת אי.טי.אל משקאות, הפועלת גם היא באילת. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל ארז אלה ממשרד HQ ארכיטקטים; המודד הוא עלא עואד ממשרד עואד עלא מודדים מוסמכים; ויועץ התנועה הוא אבי בן ברוך ממשרד עברי שרותי הנדסה.

לעיון בתוכנית לחצו כאן

התוכנית להתחדשות אזור התעשייה באילת מציעה 2,126 יחידות דיור מיוחד, עשרה חדרי מלון חדשים, 109,824 מ"ר שטחי מסחר ועוד 92,770 מ"ר שטחי תעסוקה. היא משתרעת על שטח כולל של כ-565 דונם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית אילתשדה התעופה הישן באילתמלון היין באילתיינות אילתהתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...