מדד ההתחדשות העירונית 2021: החברה המובילה בפינוי-בינוי – אאורה

עוד הצצה לנתוני המדד החמישי של מרכז הנדל"ן ומדלן • פרויקטי אאורה המתקדמים, נכון להיום, יאפשרו בנייה של 7,188 יחידות דיור חדשות • במקום השני ניצבת חברת ענב, ובמקום השלישי אזורים

שיתוף הכתבה
עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה, בטקס השקת המדד (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)עו"ד יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה, בטקס השקת המדד (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

מסכמים את תוצאות מדד ההתחדשות העירונית 2021 של מרכז הנדל"ן ומדלן: ביום חמישי, 10.6.2021, הושק המדד החמישי, באירוע פסגת הנדל"ן החגיגי שנערך השנה במתכונת מלאה במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הדירוג המדויק והשקוף ביותר הציג את ביצועיהם של אנשי המקצוע המובילים בתחום ההתחדשות העירונית – והפעם נתמקד בפינוי-בינוי.

החברה המדורגת ראשונה בסקטור זה היא חברת אאורה , אשר מציגה 15 פרויקטים מתקדמים, עם 1,652 יחידות דיור קיימות – ו-7,188 יחידות דיור חדשות עם השלמת כל הפרויקטים יחד. החברה מנהלת כיום, בכל התחומים, כ-45 פרויקטים, הכוללים כ-20,000 יח"ד חדשות.

במקום השני בדירוג המדד להתחדשות עירונית 2021 ניצבת חברת ענב, שלה 17 פרויקטים עם 2,845 יחידות דיור קיימות, ו-11,524 יחידות דיור חדשות, עם השלמת כל הפרויקטים. אזורים מדורגת שלישית, עם עשרה פרויקטים ו-1,503 יחידות דיור קיימות, שבסוף העבודות "יהפכו" ל-5,865 יחידות דיור חדשות.

מדד ההתחדשות העירונית מדרג את החברות היזמיות על פי סך הניקוד של כל מתחם או תת-מתחם המיועד לפינוי-בינוי ומקודם על ידי החברה. מתחם מוגדר כ"שלב מתקדם" ומקבל ניקוד בהתמלא שני תנאים: 1 - התקדמות בציר הקנייני, כך שישנם חתימות על הסכמי מכר של 50% לפחות מבעלי הדירות; 2 - התקדמות בציר התכנוני, משמע קליטת התוכנית בוועדה המחוזית או - אם מדובר על תוכנית בסמכות מקומית – דיון להפקדה להתנגדויות כתנאי סף.

הניקוד נותן משקל לכמה משתנים, ביניהם שיעור החתימות והתקדמות התוכנית בציר התכנוני. אם המתחם או חלק ממנו התקדמו גם בציר הרישוי והביצוע ניתן לכך משקל נוסף, וניקוד מלא ניתן לדירה שאוכלסה. המשקל היחסי של כל פרויקט נעשה ביחס למספר הדירות הישנות במתחם. אם ישנם שותפים, הניקוד מתחלק בין השותפים. 

תנאי סף לכניסה של חברה למדד ההתחדשות העירונית בתחום הפינוי-בינוי הם: 1 - קידום של שני מתחמי פינוי-בינוי לפחות, שעומדים בתנאים לעיל, ובשקלול מספר יחידות הדיור; 2 – בדיקה איכותנית באשר לזמינות החברה ולהיבטים פיננסיים שונים, לפי שיקול דעת מדלן .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהמדד ההתחדשות העירוניתפסגת הנדל"ןיעקב אטרקצ'יפסגת הנדל"ן 2021פינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...