הופקדה תוכנית ההתחדשות העירונית ברחוב אילת בבת ים; 700 יחידות דיור חדשות – מהן 140 דירות קטנות

מדובר בתוכנית בסמוך לנתיבי איילון, שתכלול גם כ-1.6 דונמים לטובת מבנה ציבור, שטחי תעסוקה בהיקף של 6,600 מ"ר, רחבה עירונית לרווחת התושבים ושטחים פתוחים בהיקף של כעשרה דונמים

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט ברחוב אילת בבת ים (קבוצת גבאי)הדמיית הפרויקט ברחוב אילת בבת ים (קבוצת גבאי)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית ברחוב אילת 9-1 בבת ים – כך עדכן היום (א') מנהל התכנון . התוכנית, שיוזמת קבוצת גבאי , הינה על שטח כולל של כ-32 דונם, וממוקמת בסמוך לנתיבי איילון. 

על פי התכנון, המתחם החדש יכלול 700 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מבני מגורים בני עשר קומות ובארבעה מגדלי מגורים בני 37 קומות, שישלבו חזיתות מסחריות בקומת הקרקע. התוכנית תחליף 192 יחידות דיור הקיימות היום בתשעה מבני שיכון ישנים בני שלוש קומות על אחד, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. מתוך כלל יחידות הדיור החדשות, 140 יהיו דירות קטנות. 

הדמיית הפרויקט ברחוב אילת בבת ים (קבוצת גבאי)הדמיית הפרויקט ברחוב אילת בבת ים ( קבוצת גבאי )

נוסף על כל אלו התוכנית מקצה שטח של כ-1.6 דונמים לטובת מבנה ציבור בפינת הרחובות אילת ושלום אש. בחלק המזרחי של התוכנית יוקם מבנה בן 11 קומות שישלב שטחי תעסוקה בהיקף של 6,600 מ"ר עם שטחי ציבור, והוא יהווה חיץ בין מגדלי המגורים לנתיבי איילון. בין מבנה התעסוקה למגדלי המגורים מתוכננת רחבה עירונית שתשמש לרווחת התושבים והמבקרים במתחם. בחלק הצפון-מערבי של התוכנית יהיו שטחים פתוחים בהיקף של כעשרה דונמים. 

בהיבט התחבורתי מתכנן משרד התחבורה להעביר בתחום התוכנית את אחד משבילי ה"אופנידן", וכן מתוכנן קו של "מהיר לעיר" שצפוי לעבור ברחוב מבצע סיני הסמוך. כמו כן, נקבעה בתוכנית הארכת רחוב אילת, שהינו רחוב ללא מוצא, צפונה, והתחברות לרחוב התחייה

בהיבט התחבורתי מתכנן משרד התחבורה להעביר בתחום התוכנית את אחד משבילי ה"אופנידן", וכן מתוכנן קו של "מהיר לעיר" שצפוי לעבור ברחוב מבצע סיני הסמוך. כמו כן, נקבעה בתוכנית הארכת רחוב אילת, שהינו רחוב ללא מוצא, צפונה, והתחברות לרחוב התחייה. התוכנית נערכה על ידי משרד דאובר אדריכלים.

מתכננת מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדריכלית ד"ר חוה ארליך: "מדובר בתוכנית שהיא בשורה של ממש עבור דיירי הבתים הישנים שלאורך האיילון, אשר מצליחה גם לשמור על ערכי שימור ושטחי ציבור לרווחת התושבים".

 

אלי גבאי, בעלי קבוצת גבאי : "על רקע המחסור בקרקעות לבנייה למגורים באזורי הביקוש, הקבוצה רואה בהתחדשות עירונית מנוע צמיחה מרכזי להקמת יחידות דיור חדשות בעשור הקרוב. במקום שכונה עם בניינים ישנים, הקבוצה תקים מגדלים יוקרתיים וכ-700 דירות במקום אסטרטגי בעיר, ליד תחנת הרכבת ובסמוך למחלף איילון. החברה מאמינה באזור ומקדמת כמה מתחמים סמוכים, ושמחה על מעבר לשלב הבא בתוכנית. אנחנו מקדמים את הפרויקט הזה כבר שש שנים ושמחים שהגענו לשלב זה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתקבוצת גבאידניאלה פוסקד''ר חוה ארליך-רוגינסקיאלי גבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמהיר לעיראופינדןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...