יפו: הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית "מתחם השוק היווני" של היזם עודד מרגלית

תוכנית המתאר המפורטת למתחם הופקדה באוקטובר 2020 • בסך הכול תאפשר התוכנית, הסמוכה לכיכר השעון, הקמה של 85 חדרי מלון, לצד 155 יחידות דיור חדשות ועוד 3,405 מ"ר מסחר

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם השוק היווני בצפון יפו (אילן פיבקו אדריכלים)הדמיית מתחם השוק היווני בצפון יפו (אילן פיבקו אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה יפו אישרה את התוכנית למתחם השוק היווני – זאת כשמונה חודשים לאחר הפקדתה. התוכנית, תא/מח/4914, מתפרסת על פני כ-7.5 דונמים בצפון יפו. היא גובלת במזרח ברחוב שמעון הצדיק, בדרום-מערב ברחוב בית אשל, בצפון-מערב ברחוב דוד רזיאל ובכיכר השעון, ובצפון במגרשי מגורים קיימים.

מטרת התוכנית, על פי הפרסום באתר המידע התכנוני של מנהל התכנון , היא "חיזוק מתחם השוק היווני והפיכתו למתחם עירוני משמעותי ושוקק בעיר הכולל שימושים מעורבים של מסחר, מגורים ומלונאות, על ידי הוספת זכויות עבור מלונאות וניוד שטחי המגורים ממגרשי המלונאות לשאר המגרשים במתחם".

עיריית תל אביב התנגדה בזמנו לקידום המתחם, בעיקר סביב הגדלת נפח הבינוי במתחם. התוכנית קודמה למרות זאת על ידי הוועדה המחוזית, וכעת אושרה – בדרך ליישומה בפועל. את התוכנית מקדם היזם עודד מרגלית, באמצעות חברת "פוגלר בשוק היווני"

כזכור, וכפי שפרסמנו כאן, עיריית תל אביב התנגדה בזמנו לקידום המתחם, בעיקר סביב הגדלת נפח הבינוי במתחם. התוכנית קודמה למרות זאת על ידי הוועדה המחוזית, וכעת אושרה – בדרך ליישומה בפועל. את התוכנית מקדם היזם עודד מרגלית, באמצעות חברת "פוגלר בשוק היווני".

מתחם השוק היווני היה, למעשה, מתחם המסחר המודרני הראשון מחוץ ליפו, והוקם בראשית המאה ה-20. הוא נמצא בסמוך לכיכר השעון, וכן בסמוך למתחם שוק הפשפשים. שמו ניתן לו בשל יוזמת הקמתו – הכנסייה היוונית האורתודוקסית. הוא פעל בשטח של כשישה דונמים בזמנו.

מספר יחידות הדיור במתחם יהיה 155, והיקף שטחי המסחר בו יהיה 3,405 מ"ר. "מטרת התוכנית היא לשמר את הערכים האורבניים והאדריכליים הייחודיים של מתחם השוק היווני, תוך הפיכתו למתחם עירוני פעיל ושוקק", נכתב בדברי ההסבר. סך השטחים העל-קרקעיים בתוכנית יהיה 21,118 מ"ר

התוכנית כוללת, בין היתר, מבנים לשימור. היא מאפשרת הקמת 85 חדרי מלון במתחם – זאת לעומת 93 חדרים כפי שצוין כאשר התוכנית הופקדה. מספר יחידות הדיור במתחם יהיה 155, והיקף שטחי המסחר בו יהיה 3,405 מ"ר. "מטרת התוכנית היא לשמר את הערכים האורבניים והאדריכליים הייחודיים של מתחם השוק היווני, תוך הפיכתו למתחם עירוני פעיל ושוקק", נכתב בדברי ההסבר. סך השטחים העל-קרקעיים בתוכנית יהיה 21,118 מ"ר.

העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אילן פיבקו ממשרד אילן פיבקו אדריכלים; אדריכל השימור הוא אייל זיו ממשרד אייל זיו אדריכלים; שמאי המקרקעין הוא רפאל קונפורטי ממשרד קונפורטי רביב; המודד הוא מרזוק חרזאללה.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם השוק היווני ביפואילן פיבקו אדריכליםעודד מרגליתעיריית תל אביבשמאי רפאל קונפורטיהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...