קרן ריאליטי מוכרת את חלקה במתחם עירוב השימושים "לב מבשרת" במבשרת ציון – לפי שווי של 405 מיליון שקל

מדובר במתחם למגורים, מסחר ושטחי ציבור, שאותו רכשה החברה לצד שותפיה ביוני 2019 • הנכס נמכר לקבוצה בהובלת חברת י.ד ברזאני, אחת משותפותיה • ריאליטי תקבל בתמורה כ-235 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
דן מנחם שותף בקרן ריאליטי (טל גבעוני)דן מנחם שותף בקרן ריאליטי (טל גבעוני)

קרן ריאליטי הודיעה היום (א') כי היא מוכרת את חלקה במתחם 'לב מבשרת' שבמבשרת ציון, לפי שווי של 405 מיליון שקל, לקבוצת רוכשים שאותה מובילה חברת י.ד ברזאני , שותפתה לנכס. הנכס נרכש על ידה ביוני 2019, בתמורה לסך של כ-266 מיליון שקל, ומאז מקדמות בו הקרן, בעזרת שותפיה, תוכנית להקמת שכונה מעורבת שימושים. הקרן תקבל בתמורה למכירה סכום של כ-235 מיליון שקל.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

התוכנית מציעה מגורים בשילוב מסחר ושטחי ציבור, בהתאם לתוכנית המתאר המאושרת של מבשרת. מאז רכישת הקרקע מקדמת הקרן תוכנית חדשה שמגדילה משמעותית את זכויות הבנייה בו, בהתאם לתוכנית המתאר של מבשרת ציון. המתחם המדובר כולל 224 יחידות דיור ישנות בנות כ-65 מ"ר כל אחת, המתפרסות על פני שטח של כ-51 דונמים. עד אוקטובר 2017 שימשו מרבית המבנים כמרכז קליטת עולים. 

"כחלק מאסטרטגיית שימושי הביניים של הקרן שופצו נכון להיום כ-200 יח"ד שהיו מוזנחות בעת הרכישה, תוך פיתוח שטחי ציבור, קידום פיתוח נופי, פיתוח שטחים לטובת הקהילה ולטובת תושבי השכונה", נכתב בהודעת החברה. "נוסף על אלו פיתחה קרן ריאליטי תשתיות במתחם, לרבות תשתיות תקשורת שלא היו קיימות, טיפלה בניקוי שצ"פים וקווי ביוב ואף הקימה אפליקציה שכונתית לדיווח על תקלות. פעולות אלו הביאו לכך שכיום המתחם מייצר NOI שנתי בסך של כעשרה מיליון שקל, שצפוי לעלות בשנים הבאות. 

השכונה המחודשת תאכלס, בין היתר, יזמי תרבות ואומנות מקומיים, ותפעל בשיתוף עם הציבור המקומי ליצירת תוכן איכותי בשכונה. לצד אלו הקימה הקרן בית קהילתי למען פעילות ותוכן בשכונה, אשר נחנך לפני כמה ימים עם תושבי השכונה"

פעולות השבחה נוספות שנעשו הן פינוי פולשים מוכרזים במתחם, כ-70 כאלו בעת הרכישה, זאת בשיתוף פעולה מלא עם משרד הקליטה ותוך דאגה למציאת פתרונות דיור ותעסוקה למפונים. השכונה המחודשת תאכלס, בין היתר, יזמי תרבות ואומנות מקומיים, ותפעל בשיתוף עם הציבור המקומי ליצירת תוכן איכותי בשכונה. לצד אלו הקימה הקרן בית קהילתי למען פעילות ותוכן בשכונה, אשר נחנך לפני כמה ימים עם תושבי השכונה".

דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי: "בתקופה של שנתיים פיתחה הקרן את המתחם, שהיה מוזנח מאוד ולא ניצל נכון את הקרקע, זאת על בסיס עקרונות תכנון מודרניים, מתוך ראייה כוללת ובהתחשבות בצורכי הסביבה והיישוב, והצליחה להביא אותו למצבו הנוכחי. הפרויקט מביא לידי ביטוי הלכה למעשה את תפיסת הקרן – רכישת נכסים שאינם בשימוש מיטבי והשפעה על סביבת הנכסים שהיא מפתחת".

על רקע ידיעה זו הודיעה לאחרונה קרן ריאליטי על הקמת קרן חוב, שבמסגרתה היא צפויה לגייס כמיליארד שקל שישמשו לטובת מימון הון עצמי ליזמי נדל"ן. את קרן החוב החדשה מוביל עו"ד משה הרדי, שליווה את קרן ריאליטי ברכישת מרכז הקליטה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד משה הרדיהמועצה המקומית מבשרת ציוןקרן ריאליטידן מנחם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...