315 צווי בטיחות חולקו באתרי בנייה ביוני האחרון; ירידה של כמעט 50% בהשוואה ליוני 2020

עם זאת, מדובר בעלייה לעומת מאי 2021, אז חולקו 230 צווים • לאורך יוני חולקו גם שישה צווי הפסקת עבודה, כולל באתר הבנייה של אשטרום בת"א שבו נהרג פועל ונפצע פועל נוסף

שיתוף הכתבה
תאונת עבודה באתר בנייה - אילוסטרציה (שאטרסטוק)תאונת עבודה באתר בנייה - אילוסטרציה (שאטרסטוק)

315 צווי בטיחות חולקו בחודש החולף באתרי הבנייה בישראל – כך עולה מנתוני מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית המופיעים באתר המנהל. מדובר בירידה של כמעט 50% בהשוואה ליוני 2020, אז חולקו באתרי הבנייה ברחבי הארץ 588 צווי בטיחות. עם זאת, מדובר בעלייה לעומת מאי 2021, שבמהלכו חולקו 230 צווים בלבד.

מתחילת השנה חולקו באתרי הבנייה ברחבי הארץ 2,124 צווי בטיחות, קצב של 354 צווים בחודש, במחצית הראשונה של 2021. ב-2020 חולקו לאורך המחצית הראשונה של השנה מעט יותר צווים – 2,515, כ-420 צווים מדי שנה

נציין כי מתחילת השנה חולקו באתרי הבנייה ברחבי הארץ 2,124 צווי בטיחות, קצב של 354 צווים בחודש, במחצית הראשונה של 2021. ב-2020 חולקו לאורך המחצית הראשונה של השנה מעט יותר צווים – 2,515, כ-420 צווים מדי שנה.

נזכיר בעניין זה שני דברים: באשר למספר הצווים הגבוה ביוני 2020 – יש לזכור כי מדובר באחד החודשים היחידים בשנה החולפת שבהם המשק היה "משוחרר" מהגבלות נוקשות ומסגרים, ולכן ייתכן שמספר הצווים הגדול קשר לחזרה לעבודה בקצב גבוה; באשר למספר הצווים הכולל בחצי השנה הראשונה של 2020 – יש להדגיש כי בחודשים מרץ ואפריל המשק היה נתון בסגר משמעותי, אך בכל זאת חולקו בשניהם 444 ו-305 צווים בהתאמה.

נתוני מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית מספרים גם על מספר צווי הפסקת העבודה. אם במאי חולקו שניים כאלו בלבד באתרי הבנייה ברחבי הארץ. הרי שהנתונים של יוני מראים על עלייה: לאורך החודש חולקו שישה צווים להפסקת עבודה, שמשמעותם איסור המשך הפעילות באתר בנייה, ל-48 שעות לפחות. הם מוטלים בעקבות כל אירוע הגורם למוות או לפציעה קשה של אדם באתר.

לאורך החודש חולקו שישה צווים להפסקת עבודה, שמשמעותם איסור המשך הפעילות באתר בנייה, ל-48 שעות לפחות. הם מוטלים בעקבות כל אירוע הגורם למוות או לפציעה קשה של אדם באתר

צווי הפסקת העבודה חולקו לאורך החודש באתרים אלו: באתר לבניית גג אסכורית, בכפר יהושע; אתר עבודות להנחת צנרת ביוב ממרכז הטניס ועד צומת מורשה רמת השרון, שבו פועלת חברת מי העמק 2000; אתר בנייה ברחוב לח"י 28 בני ברק, שבו פועלת חברת אליקים בן ארי; פרויקט צבעוני 21-כלנית 42 ברובע ח' באשדוד, שבו פועלת חברת י. רפאל - בנין והנדסה; עבודות שיפוץ בקניון שבעת הכוכבים; ומעל לכול – אתר הבנייה של חברת אשטרום ברחוב לאונרדו דה וינצ'י 12 בתל אביב, שבו נהרג פועל לפני כשלושה שבועות, ונפצע פועל נוסף. יש לציין כי כל צווי הפסקת העבודה באתרים אלו ניתנו ליומיים, וכבר אינם בתוקף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחהמשרד העבודה והרווחהצו הפסקת עבודהתאונות עבודהצו בטיחות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...