לראשונה מאז 2017: מכרז לבנייה רוויה במעלות תרשיחא – שאינו במסלול מחיר מופחת או במסגרת מחיר למשתכן

רמ"י פרסמה "מכרז פומבי רגיל" לבניית 509 יחידות דיור בחמישה מתחמים בשכונה החדשה "גבעת הנשיא פרס" • הוצאות הפיתוח מסתכמות בכ-71.1 מיליון שקל, אך המכרז אינו כולל מחיר מינימום

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת גבעת הנשיא פרס במעלות תרשיחא (עיריית מעלות תרשיחא)הדמיית שכונת גבעת הנשיא פרס במעלות תרשיחא (עיריית מעלות תרשיחא)

מעלות תרשיחא מתעוררת? לראשונה זה ארבע שנים, מאז ספטמבר 2017, מפרסמת רשות מקרקעי ישראל מכרז בייעוד בנייה רוויה – שאינו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן או מסלול דיור במחיר מופחת. המכרז מזמין מציעים להגיש הצעות ב"מכרז פומבי רגיל" לרכישת זכויות חכירה לטובת בניית 509 יח"ד בחמישה מתחמים בבניה רוויה בגבעת הנשיא פרס.

מאז ספטמבר 2017 פורסמו חמישה מכרזים מטעם רמ"י במעלות תרשיחא. מתוך החמישה, ארבעה היו במסגרת מחיר למשתכן ואחד במסלול דיור במחיר מופחת. האחרון, שפורסם באוקטובר 2020, בוטל; מתוך ארבעת המכרזים במסגרת מחיר למשתכן, שניים – הגדולים שבהם, כל אחד מהם עם יותר מ-500 יחידות דיור – נסגרו ללא הצעות

מאז ספטמבר 2017 פורסמו חמישה מכרזים מטעם רמ"י במעלות תרשיחא – שלושה מהם בשכונה החדשה המתוכננת בעיר. מתוך החמישה, ארבעה היו במסגרת מחיר למשתכן ואחד במסלול דיור במחיר מופחת. האחרון, שפורסם באוקטובר 2020, בוטל; מתוך ארבעת המכרזים במסגרת מחיר למשתכן, שניים – הגדולים שבהם, כל אחד מהם עם יותר מ-500 יחידות דיור – נסגרו ללא הצעות. השניים הנותרים, עם 142 יחידות דיור חדשות, שווקו בהצלחה. אחד מהמכרזים הללו שווק בשכונה חדשה אחרת, שכונת נוף האגם.

במכרז החדש, שאמור להיסגר בשבוע הבא, כלולים חמישה מתחמים, כאמור, בשטח כולל של 55,854 מ"ר. הבנייה בחמשת המתחמים תהיה בנייה רוויה ומשולבת, של בתים צמודי קרקע ושל בניינים בגובה 3-2 קומות.

נציין כי בפרסום הראשון, במאי 2021, עמדו הוצאות הפיתוח לחמשת המתחמים יחד על כ-57 מיליון שקל. בתחילת החודש שעבר פורסם עדכון באשר לגובה הוצאות הפיתוח, ואלו האמירו בכמעט 15 מיליון שקל, לכ-71 מיליון שקל. עוד נציין כי המכרז לא כולל מחיר מינימום כלשהו שעל המשתתפים במכרז לעמוד בו. עם זאת, נדרשת ערבות לאי-גרימת נזקים, בגובה של כמה מאות אלפי שקלים עבור כל מתחם.

שכונת ''גבעת הנשיא פרס'' (הדמייה)שכונת ''גבעת הנשיא פרס'' (הדמייה)

שכונת "גבעת הנשיא פרס", היא תוכנית תמל/1057, תיבנה בסמוך לאגם מונפורט – אחת האטרקציות המרכזיות שמציעה מעלות תרשיחא. השכונה החדשה תכלול על פי התכנון 2,300 יחידות דיור, וכן 700 חדרי מלון, 20,000 מ"ר של שטחי מסחר ובילוי ועוד. השכונה תיבנה בחמישה שלבים, ולצד הבתים צמודי הקרקע ובנייני המגורים הנמוכים, היא תציע גם בניינים מדורגים שבהם 8-6 קומות.

הזכרנו כאן גם את שכונת "נוף האגם" בעיר – שכונה חדשה גם כן, שנבנית גם היא על שפת האגם העירוני, אך קטנה משמעותית משכונת "גבעת הנשיא פרס": היא תכלול בסך הכול 185 יחידות דיור חדשות, בבתים צמודי קרקע ובבניינים מדורגים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןבנייה רוויהדיור במחיר מופחתעיריית מעלות תרשיחא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...