מנרב רוכשות מקרן ריאליטי קרקע בדרום תל אביב, בשטח 10.5 דונמים, תמורת כ-187 מיליון שקל

מדובר בשטח בייעוד תעשייה ומלאכה שנמצא בסמוך לאצטדיון בלומפילד ביפו, ומיועד להפוך לפרויקט מגורים, תעסוקה ומסחר • שתי החברות סיכמו לקדם יחד את התב"ע החדשה, שתאפשר בין היתר בניית 400 יח"ד

שיתוף הכתבה
יו"ר קבוצת מנרב, אברהם קוזניצקי (יח"צ)יו"ר קבוצת מנרב, אברהם קוזניצקי (יח"צ)

חברת מנרב הודיעה הבוקר (ה') כי התקשרה בהסכם לרכישת מחצית מזכויותיה של קרן ריאליטי במקרקעין בשטח של כעשרה דונמים וחצי בדרום תל אביב, תמורת סכום של כ-187.5 מיליון שקל. מדובר בחלק ממתחם בן כ-22.7 דונם, בין הרחובות התחיה מצפון, שלבים ממזרח, בן צבי מדרום ודרך 3320 ממערב. 

מדובר במתחם שבו נמצאת, בין היתר, תחנת כיבוי האש יפו, והוא נמצא ממש בסמוך לאצטדיון בלומפילד. על פי החברה הרוכשת, על המקרקעין בנויים כיום שני מבנים: מבנה תעשייה ומלאכה בשטח כולל של כ-10,109 מ"ר המושכר לשוכרים שונים, ומבנה תעשייה בשטח של כ-4,773 מ"ר המושכר לשני שוכרים.

קיים הסכם שיתוף פעולה בין כלל הבעלים הפרטיים במתחם, למעט הבעלים של אחת החלקות, ולפיו המוכרת תוביל ותפעל באופן בלעדי לייזום ולקידום תב"ע חדשה, אשר תכלול הוראות בדבר איחוד וחלוקה, לפיהן חלקה של המוכרת – ובעקבות העסקה, גם חלקה של מנרב - יהיה כ-70%"

"נכון למועד זה, חלה על המתחם תב"ע המייעדת את השטח לתעשייה ולמלאכה", נכתב בהודעת מנרב לרשות לניירות ערך. "קיים הסכם שיתוף פעולה בין כלל הבעלים הפרטיים במתחם, למעט הבעלים של אחת החלקות, ולפיו המוכרת תוביל ותפעל באופן בלעדי לייזום ולקידום תב"ע חדשה, אשר תכלול הוראות בדבר איחוד וחלוקה, לפיהן חלקה של המוכרת – ובעקבות העסקה, גם חלקה של מנרב - יהיה כ-70%. 

עוד תכלול התב"ע החדשה שינוי ייעוד של המתחם על פי עקרונות תוכנית המתאר של תל אביב, כך שבהתאם לתכנון הנוכחי ניתן יהיה להקים במתחם 400 יח"ד וכ-30,000 מ"ר ברוטו בייעוד תעסוקה ומסחר". החברה עדכנה כי במקביל להסכם התקשרו הצדדים בעסקה משותפת, בחלקים שווים ביניהם, לקידום תכנון בקשר למקרקעין מכוח התוכנית המדוברת, לניהול המקרקעין ולמימושם.

בהתאם לתכנון הנוכחי ניתן יהיה להקים במתחם 400 יח"ד וכ-30,000 מ"ר ברוטו בייעוד תעסוקה ומסחר". מנרב עדכנה כי במקביל להסכם התקשרו הצדדים בעסקה משותפת, בחלקים שווים ביניהם, לקידום תכנון בקשר למקרקעין מכוח התוכנית המדוברת, לניהול המקרקעין ולמימושם

על פי הסכם זה, נשיאה בעלויות, חלוקת רווחים וזכויות הצבעה יהיו בהתאם לחלקם היחסי של הצדדים בעסקה. לצד זה כולל ההסכם הוראות נוספות המקובלות בהסכמים מסוג זה, "לרבות הגבלת עבירות בזכויות במקרקעין, הסדרת מקרה של אי-העמדת מימון על ידי מי מהצדדים, זכות הצעה ראשונה, מכירה כפויה במצב של מבוי סתום וכיוצ"ב", כך בהודעת מנרב.

נזכיר כי מנרב זכתה בתחילת החודש שעבר במכרז רמ"י להקמת 74 יחידות דיור בשכונת קריית שלום, גם היא בדרום תל אביב (אך ב"פינה" הדרום-מזרחית של העיר, לעומת הקרקע המדוברת, שנמצאת במערבה),תמורת כ-137 מיליון שקל. קרן ריאליטי ביצעה לאחרונה כמה רכישות ומימושים – האחרון שבהם הוא מימוש קרקע במבשרת ציון, שאותה מכרה לפי שווי של 405 מיליון שקל לפני כשבוע וחצי.

מהלך רכישת הקרקע בדרום תל אביב, ועוד יותר מזה – התב"ע שמתכוונות שתי החברות לקדם יחד – מעיד גם הוא על ההתעוררות הגדולה שנרשמת לאחרונה בדרום העיר, ומקדמת, גם בעידוד עיריית תל אביב-יפו, יוזמות שונות לבניית פרויקטים בעירוב שימושים, הכוללים גם מגורים באזורים שנחשבים כיום אזורי תעשייה ומלאכה בלבד. על השינוי המתהווה, שכבר נראה בשטח, כתבנו לאחרונה בכתבה מורחבת אשר סוקרת את שלושת רובעי דרום תל אביב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאברהם קוזניצקיעירוב שימושיםמנרבקרן ריאליטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...